Siirry suoraan sisältöön

Game Programming 1 (5 op)

Toteutuksen tunnus: 4A00FA07-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
25.11.2020 - 31.01.2021
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
01.01.2021 - 14.05.2021
Toteutus on päättynyt.
Laajuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Tietojenkäsittely
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
englanti
Koulutus
Tietojenkäsittelyn tutkinto-ohjelma
Opettajat
Pasi Pekkanen
Sami Kojo
Gareth Noyce
Vastuuhenkilö
Sami Kojo
Ryhmät
19TIKOGAME
19 Tietojenkäsittely, Games Academy opintosuunta
Opintojakso
4A00FA07

Osaamistavoitteet (Opintojakso)

Student is able to know the tools for programming games and understand Game engine architecture. He/she also is able to understand basics of game programming patterns basic maths in game programming.

Sisältö (Opintojakso)

Game Programming,
Game Programming Design Patterns,
Game Maths,
Game Engines.

Esitietovaatimukset (Opintojakso)

Season 1

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (Opintojakso)

The student can describe the tools for programming, debugging and version control.
The student can describe programming patterns in games.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (Opintojakso)

The student can create components.
The student can design and create classes.
The student can design and implement maths for games.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (Opintojakso)

The student can apply learned skills for designing and creating programming patterns for games.

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

Ei tenttiä. Opintojakso suoritetaan harjoitustöiden perusteella.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Opintojakso suoritetaan tekemällä kaksi harjoitustehdävää, jotka linkittyvät opintojakson Game Project 2 projektityöhön. Mikäli opiskelija ei suorita Game Project 2 kurssia, voi harjoitustyöt tehdä myös kurssin aikana luotavaan esimerkkiprojektiin.
Harjoitustyöt arvioivat kurssin aiheiden sisäistämistä ja niiden soveltamista oikeaan peliprojektiin. Arviointi perustuu siihen, kuinka hyvin harjoitukset noudattavat tehtävänantoa ja siihen, kuinka hyvin kurssilla opiskeltuja ohjelmointikäytäntöjä on noudatettu.

Harjoitustöiden arviointi:
0: Työtä ei ole palautettu ajallaan.
1-2: Työ on palautettu ajallaan, mutta se ei toimi täysin tehtävänannon mukaisesti. Toiminnallisuus on kuitenkin pääasiassa toteutettu.
3: Harjoitustyö on palautettu ajallaan ja se toimii tehtävänannon mukaisesti.
4-5: Harjoitustyö on palautettu ajallaan ja se toimii tehtävänannon mukaisesti. Lisäksi työssä on noudatettu kurssilla opiskeltuja hyviä ohjelmointikäytäntöjä mm. kommentoinnin, muuttujien nimeämisen, funktioihin jaon jne. suhteen.

Kurssin kokonaisarvosana lasketaan keskiarvona harjoitustöiden arvosanoista.

Arviointiasteikko

0-5

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Lähiopetus etänä
Harjoitustehtävät

Oppimateriaalit

Verkkomateriaalit, kaikki materiaali julkaistaan opintojakson Moodle-sivulla.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Tunnit maanantaisin 9-15 ja keskiviikkoisin 9-15. Lisäksi harjoitustehtävät.

Sisällön jaksotus

Opintojaksojen Game Programming 1, 2 ja 3 tunnit on yhdistetty yhdeksi kokonaisuudeksi. Game Programming 1 osuuden opetus sijoittuu 3. periodin aikana maanantaihin ja 4. periodin alussa maanantaisin. Game Programming 2 opetus sijoittuu 4. periodin alusta maanantaihin ja keskiviikkoon. Game Programming 3 opintojakson osuus järjestetään 3. periodin aikana keskiviikkoisin ja 4. periodin alussa keskiviikkoisin. Tarkempi ajankohta kurssin Moodle-sivulla.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Sovitaan erikseen opettajan kanssa.

Lisätiedot

For Games Academy students.

Arviointikriteerit - hylätty (0) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Toista tai molempia harjoituksista ei ole palautettu tai palautus ei vastaa ollenkaan tehtävänantoa.

Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Ks. Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Arviointikriteerit - hyvä (3-4) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Ks. Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Arviointikriteerit - kiitettävä (5) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Ks. Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Siirry alkuun