Asiakaslähtöiset digitaaliset palvelut ja asiakaskokemuksen kehittäminen (5 op)
Toteutuksen tunnus: 8U00DR18-3003
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 10.08.2021 - 23.08.2021
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 19.08.2021 - 17.12.2021
- Toteutus on päättynyt.
- Laajuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Liiketalous ja media
- Toimipiste
- TAMK Pääkampus
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 15 - 30
- Koulutus
- Palveluliiketoiminnan johtamisen ylempi tutkinto-ohjelma
Osaamistavoitteet (Opintojakso)
Opiskelija
- ymmärtää digitalisaation vaikutuksen liiketoimintastrategiaan ja keskeisiin prosesseihin
- ymmärtää digitalisaation mahdollisuudet asiakaslähtöisten tuotteiden kehittämisessä
- tietää keskeiset digitalisaatiota ajavat yleisimmät teknologiat
- tietää digitaalisten palveluiden vaatimusmäärittelyprosessin vaiheet sekä vaatimusanalyysin yleisimmät menetelmät
Sisältö (Opintojakso)
- digitalisaation käsitteet, haasteet ja kyberturvallisuusnäkökohdat
- teknologian vaikutus päätöksentekoon
- asiakaskokemuksen kehittämisen teknologioita
- palvelujen personointi ja automatisointi
- ohjelmiston elinkaaren vaiheet: vaatimusanalyysi, järjestelmäsuunnittelu, ohjelmistosuunnittelu, toteutus, testaus, käyttöönotto ja ylläpito
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (Opintojakso)
Opiskelija
- tunnistaa ja osaa määritellä digitaalisiin palveluihin ja asiakaskokemukseen liittyvät ilmiöt ja peruskäsitteet.
- tuntee erilaisia asiakaskokemuksen kehittämiseen vaikuttavia teknologioita.
- tarkastelee ja arvioi asiakaskokemukseen vaikuttavia digitaalisia ratkaisuja omasta näkökulmastaan
Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (Opintojakso)
Opiskelija
- jäsentää digitaaliseen asiakaskokemukseen liittyviä ilmiöitä ja käsitteitä sekä näiden välisiä suhteita.
- osaa valita eri vaihtoehdoista sopivimman teknologian ja perustella valintansa.
- tunnistaa teknologian vaikutukset päätöksentekoon
Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (Opintojakso)
Opiskelija
- yhdistää digitalisaatiota ja asiakaskokemuksen teknologioita ammatilliseen kontekstiin.
- analysoi ja arvioi erilaisia asiakaskokemuksen kehittämisen teknologisia ratkaisuvaihtoehtoja.
- ymmärtää teknologian vaikutuksen yrityksen päätöksenteossa
Aika ja paikka
Opintojakso alkaa 19.8.2021 klo 16.30 etäopetuksena (https://tuni.zoom.us/j/62032073007?pwd=UEI1T3NrMmJSUTN1KzNOME8yakN5Zz09)
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
Kurssilla ei ole tenttiä.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Yksilötehtävät
Ryhmätyöt
Läsnäolo kokoontumisissa
Arviointikriteerit opintojakson tietojen mukaiset.
Arviointiasteikko
0-5
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
Luennot
Keskustelut
Verkkotyöskentely
Tiimityöskentely
Oppimateriaalit
Marko Filenius: Digitaalinen asiakaskokemus : menesty monikanavaisessa liiketoiminnassa. Docendo Oy 2015. Saatavana e-kirjana, etsi Andorista.
Larry Keeley, Helen Walters, Ryan Pikkel, Brian Quinn, and Brian Quinn: Ten Types of Innovation : The Discipline of Building Breakthroughs. John Wiley & Sons, Incorporated 2013. Saatavana e-kirjana, etsi Andorista.
Moodlessa oleva materiaali.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opintopisteiden mukainen laajuus.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Sovittava erikseen kurssin opettajan kanssa.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
-
Kansainvälisyys
-
Lisätietoja opiskelijoille
Kurssilla toteutetaan digitaalinen palvelu ketterää kehitysmenetelmää käyttäen yhdessä kurssin 5G00DM09-3001 Software Projects opiskelijoiden kanssa. Tämä vaikuttaa kurssin tapaamisten aikatauluihin, jotka sovitaan kurssin alkuvaiheessa.