Skip to main content

Personalised Health Promotion (5 cr)

Code: 7L00FD77-3001

General information


Enrolment period
25.11.2020 - 05.01.2021
Registration for the implementation has ended.
Timing
11.01.2021 - 02.04.2021
Implementation has ended.
Credits
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
MD in Health Promotion
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Master's Degree Programme in Clinical Expertise and Development
Master's Degree Programme in Health Promotion
Teachers
Mari Laaksonen
Hoitotyö Luennoitsija
Jukka-Pekka Pirhonen
Eeva Liikanen
Person in charge
Mari Laaksonen
Course
7L00FD77

Objectives (course unit)

The student
- is able to apply health promotion legislation and ethics in his/her activities
- is able to apply personalised health promotion methods and plan interventions in the work community based on new knowledge

Content (course unit)

- Personal health and health promotion
- Genetic Data in health promotion and research
- Ethical issues in health promotion
- Specific issues on the use and utilization of ghealth information
- National and international legislation and instructions

Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)

The student
- knows the legislation and ethical principles of health promotion
- is able to utilisise the key methods for personalised health promotion in his/her actions

Assessment criteria, good (3-4) (course unit)

The student
- is able to apply basic health promotion legislation and ethics in his/her activities
- is able to utilise the key methods of personalised health promotion in his/her activities

Assessment criteria, excellent (5) (course unit)

The student
- is able to implement health promotion in accordance with the governing legislation and critically evaluate the implementation of ethical principles and can educate other actors, using his/her expertise
- is able to actively search for evidence-based data about individual health promotion, apply it critically in his/her own activities and plan interventions in accordance with the new knowledge in his/her work community

Assessment methods and criteria

Orientaatioluennolla 19.1 klo 10.15 ja seminaarissa 100% läsnäolovelvollisuus. Opintojakson arviointi 0-5. Tehtävien tekeminen ajallaan kuuluu kurssin. Jos tunneilla ei ole läsnä, joutuu tekemään korvaavat tehtävät osoittaakseen osaamisensa ko. teemasta.
Kurssin arviointikriteerit näkyvät opetussuunnitelmassa.

Assessment scale

0-5

Teaching methods

19.1 orientaatio: https://tuni.zoom.us/j/333129636
27.1 klo 09.00 - 16.00 Webinaari "Datasta terveyshyötyä" kuuluu opintojaksoon. Sen voi suorittaa osallistumalla webinaariin tai tekemällä itsenäisesti tehtävän aiheesta, joka annetaan webinaaripäivän jälkeen. Webinaarilinkki orientaatiossa tai erillisenä viestinä moodlealustalle. Ilmoittautuminen: https://projects.tuni.fi/profitu/tapahtumat/seminaari-webinaari-datasta-terveyshyotya-ke-27-1-2021/

Opetusmenetelminä luennot etäopetuksena, tehtävät ja seminaari. Tehtäviä sekä tunneilla että itsenäisenä työnä. Opetusmenetelmät tarkentuvat tammikuussa.

Learning materials

Tarkentuvat tammikuussa 2021. Kurssin ohjeet ja tehtävät löytyvät Moodlen oppimisalustalta: Yksilöllistetty terveyden edistäminen 7L00FD77-3001
Kussiavain: genomi

Student workload

Opintojakso on 5op, joka vastaa laskennallisesti 135t työtä.
Etäopetusta on 34 tuntia + itsenäistä työskentelyä 101 tuntia.

Orientaatioluennolla 19.1.2021 klo 10.15 https://tuni.zoom.us/j/333129636
ja seminaarissa 23.3.2021 100% läsnäolovelvollisuus.
Muillakin tunneilla läsnäolo suositeltavaa.

Further information

Tämä on ylemman ammattikorkeakoulututkinnon opintojakso.

Toteutussuunnitelma tarkentuu vielä ennen orientaatiotunteja.

Assessment criteria - pass/fail (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Hylätty:
Opiskelija
- ei tee vaadittavia tehtäviä ajallaan
- ei osallistu läsnänoloa vaativille tunneille aktiivisena opiskelijana
- ei osoita tuntevansa yksilöllistetyn terveyden edistämisen teoriaa, lainsäädäntöä ja etiikkaa riittävästi

Hyväksytty:
Opiskelija
- tekee yksilö ja ryhmätehtävät ajallaan riittävällä laajuudella ja sisällöllisellä ymmärryksellä
- osoittaa aktiivisella läsnäolollaan ymmärryksensä
- osoittaa yksilöllistetyn terveyden edistämisen teorian, lainsäädännön ja etiikan ymmärryksen

Go back to top of page