Digimyynti ja -markkinointi (5 op)
Toteutuksen tunnus: 3H00DP14-3004
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 20.08.2020 - 10.10.2021
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 25.10.2021 - 12.12.2021
- Toteutus on päättynyt.
- Laajuus
- 5 op
- Virtuaaliosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Verkossa tapahtuva opiskelu
- Toimipiste
- TAMK Pääkampus
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 0 - 40
- Koulutus
- Liiketalouden tutkinto-ohjelma
- Opettajat
- Miina Kivelä
- Ryhmät
-
AVOINAMKAvoin amk
-
VAPAAVapaasti valittavat opinnot
- Opintojakso
- 3H00DP14
Osaamistavoitteet (Opintojakso)
Opintojaksolla perehdytään digitaaliseen markkinointiin ja sisällöntuotantoon eri kanavissa.
Opiskelija
- osaa tehdä perusteltuja kanavavalintoja digimarkkinoinnin suunnittelussa
- osaa suunnitella ja toteuttaa monipuolista sisältömarkkinointia
- osaa hyödyntää digitaalisuutta myyntiprosessin eri vaiheissa.
Sisältö (Opintojakso)
Miten valitaan yrityksen markkinointiin sopivimmat digitaaliset markkinointikanavat?
Miten tuotetaan mielenkiintoista sisältöä digitaalisiin kanaviin?
Miten tehdään onnistunutta digitaalista markkinointia?
Mitkä ovat verkon välityksellä osittain tai kokonaan tapahtuvan myynnin erityispiirteitä?
Miten digitaalisten kanavien kävijätietoja voidaan hyödyntää segmentointiin ja markkinoinnin kohdistamiseen?
Esitietovaatimukset (Opintojakso)
1. vuoden opintojaksot tai vastaavat tiedot ja taidot.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (Opintojakso)
Opiskelija tuntee erilaisia digitaalisia alustoja ja -työkaluja sekä osaa nimetä erilaisia sisältötyyppejä. Opiskelija tietää, mitä digitaalisen markkinointiin tai myyntiin liittyvän kampanjan suunnittelussa ja toteutuksessa pitää ottaa huomioon. Opiskelija osaa määritellä digitaaliseen myyntiin ja markkinointiin liittyvät yleisimmät käsitteet.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (Opintojakso)
Opiskelija osaa toimia erilaisissa digitaalisissa alustoissa ja tuottaa yleisimpiä digitaalisia sisältöjä itse käyttäen erilaisia digityökaluja. Opiskelija osaa suunnitella yksinkertaisen digitaalisen markkinoinnin tai myynnin kampanjan ennalta määriteltyjen kohderyhmien ja tavoitteiden perusteella sekä mitata sen vaikutuksia. Opiskelija osaa määritellä digitaaliseen myyntiin ja markkinointiin liittyvät käsitteet.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (Opintojakso)
Opiskelija osaa toimia erilaisissa digitaalisissa alustoissa itsenäisesti sekä ottaa haltuun uusia. Opiskelija osaa tuottaa monipuolisesti ja tavoitteellisesti erilaisia digitaalisia sisältöjä hyödyntäen digitaalisia työkaluja. Opiskelija osaa suunnitella ja mitata digitaalista markkinointia ja myyntiä menestyksekkäästi ottaen huomioon kohderyhmät. Opiskelija osaa määritellä digitaaliseen myyntiin ja markkinointiin liittyviä käsitteitä laajasti.
Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty (Opintojakso)
Opiskelija ei ole osoittanut osaamistaan opintojakson tavoitteiden osoittamalla tavalla.
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
Toteutuksen tehtävien tai tenttien uusintapäivät 2021-2022:
ke 1.12.2021, ilmoittautuminen viimeistään ke 17.11.2021
ke 2.2.2022, ilmoittautuminen viimeistään ke 19.1.2022
ke 6.4.2022, ilmoittautuminen viimeistään 23.3.2022
ke 4.5.2022, ilmoittautuminen viimeistään 20.4.2022
Varmista, että opiskeluoikeutesi ulottuu uusintapäivään asti.
