Guidance and Support in Building Inclusion (5 cr)
Code: 1L00FO67-3002
General information
- Enrolment period
- 02.12.2021 - 31.12.2021
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.01.2022 - 31.07.2022
- Implementation has ended.
- Credits
- 5 cr
- Virtual portion
- 2 cr
- RDI portion
- 2 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Pedagogical Innovations and Culture
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Teachers
- Tarja Juurakko-Koskinen
- Outi Rantanen
- Ari Jussila
- Person in charge
- Tarja Juurakko-Koskinen
- Course
- 1L00FO67
Objectives (course unit)
After completing the study unit, the student is able to
- identify the significance of socially sustainable development in the everyday life of the organisation, the work of a guidance counsellor or special needs teacher, and cooperation; and assess this significance critically
- promote policies of socially sustainable development in their guidance work, work community and multidisciplinary networks
- identify power relationships when acting as an expert and act in an ethically sustainable way in all contexts.
Content (course unit)
During the study unit, we will seek to answer the following questions:
- How is the entity of socially sustainable development taken into consideration in teaching and guidance at an organisational and individual level?
- How is the agency and participation of a student strengthened in multidisciplinary cooperation?
- What do we mean by ‘expertise’ and ‘expert power’?
- How is socially sustainable development promoted through multidisciplinary cooperation?
Assessment criteria, pass/fail (course unit)
The student passes the study unit if they have demonstrated competencies described in the learning outcomes. If the student has not achieved the learning outcomes or supplemented their competencies in the manner agreed on, they will fail the study unit. The grounds for the assessment criteria are described in the document ‘Pedagogical principles in professional Special Needs Teacher Education’ and ‘Pedagogical principles in Professional guidance counsellor education’. The assessment criteria is derived from the learning outcomes presented in the implementation plan for the study unit.
Exam schedules
ei tenttiä
Assessment methods and criteria
Opintojakson arviointi hyväksytty/ täydennettävä/ hylätty. Hyväksytty suoritus kirjataan opintorekisteriin S-merkinnällä.
Assessment scale
Pass/Fail
Teaching methods
Ammatillisessa opinto-ohjaajan koulutuksessa käytännön toteutuksessa opintojen painopiste on toiminnassa, yhteisessä tiedon ja osaamisen rakentumisessa sekä erilaisten vaihtoehtoisten näkökulmien löytymisessä. Opintojakso toteutetaan lähiopetuksena, yksilöllisenä työskentelynä ja tiimin yhteisenä työskentelynä.
Opiskelu- ja osaamisen osoittamisen tavoista sovitaan HOPS:ssa.
Learning materials
Sovitaan opintojakson alussa
Student workload
Opiskelijan HOPSssa vahvistettu tapa
Content scheduling
Opiskelijan HOPSssa vahvistettu tapa
Completion alternatives
Opiskelijan HOPSssa vahvistettu tapa
Practical training and working life cooperation
Opiskelijan HOPSssa vahvistettu tapa
International connections
ei ennalta sovittua tähän toteutukseen
Assessment criteria - pass/fail (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opintojakson arviointi on hyväksytty, kun opiskelija on osoittanut osaamistavoitteissa kuvatun osaamisen. Mikäli opiskelija ei ole saavuttanut osaamistavoitteita eikä ole täydentänyt osaamistaan sovitulla tavalla, opintojakso arvioidaan hylätyksi. Arviointikriteerien muodostumisen periaatteet on kuvattu Ammatillisen opinto-ohjaajan koulutuksen pedagogiset lähtökohdat -dokumentissa. Arviointikriteerit johdetaan opintojakson toteutussuunnitelmasta kuvatuista osaamistavoitteista.