Siirry suoraan sisältöön

Tulevaisuuden oppiminen ja koulutus (5 op)

Toteutuksen tunnus: 1L00FO84-3002

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

19.05.2021 - 31.12.2021

Ajoitus

01.01.2022 - 27.02.2022

Laajuus

5 op

Virtuaaliosuus

3 op

TKI-osuus

1 op

Toteutustapa

40 % Lähiopetus, 60 % Etäopetus

Yksikkö

Pedagogiset ratkaisut ja kulttuuri

Toimipiste

TAMK Pääkampus

Opetuskielet

  • Englanti

Paikat

0 - 30

Opettaja

  • Eveliina Asikainen

Vastuuhenkilö

Eveliina Asikainen

Ryhmät

  • 21E2
    Opettajankoulutus, englanninkielinen ryhmä 2
  • 21E1
    Opettajankoulutus, englanninkielinen ryhmä 1

Tavoitteet (OJ)

Opintojakson suoritettuaan opettajaopiskelija osaa
- tunnistaa omaan alaan, koulutukseen ja oppimiseen vaikuttavia globaaleja trendejä ja toimia tulevaisuusorientoituneesti
- soveltaa kestävän koulutuksen periaatteita työssään ja työyhteisössään
- edistää omaa ja työyhteisönsä hyvinvointia ja turvallisuutta
- suunnitella toimintatapojaan tarkoituksenmukaisiksi muuttuviin toimintaympäristöihin
- toimia aktiivisesti osana työyhteisönsä johtamis- ja toimintakulttuuria.

Sisältö (OJ)

Opintojakson aikana etsitään vastauksia seuraaviin kysymyksiin:
- Minkälaisia ovat koulutukseen ja oppimiseen vaikuttavat globaalit muutostrendit?
- Miten koulutuksen ja oppimisen tulevaisuutta ennakoidaan?
- Miten eri ammattialat kehittyvät?
- Mitä kestävä kehitys tarkoittaa opettajan työssä?
- Miten oppimis- ja työympäristöjen hyvinvoinnin ja turvallisuuden tarpeet muuttuvat?
- Miten muutokset vaikuttavat opettajan työhön ja itsensä johtamiseen?

Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty (OJ)

Opintojakson arviointi on hyväksytty, kun opettajaopiskelija on osoittanut osaamistavoitteissa kuvatun osaamisen. Mikäli opettajaopiskelija ei ole saavuttanut osaamistavoitteita eikä ole täydentänyt osaamistaan sovitulla tavalla, opintojakso arvioidaan hylätyksi. Arviointikriteerien muodostumisen periaatteet on kuvattu Ammatillisen opettajankoulutuksen pedagogiset periaatteet-dokumentissa. Arviointikriteerit johdetaan opintojakson toteutussuunnitelmasta kuvatuista osaamistavoitteista.

Aika ja paikka

Third pediod 2022
Contact sessions online on Tuesdays at 15-17: 18th and 25th Jan, 15th Feb and 9th March (final feedback)

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

No exams

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

The student shows thath she/he meets the course objective through an influential pedagogical act. In the act he or she performs capability to
* provide theoretical background for the influential act by referring to global trends and future scenarios
* apply the principles of Sustainable Development in his/her work and working community
* promote individual and collective wellbeing and safety in an educational institution
* plan appropciate ways of working in changing educational environments
* act as a active member of occupational culture of his/her work place.

Arviointiasteikko

Hyväksytty/hylätty

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Lectures, group works, onlne studying, individual assignments

Oppimateriaalit

To be published in Moodle

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Lectures and webinars 8 hrs
Independent study and group work 125 hrs

Sisällön jaksotus

18th Jan 15-17 (EET) Introduction to the course - futures thinking - introduction to the influential act
25th Jan 15-17 Sustainble development competences and the future of work, group work on initialising the influential act
Week 5 self study and well-being in the
Week 6 self study on leadership, future and pedagocy - returning the plan for influential act
15th Feb feed-forward session and coaching on actualising the pedagogically influential act
Week 8 actualising the pedagogically influential act
Week 9 sharing results and getting peer feed back

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

The student can perform his/her competences through future oriented pedgogical projects working projects in an educational institution. The student first discusses with his/her tutor teacher, who assesses the possibilites for meeting the learning objectives of the whole course.

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

The pedagogically influencial acts of students are realized in true settings of educational institutions as much as possible.

Kansainvälisyys

International co-operation is established throught hte students' influencial acts

Lisätietoja opiskelijoille

Eveliina Asikainen
eveliina.asikainen@tuni.fi

Arviointikriteerit - hyväksytty/hylätty (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Criteria for meeting the learning objectives
* the student has carried out the assignments approvedly
* the student has participated actively and supportively in the group work
* shows familirization to all the themes of the course through the influential act and combines theoretical knowledge to his / her experinces and observations
Reports according to the TAMK reporting guidelines