Siirry suoraan sisältöön

AV-alan asiakaslähtöinen tuotekehitys  (5 op)

Toteutuksen tunnus: 2E00EW90-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
09.06.2021 - 27.08.2021
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
30.08.2021 - 01.12.2021
Toteutus on päättynyt.
Laajuus
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
TKI-osuus
5 op
Toteutustapa
Verkossa tapahtuva opiskelu
Yksikkö
Media-ala
Toimipiste
TAMK Mediapolis
Opetuskielet
suomi
Paikat
0 - 50
Koulutus
Media-alan tutkinto-ohjelma
Opettajat
Maaret Salminen
Media-ala Virtuaalihenkilö
Vastuuhenkilö
Leena Mäkelä
Ryhmät
19MA
Medianomi (AMK) 2019
Opintojakso
2E00EW90

Osaamistavoitteet (Opintojakso)

Opiskelija tuntee media-alan tuotekehityksen lähtökohdat. Opiskelija tunnistaa av-alan kansainvälisen toiminnan merkityksen. Opiskelija osaa hankkia eri menetelmin taustatietoa projektien tueksi. Hän tunnistaa käyttäjäkeskeisen suunnittelun merkityksen ja osaa hyödyntää käyttäjäkeskeisiä menetelmiä projektien toteuttamisessa. Hän tuntee asiakastutkimuksen ja kohderyhmäanalyysin menetelmiä ja osaa soveltaa niitä.

Sisältö (Opintojakso)

Asiantuntijaluentoja ja työpajatyöskentelyä.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (Opintojakso)

Opiskelija osallistuu lähiopetukseen ja pienryhmätyöskentelyyn passiivisesti tai minimimäärän. Tehtävät on palautettu, mutta aikataulussa pysyminen tai huolellisuus ovat vain tyydyttävällä tasolla. Opiskelija tuntee media-alan tuotekehityksen lähtökohtia. Hän tunnistaa käyttäjäkeskeisen suunnittelun ja kohderyhmäanalyysin perusteet ja osaa ohjattuna soveltaa niiden menetelmiä projektien esituotantoon.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (Opintojakso)

Opiskelija osallistuu lähiopetukseen ja pienryhmätyöskentelyyn aktiivisesti. Hän palauttaa tehtävät aikataulussa ja tehtävät on huolellisesti laadittu. Opiskelija tuntee media-alan tuotekehityksen lähtökohtia. Hän tuntee käyttäjäkeskeisen suunnittelun ja kohderyhmäanalyysin perusteet ja osaa soveltaa niiden käytännön metodeja projektien esituotantoon.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (Opintojakso)

Opiskelija osallistuu lähiopetukseen ja pienryhmätyöskentelyyn aktiivisesti ja koko ryhmää tukien. Hän palauttaa tehtävät aikataulussa ja tehtävät on laadittu huolellisesti ja näkemyksellisesti. Opiskelija tuntee media-alan tuotekehittelyn lähtökohdat ja av-alan kansainvälisen toiminnan merkityksen hyvin. Hän tuntee käyttäjäkeskeisen suunnittelun ja kohderyhmäanalyysin perusteet ja osaa soveltaa niiden käytännön metodeja projektien ideointiin ja esituotantoon.

Aika ja paikka

1.-2.-periodit Microsoft Teamsissa

Arviointiasteikko

0-5

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Luentoja, ammattilaisvierailijoita, ryhmätyöskentelyä, osallistuminen Sprint Innovation Festivaliin joko monialaisissa opiskelijatiimeissä tai AV-tekijätiimissä ja kurssitehtäviä. Käytetään Moodlea, etätyöskentelyalustoja ja digityökaluja

Oppimateriaalit

ilmoitetaan kurssin käynnistyessä

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Opetus, ohjaus ja Sprint Innovation Festival 60%, itsenäinen työskentely 40%.

Sisällön jaksotus

Kokoontumiskerrat (7 kpl) maanantaisin klo 13-16 seuraavasti: 30.8., 6.9., 20.9., 27.9., 11.10., 25.10., 1.11.2021

Sprint Innovation Festival 15.-19.11.2021

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Sprint Innovation Festivalin AV-tiimiläisten osalta suoritustapaa tarkennetaan kurssin käynnistyessä.

Lisätietoja opiskelijoille

AV-alan asiakaslähtöinen tuotekehitys on 3. vuoden pakollisia opintoja. Toteutuksella keskitytään asiakkaan tarpeiden ja käyttäytymisen ymmärtämiseen ja huomioon ottamiseen tuotekehityksessä. Kurssilla harjoitellaan palvelumuotoilun työkalujen käyttöä sekä tehdään harjoituksia. Tarkemmat teemat ilmoitetaan kurssin käynnistyessä.

Kokoontumiskerrat (7 kpl) maanantaisin klo 13-16 seuraavasti: 30.8., 6.9., 20.9., 27.9., 11.10., 25.10., 1.11.2021. Kurssiin sisältyy myös Sprint Innovation Festival 15.-19.11.2021.

Siirry alkuun