Siirry suoraan sisältöön

Asiakaslähtöiset digitaaliset palvelut ja asiakaskokemuksen kehittäminen (5 op)

Toteutuksen tunnus: 8U00DR18-3003

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
10.08.2021 - 23.08.2021
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
19.08.2021 - 17.12.2021
Toteutus on päättynyt.
Laajuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Liiketalous ja media
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
suomi
Paikat
15 - 30
Koulutus
Palveluliiketoiminnan johtamisen ylempi tutkinto-ohjelma
Opettajat
Juha Ikonen
Vastuuhenkilö
Juha Ikonen
Opintojakso
8U00DR18

Osaamistavoitteet (Opintojakso)

Opiskelija
- ymmärtää digitalisaation vaikutuksen liiketoimintastrategiaan ja keskeisiin prosesseihin
- ymmärtää digitalisaation mahdollisuudet asiakaslähtöisten tuotteiden kehittämisessä
- tietää keskeiset digitalisaatiota ajavat yleisimmät teknologiat
- tietää digitaalisten palveluiden vaatimusmäärittelyprosessin vaiheet sekä vaatimusanalyysin yleisimmät menetelmät

Sisältö (Opintojakso)

- digitalisaation käsitteet, haasteet ja kyberturvallisuusnäkökohdat
- teknologian vaikutus päätöksentekoon
- asiakaskokemuksen kehittämisen teknologioita
- palvelujen personointi ja automatisointi
- ohjelmiston elinkaaren vaiheet: vaatimusanalyysi, järjestelmäsuunnittelu, ohjelmistosuunnittelu, toteutus, testaus, käyttöönotto ja ylläpito

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (Opintojakso)

Opiskelija
- tunnistaa ja osaa määritellä digitaalisiin palveluihin ja asiakaskokemukseen liittyvät ilmiöt ja peruskäsitteet.
- tuntee erilaisia asiakaskokemuksen kehittämiseen vaikuttavia teknologioita.
- tarkastelee ja arvioi asiakaskokemukseen vaikuttavia digitaalisia ratkaisuja omasta näkökulmastaan

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (Opintojakso)

Opiskelija
- jäsentää digitaaliseen asiakaskokemukseen liittyviä ilmiöitä ja käsitteitä sekä näiden välisiä suhteita.
- osaa valita eri vaihtoehdoista sopivimman teknologian ja perustella valintansa.
- tunnistaa teknologian vaikutukset päätöksentekoon

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (Opintojakso)

Opiskelija
- yhdistää digitalisaatiota ja asiakaskokemuksen teknologioita ammatilliseen kontekstiin.
- analysoi ja arvioi erilaisia asiakaskokemuksen kehittämisen teknologisia ratkaisuvaihtoehtoja.
- ymmärtää teknologian vaikutuksen yrityksen päätöksenteossa

Aika ja paikka

Opintojakso alkaa 19.8.2021 klo 16.30 etäopetuksena (https://tuni.zoom.us/j/62032073007?pwd=UEI1T3NrMmJSUTN1KzNOME8yakN5Zz09)

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

Kurssilla ei ole tenttiä.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Yksilötehtävät
Ryhmätyöt
Läsnäolo kokoontumisissa

Arviointikriteerit opintojakson tietojen mukaiset.

Arviointiasteikko

0-5

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Luennot
Keskustelut
Verkkotyöskentely
Tiimityöskentely

Oppimateriaalit

Marko Filenius: Digitaalinen asiakaskokemus : menesty monikanavaisessa liiketoiminnassa. Docendo Oy 2015. Saatavana e-kirjana, etsi Andorista.
Larry Keeley, Helen Walters, Ryan Pikkel, Brian Quinn, and Brian Quinn: Ten Types of Innovation : The Discipline of Building Breakthroughs. John Wiley & Sons, Incorporated 2013. Saatavana e-kirjana, etsi Andorista.

Moodlessa oleva materiaali.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Opintopisteiden mukainen laajuus.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Sovittava erikseen kurssin opettajan kanssa.

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

-

Kansainvälisyys

-

Lisätietoja opiskelijoille

Kurssilla toteutetaan digitaalinen palvelu ketterää kehitysmenetelmää käyttäen yhdessä kurssin 5G00DM09-3001 Software Projects opiskelijoiden kanssa. Tämä vaikuttaa kurssin tapaamisten aikatauluihin, jotka sovitaan kurssin alkuvaiheessa.

Siirry alkuun