Initiating a Project (5 cr)
Code: 5S00DZ40-3001
General information
- Enrolment period
- 02.07.2021 - 05.09.2021
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.08.2021 - 31.12.2021
- Implementation has ended.
- Credits
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- RDI portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Electrical and Automation Engineering
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 40
- Degree programmes
- Degree Programme in Electrical Engineering
- Teachers
- Pasi Airikka
- Antti Leppänen
- Mikko Ukonaho
- Mika Ijas
- Petri Pohjola
- Tomi Salo
- Person in charge
- Jarkko Lehtonen
- Course
- 5S00DZ40
Objectives (course unit)
The students are able to write product definitions and apply their skills in technology in a project which combines several fields of technology. The students know methods for product definitions and idea creations and can use those to write a technical product definition.
Content (course unit)
A product project starts with initiating the project, where the students set the goals for the project, define the resources and the schedule. The results of the initiation phase are a literature review and a project plan. The literature review presents the existing solutions and implementations of the topic. The project plan lists milestones, their schedules and various resources required for different tasks. The group organises itself.
As working methods, the students read literature about project work, familiarise themselves with project software and any background information and literature of the topic of the project. The group meetings look at the results produced after the previous meetings and agree on further activities. Each member of the group knows what the others are doing and collaborative learning takes place in the sharing of results. The students continue their learning diaries as specified in the previous course.
Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)
Ryhmällä ei ole toiminnalleen selkeitä pelisääntöjä, projekti etenee jossain määrin ohjaaja- tai asiakasvetoisesti. Projektiryhmän jäsenet keskittyvät omiin osakokonaisuuksiinsa, yhteistyö jäsenten kesken ja asiakkaan kanssa sekä ryhmän jäsenten vahvuuksien hyödyntäminen on puutteellista. Työkuorma jakautuu epätasaisesti projektiryhmän jäsenten välillä. Tuotos jää vajavaiseksi tai ryhmän käsitys työnsä laadusta ei vastaa asiakkaan näkemystä.
Assessment criteria, good (3-4) (course unit)
Ryhmä sopii johdetusti ryhmässä noudatettavat säännöt ja pääsääntöisesti noudattaa niitä toiminnassaan. Ryhmän jäsenet toimivat sovittujen sääntöjen ja projektipäällikön ohjeiden mukaisesti kuunnellen toisten näkemyksiä ja tehden yhteistyötä asiakkaan kanssa. Kuitenkin vastuunotto projektista vaihtelee sen eri vaiheissa. Projektin tuotos vastaa pääsääntöisesti tehtävänasettelua. Ryhmän ja asiakkaan näkemykset työn laadusta ovat suhteellisen yhteneväiset.
Assessment criteria, excellent (5) (course unit)
Ryhmä sopii oma-aloitteisesti ja yhteisesti ryhmässä noudatettavat säännöt ja pitää huolta niiden noudattamisesta toiminnassaan. Jokainen ryhmän jäsen edistää projektin tavoitteiden saavuttamista omalla toiminnallaan yhteistyössä ryhmän muiden jäsenten kanssa ja kantavat vastuuta projektin etenemisestä koko projektin ajan. Ryhmän jäsenet tekevät luontevaa yhteistyötä asiakkaan kanssa ja muokkaavat suunnitelmia saamansa palautteen mukaan. Projekti etenee aikataulussa tai muutokset ovat asiakkaan kanssa yhdessä sovittuja. Projektiryhmä osaa realistisesti arvioida tuotoksen laatua suhteessa projektin tavoitteisiin ja reflektoida projektin etenemistä.
Assessment scale
0-5
Further information
Completing the course requires the students to work hard and with discipline and take an active part in the different roles of group work.