Sensorisen integraation perusteet, johdanto A-osa (1op)
Toteutuksen tunnus: TK00FQ33-3001
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 07.03.2021 - 06.04.2021
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 07.04.2021 - 20.04.2021
- Toteutus on päättynyt.
- Laajuus
- 1 op
- Virtuaaliosuus
- 1 op
- Toteutustapa
- Verkossa tapahtuva opiskelu
- Yksikkö
- Liiketoiminta
- Toimipiste
- TAMK Pääkampus
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 0 - 18
- Opintojakso
- TK00FQ33
Arviointiasteikko
0-5
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
Koulutuksen sisältö:
-sensorisen integraation (SI) teorian ja terapian kehittyminen
-miten sensorinen integraatio auttaa lapsen normaalikehityksessä
-mistä SI-ongelmissa on kyse
-miten toimintatapoja sekä ympäristöä muokkaamalla voidaan tukea lapsen/nuoren osallistumista arjessa
-milloin lapsi kannattaa ohjata tarkempiin SI-tutkimuksiin
Toteutus:
Koulutuksessa on kaksi lähipäivää: to-pe 15.–16.4.2021. Järjestämme etäyhteyksin
Ennakkotehtävä:
Koulutukseen kuuluu ennen lähipäiviä tehtävä ennakkotehtävä
Koulutuksen ennakkotehtävänä osallistujan tulee lukea ja kerrata A. Jean Ayresin Aistimusten aallokossa luvut 2 ja 4. Teoksen eri painokset käyvät.
Kohderyhmä:
Koulutukseen voivat osallistua fysioterapeutit, toimintaterapeutit, puheterapeutit, psykologit, kasvatusalan ammattilaiset, neuvoloiden työntekijät, lasten vanhemmat ja muut aiheesta kiinnostuneet.
Toimintaterapeutit ja fysioterapeutit voivat A-osan suoritettuaan jatkaa Sensorisen integraation koulutusta suorittamalla B-osan ja lopulta C-osan, joka tuottaa SI-terapeutin pätevyyden.
Kouluttajat:
Kouluttajina toimivat SI/SIPT -terapeutit Annukka Jämsä-Taskinen ja Iiris Peltonen.