Personalised Health Promotion (5 cr)
Code: 7L00FD77-3001
General information
- Enrolment period
- 25.11.2020 - 05.01.2021
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 11.01.2021 - 02.04.2021
- Implementation has ended.
- Credits
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- MD in Health Promotion
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Master's Degree Programme in Clinical Expertise and Development
- Master's Degree Programme in Health Promotion
- Teachers
- Mari Laaksonen
- Hoitotyö Luennoitsija
- Jukka-Pekka Pirhonen
- Eeva Liikanen
- Person in charge
- Mari Laaksonen
- Course
- 7L00FD77
Objectives (course unit)
The student
- is able to apply health promotion legislation and ethics in his/her activities
- is able to apply personalised health promotion methods and plan interventions in the work community based on new knowledge
Content (course unit)
- Personal health and health promotion
- Genetic Data in health promotion and research
- Ethical issues in health promotion
- Specific issues on the use and utilization of ghealth information
- National and international legislation and instructions
Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)
The student
- knows the legislation and ethical principles of health promotion
- is able to utilisise the key methods for personalised health promotion in his/her actions
Assessment criteria, good (3-4) (course unit)
The student
- is able to apply basic health promotion legislation and ethics in his/her activities
- is able to utilise the key methods of personalised health promotion in his/her activities
Assessment criteria, excellent (5) (course unit)
The student
- is able to implement health promotion in accordance with the governing legislation and critically evaluate the implementation of ethical principles and can educate other actors, using his/her expertise
- is able to actively search for evidence-based data about individual health promotion, apply it critically in his/her own activities and plan interventions in accordance with the new knowledge in his/her work community
Assessment methods and criteria
Orientaatioluennolla 19.1 klo 10.15 ja seminaarissa 100% läsnäolovelvollisuus. Opintojakson arviointi 0-5. Tehtävien tekeminen ajallaan kuuluu kurssin. Jos tunneilla ei ole läsnä, joutuu tekemään korvaavat tehtävät osoittaakseen osaamisensa ko. teemasta.
Kurssin arviointikriteerit näkyvät opetussuunnitelmassa.
Assessment scale
0-5
Teaching methods
19.1 orientaatio: https://tuni.zoom.us/j/333129636
27.1 klo 09.00 - 16.00 Webinaari "Datasta terveyshyötyä" kuuluu opintojaksoon. Sen voi suorittaa osallistumalla webinaariin tai tekemällä itsenäisesti tehtävän aiheesta, joka annetaan webinaaripäivän jälkeen. Webinaarilinkki orientaatiossa tai erillisenä viestinä moodlealustalle. Ilmoittautuminen: https://projects.tuni.fi/profitu/tapahtumat/seminaari-webinaari-datasta-terveyshyotya-ke-27-1-2021/
Opetusmenetelminä luennot etäopetuksena, tehtävät ja seminaari. Tehtäviä sekä tunneilla että itsenäisenä työnä. Opetusmenetelmät tarkentuvat tammikuussa.
Learning materials
Tarkentuvat tammikuussa 2021. Kurssin ohjeet ja tehtävät löytyvät Moodlen oppimisalustalta: Yksilöllistetty terveyden edistäminen 7L00FD77-3001
Kussiavain: genomi
Student workload
Opintojakso on 5op, joka vastaa laskennallisesti 135t työtä.
Etäopetusta on 34 tuntia + itsenäistä työskentelyä 101 tuntia.
Orientaatioluennolla 19.1.2021 klo 10.15 https://tuni.zoom.us/j/333129636
ja seminaarissa 23.3.2021 100% läsnäolovelvollisuus.
Muillakin tunneilla läsnäolo suositeltavaa.
Further information
Tämä on ylemman ammattikorkeakoulututkinnon opintojakso.
Toteutussuunnitelma tarkentuu vielä ennen orientaatiotunteja.
Assessment criteria - pass/fail (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Hylätty:
Opiskelija
- ei tee vaadittavia tehtäviä ajallaan
- ei osallistu läsnänoloa vaativille tunneille aktiivisena opiskelijana
- ei osoita tuntevansa yksilöllistetyn terveyden edistämisen teoriaa, lainsäädäntöä ja etiikkaa riittävästi
Hyväksytty:
Opiskelija
- tekee yksilö ja ryhmätehtävät ajallaan riittävällä laajuudella ja sisällöllisellä ymmärryksellä
- osoittaa aktiivisella läsnäolollaan ymmärryksensä
- osoittaa yksilöllistetyn terveyden edistämisen teorian, lainsäädännön ja etiikan ymmärryksen