Arviointiasteikko
0-5
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
Opintojakso toteutetaan kokonaan verkossa. Tämän lisäksi tehdään Moodle-alustalla yksilötehtäviä, jotka etenevät kurssin aiheiden mukaisesti.
Opetusmenetelmiä ovat:
luennot (webinaarit) ja videot
pienryhmätyöskentely
itsenäinen opiskelu
dialogiharjoitukset ja muut tehtävät
reflektointi
Oppimateriaalit
Kurssilla on oppimateriaaliksi tarjolla webinaarien lisäksi materiaalilista, jolta voi valita e-kirjoja, kirjoja, oppaita, videomateriaaleja ja podcasteja. Materiaalit on pääosin ohjeistettu tehtäväkohtaisesti.
Oppimateriaalit julkaistaan kurssin alkaessa Moodle alustalla. Oppimateriaalit ovat saatavilla ilmaiseksi kirjastosta kirjana tai e-kirjana tai verkossa katsottavina tai ladattavina materiaaleina. Kurssin oppimateriaali on pääosin suomeksi, mutta joukossa on myös muutamia englanninkielisiä sisältöjä.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
5 opintopisteen kurssi vastaa noin 137 tuntia opiskelijatyötä.
Sisällön jaksotus
Ajankäyttö opintopistettä kohden jakautuu seuraavasti:
20% Webinaareihin osallistuminen ja/ kurssivideoiden katsominen ja kurssin viestinnän seuraaminen
30% Moodlessa tarjottujen materiaalien itsenäinen opiskelu
50% Yksilö- ja ryhmätöiden tekeminen, projekityön tekeminen
= Noin puolet teorian opiskelemista eri tavoin ja toinen puoli käytännön tekemistä teoriaa soveltaen.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Vaihtoehtoista suoritustapaa ei ole, kurssi suoritetaan yksilötehtävillä kurssisuunnitelman mukaisesti.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Kurssin projektityön voi tehdä toiminnassa olevalle oikealle yritykselle.
Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Opiskelija tuntee erilaisia digitaalisia alustoja ja -työkaluja sekä osaa nimetä erilaisia sisältötyyppejä. Opiskelija tietää, mitä digitaalisen markkinointiin tai myyntiin liittyvän kampanjan suunnittelussa ja toteutuksessa pitää ottaa huomioon. Opiskelija osaa määritellä digitaaliseen myyntiin ja markkinointiin liittyvät yleisimmät käsitteet.
Arviointikriteerit - hyvä (3-4) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Opiskelija osaa toimia erilaisissa digitaalisissa alustoissa ja tuottaa yleisimpiä digitaalisia sisältöjä itse käyttäen erilaisia digityökaluja. Opiskelija osaa suunnitella yksinkertaisen digitaalisen markkinoinnin tai myynnin kampanjan ennalta määriteltyjen kohderyhmien ja tavoitteiden perusteella sekä mitata sen vaikutuksia. Opiskelija osaa määritellä digitaaliseen myyntiin ja markkinointiin liittyvät käsitteet.
Arviointikriteerit - kiitettävä (5) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Opiskelija osaa toimia erilaisissa digitaalisissa alustoissa itsenäisesti sekä ottaa haltuun uusia. Opiskelija osaa tuottaa monipuolisesti ja tavoitteellisesti erilaisia digitaalisia sisältöjä hyödyntäen digitaalisia työkaluja. Opiskelija osaa suunnitella ja mitata digitaalista markkinointia ja myyntiä menestyksekkäästi ottaen huomioon kohderyhmät. Opiskelija osaa määritellä digitaaliseen myyntiin ja markkinointiin liittyviä käsitteitä laajasti.