Research Skills in Seminar Work at Early Childhood Education (4 cr)
Code: 7S00EL90-3005
General information
- Enrolment period
- 02.12.2020 - 28.02.2021
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.01.2021 - 01.08.2021
- Implementation has ended.
- Credits
- 4 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Social Services
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Social Services
Objectives (course unit)
Student
- Expands one’s knowledge in early childhood education through systematic knowledge acquisition
- can make a written thesis using research methods and topical research on early childhood education as references
- can present the entity of thesis and essential content orally using observation tools
Content (course unit)
- The topic of seminar work is related to early childhood education
- Familiarization with previous research on early childhood education
- The student focuses on a phenomenon of interest that is related to the work of a kindergarten teacher.
- Preparation of thesis from subject mentioned above and following to the written report instructions of thesis made in TAMK.
- Participation in data searching instruction arranged by library and learning to search topical sources of information from databases
Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)
- the scope and definition of the research problem are unclear
- minor, one-sided use of source material - the topic is left to a general, superficial level
- descriptive reflection and scant connection with professionalism
- TAMK's instructions have been insufficiently followed in reporting.
- There is a lack of understanding in the text language mistakes.
Assessment criteria, good (3-4) (course unit)
- the scope of the research problem and its definition are clear
- relatively diverse use of source material
- rich and structured content - Reflecting on the key concepts of work in a professional context
- the report is good and written according to TAMK's instructions
Assessment criteria, excellent (5) (course unit)
- clear and justified definition of the research problem and definition of the objective
- versatile use of source material, dialogue between sources, comprehensive source material
- the content is thorough and of a consistent style
Location and time
18.3.2021 klo 13-14 Seminaarityön ohjeistus / Piia Roos
15.4.2021 klo 13-14.30 Tieteellinen kirjoittaminen / Eija Lähteenmäki
16.4.2021 klo 9-12 Tiedonhankinta / Marja-Liisa Timperi
syyskuu 2021 Seminaaritöiden palautukset
Assessment scale
0-5
Learning materials
Tutustuminen opinnäytetyön ohjeistukseen ja arviointikriteereihin, ks. Moodle
Oman aihepiirin mukainen lähdekirjallisuus (minimi 4-5 lähdettä)
Student workload
Opiskelijan työaika 4 x 27 = 108 tuntia.
Info ja ohjeistus, ohjaus 4 h
Tiedonhankinta (kirjasto) 4 h
Tieteellinen kirjoittaminen, opetus 2 h
Itsenäinen työskentely noin 88 h
Content scheduling
Ohjeistus
Aiheen valinta
Äidinkielen ohjeistus raporttiin liittyen
Tiedonhankinta (kirjasto)
Työskentely
Seminaaritöiden palautus syyskuu 2021
Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
- työn sisältö on liian suppea
- otsikointi ei vastaa lukujen sisältöä, työn kokonaisuus jäsentymätön
- paljon puutteita raportin kielielellisessä ilmaisussa ja ulkoasussa
- pohdinta erittäin puutteellinen
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Kirjallinen tuotos:
1. Tutkimusongelman rajaus ja tavoitteen määrittely - epäselvä
2. Lähdemateriaalin käyttö- vähäistä, yksipuolista
3. Sisällön monipuolisuus ja jäsentyneisyys - yksipuolista puolista, jäsentymätöntä
4. Aineiston kuvailu - pinnallista
5. Aineiston kriittinen ja analyyttinen tarkastelu - puuttuu tai niukka
6. Kirjallinen ilmaisu- riittävää
7. Innovatiivisuus ja kytkeytyminen sosiaalialan työhön- puuttuu tai on niukkaa
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Suomeksi
Kirjallinen tuotos:
1. Tutkimusongelman rajaus ja tavoitteen määrittely - selkeä
2. Lähdemateriaalin käyttö- suhteellisen monipuolista
3. Sisällön monipuolisuus ja jäsentyneisyys - jäsentynyt ja selkeä, keskeinen sisältö monipuolinen
4. Aineiston kuvailu - hyvä
5. Aineiston kriittinen ja analyyttinen tarkastelu - pohtivaa
6. Kirjallinen ilmaisu- hyvä
7. Innovatiivisuus ja kytkeytyminen sosiaalialan työhön- hyvä
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Kirjallinen tuotos:
1. Tutkimusongelman rajaus ja tavoitteen määrittely - selkeä ja perusteltu
2. Lähdemateriaalin käyttö- monipuolista, lähteet käyvät dialogia, ei pelkkää referaattia
3. Sisällön monipuolisuus ja jäsentyneisyys - monipuolinen
4. Aineiston kuvailu - selkeä
5. Aineiston kriittinen ja analyyttinen tarkastelu - kriittisesti reflektoiva
6. Kirjallinen ilmaisu- hyvä
7. Innovatiivisuus ja kytkeytyminen sosiaalialan työhön- hyviä ja raikkaita näkökulmia tuotu esiin