Skip to main content

Encountering Clients of Social Services (3 cr)

Code: 7S00EL26-3005

General information


Enrolment period
18.05.2021 - 12.09.2021
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.08.2021 - 31.05.2022
Implementation has ended.
Credits
3 cr
Virtual portion
1 cr
RDI portion
1 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
Social Services
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 100
Degree programmes
Degree Programme in Social Services
Teachers
Petteri Väkiparta
Riikkaelina Susipolku-Jensen
Anssi-Pekka Udd
Hanna-Kaisa Korpikoski
Person in charge
Anssi-Pekka Udd
Course
7S00EL26

Objectives (course unit)

Student
- can analyze the significance and role of one's own and professional identity in ethical client work
- is able to reflect the systematic nature of his / her work and the connections between theory and practice in client work
- is able to analyze himself / herself as the client's ethical and professional face, as well as his / her ability to work as an actor, learner and member of the work community.

Content (course unit)

- Attitudes and prejudices, emotions, coping, professional boundaries, exclusion, disadvantage, equality, inclusion
- Reflection before, during and after operations, theoretical reflection
- Dialogue, work community skills

Assessment criteria, good (3-4) (course unit)

-

Assessment criteria, pass/fail (course unit)

Abandoned: The student examines his / her own skills and growth in the content of the course at a descriptive and general level Admitted: The student reflects on his / her growth and knowledge through the contents of the course, substantiating and theorising

Exam schedules

Ei tenttiä.
Opintojakson ssisältöjen ja tavoitteiden saavuttaminen näytetään toukokuussa 2022 esiteltävillä henkilökohtaisilla ammatillisen kasvun yhteenvedoilla.

Assessment methods and criteria

Hyväksytty suorittaminen edellyttää:
- pakollinen läsnäolo lähikerroilla; korvaavien tehtävien tekeminen omalle ryhmälle sovitusti jokaisesta poissaolosta, jonka syy välttämätön!
- ammatillisen kasvun yhteenvedon tekeminen ja esittäminen hyväksytysti toukokuussa 2022

Assessment scale

Pass/Fail

Teaching methods

- pienryhmätyöskentely
- reflektiopäiväkirjatyöskentely
- soveltava portfoliotyöskentely
- luovat menetelmät

Learning materials

Ammatillisen kasvun prosessikuvio ja sen 2. vuoden "teemat".
Opintojakson aikana annettava kirjallisuus mm. artikkelit.

Student workload

Kokonaisuus 3 op = 81 h
Lähiopetus n. 2 op = 70 h
Itsenäinen opiskelu (mm. päiväkirja, yhteenvedon tekeminen) n. 1 op = 11 h

Content scheduling

ELO-/SYYSKUU
TI 31.8. klo 9-12 ALOITUS
TI 7.9. klo 13-16
PIENRYHMIEN OMAT KERRAT - TUTOROPE SOPII AJANKOHDAN
LOKAKUU
MA 4.10 ja TI 5.10. ”PAJAT”
MARRASKUU
MA 1.11. JA TI 2.11. "ESITYKSET"
MA 15.11. JA 16.11. ”PAJAT”
JOULUKUU
KE 1.12. KLO 9-12 VUOSIKURSSIEN KOHTAAMINEN
KE 8.12. klo 9-12 ITSENÄINEN JOULUJUHLAAN VALMISTAUTUMINEN JA OMAN RYHMÄN KERTA
TO 16.12. YHTEISÖN JOULUJUHLA
VUOSI 2022 (ajankohdat tarkentuvat loppuvuonna)
TAMMIKUU
17.1. AMMATILLISUUDEN RAJAT
HELMIKUU
4.2. SOSIONOMIPÄIVÄ - LISÄTTY 7.12.2021
14.2. TYÖYHTEISÖSSÄ TOIMIMINEN - SEKARYHMÄT
MAALISKUU
8.3. OPISKELIJAFOORUMI - LISÄTTY 22.11.2021
14.3. HARJOITTELUTAVOITTEET JA TUNNELMAT
HUHTIKUU
13.4. HARJOITTELUREFLEKTIO HARKAN AIKANA
TOUKOKUU
24. ja 25.5. KASVUJEN ESITTELYT JA KEVÄTJUHLA + LEIRIKOULU

Completion alternatives

Kokonaisuutta ei voi lähtökohtaisesti korvata suoraan aiemmilla opinnoilla ryhmäprosessin vuoksi. Nopeuttajien osalta keskustelu oman tutoropettajan kanssa.

Practical training and working life cooperation

Yhteistyö Tule nähdyksi -hankkeen kanssa syksyn lähikerroilla.

Assessment criteria - pass/fail (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

HYVÄKSYTTY:
- opiskelija osallistuu lähikerroille aktiivisella otteella
- osaa reflektoida teoreettisella ja kriittisellä otteella omaa kasvuaan 2. opiskeluvuoden aikana henkilökohtaisella ja ammatillisella tasolla, tekee siitä prosessia kuvaavan yhteenvedon ja esittelee sen omassa ryhmässä
HYLÄTTY:
- ei osallistu lähikerroille ollenkaan tai ei osallistu lähikerroilla työskentelyyn tai ei tee korvaustehtäviä hyväksytysti
- ammatillisen kasvun yhteenveto ei täytä teoreettisen ja kriittisen reflektion tasoa, opiskelija ei tee yhteenvetoa tai esittele sitä ryhmässä

Go back to top of page