Skip to main content

Developmental Psychology (5 cr)

Code: 7S00EL30-3009

General information


Enrolment period
01.12.2021 - 08.03.2022
Registration for the implementation has ended.
Timing
07.03.2022 - 17.05.2022
Implementation has ended.
Credits
5 cr
Virtual portion
1 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
Social Services
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in Social Services
Teachers
Minna Putous
Anniina Vauhkonen
Person in charge
Minna Putous
Course
7S00EL30

Objectives (course unit)

Student:
- can perceive the life cycle as a continuum and as a mental, physical, and social synthesis taking different stages and events of life into account
- can describe attachment patterns, know how they are formed, and understand their significance in the cycle of life
- can describe the development of emotional life and its significance in the different stages of life
- can describe sexual development and the importance of sexuality education taking mental, physical, and social aspects into account

Content (course unit)

- Psychological information about the different stages of life
- Knowledge about attachment patterns and the significance of emotional life
- Knowledge about traumas
- Understanding about different possibilities of the life cycle in a relation to mental healing
- Sexual development and sexuality education

Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)

Can describe goal related phenomena, theory and define basic concepts. The choices, solutions and limits of perspective are not theoretically justified or the theoretical reasoning is straightforward.

Assessment criteria, good (3-4) (course unit)

Can apply theory and concepts and structure things in relation to each other. Can define problems and tasks and justify solutions and choices. Can evaluate things and look at them from different angles.

Assessment criteria, excellent (5) (course unit)

Is able to analyze information and activities and to combine them with professional context. Is able to search for development opportunities and to justify different approaches and solutions. Can create new solutions or combine existing ones creatively.

Assessment criteria, pass/fail (course unit)

Rejected: Goal-related phenomena, theory, and basic concepts are not sufficiently defined, described, or incorrect. Content management inconsistent and incomplete or incorrect. Knowledge objectives are not or only partially achieved.

Location and time

9.5. klo 12.30-16.00 Ryhmätentti kotiryhmissä moodlessa

17.05.2022 13.00 - 14.15 Kaikki: Tentin palaute (pakollinen opetuskerta)

Exam schedules

- 09.05.2022 12.30 - 16.00 klo 8.30-12 Kaikki: Ryhmätentti kotiryhmissä moodlessa. Opetuskerrat + Johnson, Sue ja Auvinen, Petri (2015). Suojelen sinua kaikelta: kuinka rakastaa ja tulla rakastetuksi.
- 17.05.2022 13.00 - 14.15 Kaikki: Tentin palaute (pakollinen opetuskerta)

Assessment methods and criteria

* Itsetuntemustehtävä (Hyväksytty/Hylätty)
*Keskustelu läheisen kanssa tehtävä (Hyväksytty/Hylätty)
* Ryhmätentti (arviointi 0-5) (TAMKin yhteinen arviointikehikko, löytyy moodlesta)
* Kotiryhmätyöskentely
* Lähiopetuskerrat (pakollisia)

Assessment scale

0-5

Teaching methods

- Luennot
- Flipped learning
- Kirjallisuus
- Aktivoivat tehtävät
- Reflektointi
- Ryhmätyöskentely
- Elokuva
- Aidot oppimisympäristöt
- Oman minuuden ja elämän kokemuksen soveltaminen

Student workload

5op = 135h
Lähiopetus ja ryhmätyöskentely
Keskusteluläheisen kanssa 10h
Itsetuntemustehtävä 10h
Tenttikirjallisuuden opiskelu 65h

Content scheduling

- Kaikki: 7.3. klo 13.00-14.30 Aloitusinfo + tehtävät (Itsetuntemustehtävä, Keskustelu läheisen kanssa + muut) MINNA

Ryhmäjaot R1= A1, B1, C1, D1 ja R2= A2, B2, C2 ja D2

11.3. klo 9-12 Yksilöllistä työskentelyä itsenäisesti. Itsetuntemustehtävän aloitus js suunnittelu.

15.3. klo 9-12 R2 Tunne-elämän jatkumo 1 (Minna)
15.3. klo 13-16 R1 Tunne-elämän jatkumo 1 (Minna)

23.3. klo 9-12 R1 ja R2: Johdanto kiintymyssuhteisiin moodleluento ja materiaalit (Anniina)
Opetuskerran reflektiot pe 25.3.:
D-ryhmä klo 9.00-10.20
C-ryhmä klo 10.30-11.50
B-ryhmä klo 13.00-14.20
A-ryhmä klo 14.30-15.50

24.3. klo 13-16 Kotiryhmätyöskentelyä: Feminiininen ja maskuliininen kasvatustyyli (tehtävä moodlessa)

30.3. klo 9-12 R1Tunne-elämän jatkumo 2 (Minna) ja R2: Kiintymyssuhdehäiriöt moodleluento + materiaalit(Anniina)
30.3. klo 13-16 R2 Tunne-elämän jatkumo 2 (Minna) ja R1 Kiintymyssuhdehäiriöt moodleluento + materiaalit(Anniina)

1.4. Kiintymyssuhdehäiriöiden opetuskerran reflektiot (Anniina)
klo 9.00-10.20 A-ryhmä
klo 9.30-11.50 B-ryhmä
klo 13.00-14.20 C-ryhmä
klo 14.30-15.50 D-ryhmä

12.4. klo 9-12 R2 Seksuaalikasvatus (Minna)
13.4. klo 9-12 R1 Seksuaalikasvatus (Minna)

13.4. klo13-16 Kotiryhmätyöskentelyä itsenäisesti Seksuaalisuustehtävä. Ohjeet moodlessa.

21.4. klo 9-12. Kaikki Johdanto traumatietoon. Luento + materiaalit moodlessa (Anniina) + 22.4. reflektiot
klo 9.00-10.20 B-ryhmä
klo 10.30-11.50 D-ryhmä
klo 13.00-14.20 A-ryhmä
klo 14.30-15.50 C-ryhmä

25.4. klo 13-16 Ylisukupolvien tehtävän aloitus: Elokuva (Minna)

26.4. klo 9.00-12 Ylisukupolvien tehtävän jatko: Kotiryhmätyöskentelyä

29.4. klo 9-10.20 R1 Vanhuus (Anniina) ja R2 Aikuisuuden kiintymyssuhteet (Minna)
klo 10.30-11.50 R2 Vanhuus ja R1 Aikuisuuden kiintymyssuhteet

3.5. klo 9-12. Kotiryhmätyöskentelyä: Itsetuntemustehtävän purku (ohjeistus moodlessa)

6.5. Keskustelu läheisen kanssa tehtävän purku (Anniina)
klo 9.00-9.20 B-ryhmä
klo 9.30-11.50 A-ryhmä
klo 13.00-14.20 D-ryhmä
klo 14.30-15.50 C-ryhmä

6.5. Ylisukupolvien tehtävän purku (Minna)
klo 9.00-10.20 A-ryhmä
klo 10.30-11.50 B-ryhmä
klo 13.00-14.20 C-ryhmä
klo 14.30-15.50 D-ryhmä

9.5. klo 12.30-16.00 Ryhmätentti kotiryhmissä moodlessa

17.5. klo 13.00-14.15 Kaikki: Tentin palaute (pakollinen opetuskerta kaikille) 1,5 tuntia

Further information

Ryhmän 21SO-toteutus (päivätoteutus).

Go back to top of page