Encountering Clients of Social Services (3 cr)
Code: 7S00EL26-3005
General information
- Enrolment period
- 18.05.2021 - 12.09.2021
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.08.2021 - 31.05.2022
- Implementation has ended.
- Credits
- 3 cr
- Virtual portion
- 1 cr
- RDI portion
- 1 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Social Services
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 100
- Degree programmes
- Degree Programme in Social Services
- Teachers
- Petteri Väkiparta
- Riikkaelina Susipolku-Jensen
- Anssi-Pekka Udd
- Hanna-Kaisa Korpikoski
- Person in charge
- Anssi-Pekka Udd
- Course
- 7S00EL26
Objectives (course unit)
Student
- can analyze the significance and role of one's own and professional identity in ethical client work
- is able to reflect the systematic nature of his / her work and the connections between theory and practice in client work
- is able to analyze himself / herself as the client's ethical and professional face, as well as his / her ability to work as an actor, learner and member of the work community.
Content (course unit)
- Attitudes and prejudices, emotions, coping, professional boundaries, exclusion, disadvantage, equality, inclusion
- Reflection before, during and after operations, theoretical reflection
- Dialogue, work community skills
Assessment criteria, good (3-4) (course unit)
-
Assessment criteria, pass/fail (course unit)
Abandoned: The student examines his / her own skills and growth in the content of the course at a descriptive and general level Admitted: The student reflects on his / her growth and knowledge through the contents of the course, substantiating and theorising
Exam schedules
Ei tenttiä.
Opintojakson ssisältöjen ja tavoitteiden saavuttaminen näytetään toukokuussa 2022 esiteltävillä henkilökohtaisilla ammatillisen kasvun yhteenvedoilla.
Assessment methods and criteria
Hyväksytty suorittaminen edellyttää:
- pakollinen läsnäolo lähikerroilla; korvaavien tehtävien tekeminen omalle ryhmälle sovitusti jokaisesta poissaolosta, jonka syy välttämätön!
- ammatillisen kasvun yhteenvedon tekeminen ja esittäminen hyväksytysti toukokuussa 2022
Assessment scale
Pass/Fail
Teaching methods
- pienryhmätyöskentely
- reflektiopäiväkirjatyöskentely
- soveltava portfoliotyöskentely
- luovat menetelmät
Learning materials
Ammatillisen kasvun prosessikuvio ja sen 2. vuoden "teemat".
Opintojakson aikana annettava kirjallisuus mm. artikkelit.
Student workload
Kokonaisuus 3 op = 81 h
Lähiopetus n. 2 op = 70 h
Itsenäinen opiskelu (mm. päiväkirja, yhteenvedon tekeminen) n. 1 op = 11 h
Content scheduling
ELO-/SYYSKUU
TI 31.8. klo 9-12 ALOITUS
TI 7.9. klo 13-16
PIENRYHMIEN OMAT KERRAT - TUTOROPE SOPII AJANKOHDAN
LOKAKUU
MA 4.10 ja TI 5.10. ”PAJAT”
MARRASKUU
MA 1.11. JA TI 2.11. "ESITYKSET"
MA 15.11. JA 16.11. ”PAJAT”
JOULUKUU
KE 1.12. KLO 9-12 VUOSIKURSSIEN KOHTAAMINEN
KE 8.12. klo 9-12 ITSENÄINEN JOULUJUHLAAN VALMISTAUTUMINEN JA OMAN RYHMÄN KERTA
TO 16.12. YHTEISÖN JOULUJUHLA
VUOSI 2022 (ajankohdat tarkentuvat loppuvuonna)
TAMMIKUU
17.1. AMMATILLISUUDEN RAJAT
HELMIKUU
4.2. SOSIONOMIPÄIVÄ - LISÄTTY 7.12.2021
14.2. TYÖYHTEISÖSSÄ TOIMIMINEN - SEKARYHMÄT
MAALISKUU
8.3. OPISKELIJAFOORUMI - LISÄTTY 22.11.2021
14.3. HARJOITTELUTAVOITTEET JA TUNNELMAT
HUHTIKUU
13.4. HARJOITTELUREFLEKTIO HARKAN AIKANA
TOUKOKUU
24. ja 25.5. KASVUJEN ESITTELYT JA KEVÄTJUHLA + LEIRIKOULU
Completion alternatives
Kokonaisuutta ei voi lähtökohtaisesti korvata suoraan aiemmilla opinnoilla ryhmäprosessin vuoksi. Nopeuttajien osalta keskustelu oman tutoropettajan kanssa.
Practical training and working life cooperation
Yhteistyö Tule nähdyksi -hankkeen kanssa syksyn lähikerroilla.
Assessment criteria - pass/fail (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
HYVÄKSYTTY:
- opiskelija osallistuu lähikerroille aktiivisella otteella
- osaa reflektoida teoreettisella ja kriittisellä otteella omaa kasvuaan 2. opiskeluvuoden aikana henkilökohtaisella ja ammatillisella tasolla, tekee siitä prosessia kuvaavan yhteenvedon ja esittelee sen omassa ryhmässä
HYLÄTTY:
- ei osallistu lähikerroille ollenkaan tai ei osallistu lähikerroilla työskentelyyn tai ei tee korvaustehtäviä hyväksytysti
- ammatillisen kasvun yhteenveto ei täytä teoreettisen ja kriittisen reflektion tasoa, opiskelija ei tee yhteenvetoa tai esittele sitä ryhmässä