Game Business and Production (5 op)
Toteutuksen tunnus: IM00DS62-3002
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 10.06.2021 - 01.09.2021
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 01.08.2021 - 09.12.2021
- Toteutus on päättynyt.
- Laajuus
- 5 op
- TKI-osuus
- 3 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Tietojenkäsittely
- Toimipiste
- TAMK Pääkampus
- TAMK Mediapolis
- Opetuskielet
- englanti
- Paikat
- 10 - 30
- Koulutus
- Tietojenkäsittelyn tutkinto-ohjelma
- Bachelor's Degree Programme in Media and Arts
- Opettajat
- Pasi Pekkanen
- Gareth Noyce
- Ryhmät
-
20TIKOGAME20 Tietojenkäsittely, Games Academy opintosuunta
-
20MEDIAARTDegree Programme in Media and Arts
- Opintojakso
- IM00DS62
Osaamistavoitteet (Opintojakso)
Student is able to perform the basic steps and tasks of a game production and also identify different kind of roles in a game development and production team. Student is able to know how to start up business and find out funding and identify the basics of the revenue models in game industry. He is also able to identify the publishing process.
Sisältö (Opintojakso)
Basics of game business and financing, game publishing, roles in game production, basics of game project management.
Esitietovaatimukset (Opintojakso)
Basics of the subject.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (Opintojakso)
The student is able to recognize production management framework.
The student can describe the basics of project management in game production.
The student is able to identify different roles in a game development and production team.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (Opintojakso)
The student is able to recognize production management framework.
The student is able to identify the basics of the revenue models in game industry.
The student is able to know how to start up business and find out funding.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (Opintojakso)
The student is able to know the publishing process.
The student is able to know the basics of the game metrics.
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
Assignments
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Active participation to the classes. Assignment.
Arviointiasteikko
0-5
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
Contact teaching. Assignment. Project working.
Oppimateriaalit
Tabula (tabula.tamk.fi)
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
5cr, about 135 working hours
Sisällön jaksotus
Lessons: Workshop & e-talks
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Industry visitors from local game companies.
Kansainvälisyys
Game Designer and Producer Gareth Noyce from Ruffiangames (UK) and founder in Triple Eh is one of the teachers of the course.
Lisätiedot
Aimed for Game Academy students.
Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Assignment 1.
Arviointikriteerit - hyvä (3-4) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Assignments.
Arviointikriteerit - kiitettävä (5) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Assingments and active participation.