Siirry suoraan sisältöön

2D Game Design and Construction for Programmers (5 op)

Toteutuksen tunnus: 4A00EZ96-3002

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
02.07.2021 - 05.09.2021
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
30.08.2021 - 17.12.2021
Toteutus on päättynyt.
Laajuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Tietojenkäsittely
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
englanti
Koulutus
Tietojenkäsittelyn tutkinto-ohjelma
Opettajat
Pasi Pekkanen
Sami Kojo
Vastuuhenkilö
Pasi Pekkanen
Ryhmät
20TIKOGAME
20 Tietojenkäsittely, Games Academy opintosuunta
Opintojakso
4A00EZ96

Osaamistavoitteet (Opintojakso)

After the course students are able to design and program a small scale 2D game. They know hot to control characters via input and are able to implement simple AI characters for game. They can release game for online use.

Sisältö (Opintojakso)

Programming 2D games,
2D game engines,
AI in games,
game physics,
controlling game audio,
compiling,
version control,
releasing games for online use.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (Opintojakso)

The student can describe how to control 2D game characters.
The student can describe how to use import pipeline for preparation of 2D assets.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (Opintojakso)

The student is able to design and program a small scale complete 2D game.
The student is able to design and implement simple AI in a game.
The student is able to create audio controlling systems in a game.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (Opintojakso)

The student can apply learned skills to design and implement different game features and systems.
The student can apply learned skills for building a final package for deployment for online use.

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

Ei tenttiä. Opintojakso suoritetaan harjoitustöiden perusteella.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Opintojakso suoritetaan palauttamalla neljä (4) harjoitustyötä, jotka linkittyvät Game Project 1 opintojaksoon. Jos opiskelija ei suorita Game Project 1 -opintojaksoa, hän voi toteuttaa yksinkertaisen 2D-pelin, johon ominaisuudet toteutetaan.

Harjoitustyöt mittaavat sitä, kuinka hyvin opiskelija on sisäistänyt opintojakson aiheet ja kuinka hyvin hän osaa soveltaa niitä oikeaan peliprojektiin. Arviointi perustuu siihen, kuinka hyvin töiden palautukset seuraavat kurssin aiheita ja hyviä ohjelmointikäytäntöjä. Harjoitukset voidaan toteuttaa ryhmätyönä ja tässä tapauksessa kukin ryhmän jäsen tekee myös vertaisarvion. Tarkempi kuvaus arvioinnista ja harjoitustöiden tekemisestä löytyy kurssin Moodle-sivulta.

Arviointiasteikko

0-5

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Luennot ja harjoitukset.

Oppimateriaalit

Verkkomateriaali. Julkaistaan opintojakson Moodle-sivulla.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

- Luennot ja viikkoharjoitukset 1. periodilla
- Harjoitustyöt toisen periodin aikana

Sisällön jaksotus

Aikataulu julkaistaan opintojakson Moodlesivulla opintojakson alussa.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Sovitaan opettajan kanssa tapauskohtaisesti.

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

-

Kansainvälisyys

-

Lisätietoja opiskelijoille

-

Arviointikriteerit - hylätty (0) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

- Yhtä tai useampaa harjoitusta ei ole palautettu
- Opiskelija ei ole osallistunut ryhmätyöhön

Siirry alkuun