Skip to main content

Software Project Works (6 cr)

Code: 5G00BD83-3006

General information


Enrolment period
01.06.2021 - 03.09.2021
Registration for the implementation has ended.
Timing
30.08.2021 - 24.12.2021
Implementation has ended.
Credits
6 cr
Local portion
6 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
ICT Engineering
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 50
Degree programmes
Degree Programme in ICT Engineering, students who began in 2014-2018
Teachers
Petteri Jekunen
Tony Torp
Person in charge
Tony Torp
Course
5G00BD83

Objectives (course unit)

Students are able to:
- make small SW works in that technology, method, tool which is handled in the course.
- retrieve information related to the field, summarize and combine it with both independently and in
group.
- make an overview of the retrieved information so that the gathered information can be applied to the
problem under study.
- apply the handled technologies, methods and tools in his work in SW companies.
- decide in the future the relevant technologies, methods and methodologies needed in the work and can gather information about them independently / in groups.

Content (course unit)

Small SW works are made from selected areas of technologies, methods, tools and methodologies applied in IT industry today. Some topics may be familiar from earlier courses but they are handled more thorough fully in here. Relevant areas of IT industry are sources of these works.

Location and time

Lukujärjestyksen mukaisesti.

Exam schedules

Kurssilla ei ole tenttiä.

Evaluation methods and criteria

Henkilökohtainen panos 70%
Projektiryhmän toiminta 30%

Arviointi perustuu tuntikirjanpidon merkintöihin, projektipalavereihin ja tuotoksiin (ohjelmointi, dokumentointi).
Arvionnin kriteereinä tuotosten määrä ja laatu, tehdyt tunnit, yhteistyö ja osaamisen jakaminen, projektityössä vaadittavien substanssi- ja metataitojen hallinta.

Assessment scale

0-5

Teaching methods

Ensi sijassa itsenäinen työskentely projektiryhmissä.
Lisäksi projektipalaverit, tietoiskut.

Learning materials

Kurssilla ei ole varsinaista oppimateriaalia.

Vaatimusmäärittelyn tueksi:
Managing Software Requirements the Agile Way
https://andor.tuni.fi/permalink/358FIN_TAMPO/1j3mh4m/alma9911196181005973

Student workload

Itsenäinen työskentely projektiryhmissä 80-100h
Kurssin yhteiset palaverit n. 20h
Kuormitus jakaantuu tasaisesti toteutuksen koko ajalle.

Content scheduling

Projektin perustaminen.
2-viikon sprintit.
Väli- ja loppuseminaari.

Completion alternatives

Esimerkiksi työelämässä meneillään olevaan vastaavaan ohjelmistoprojektiin osallistuminen, raportoiminen ja tulosten esitteleminen sovitulla opintojaksolla.

Tarkemmat yksityiskohdat sovitaan opettajan kanssa.

Practical training and working life cooperation

Yhtenä projektiaiheen toimeksiantajana Jidoka.

International connections

Ei ole

Further information

Ei ole

Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija ei ole osallistunut aktiivisesti kurssin yhteisiin projektipalavereihin eikä tehnyt mainittavasti töitä omalle projektille.

Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija on osallistunut kurssin yhteisiin projektipalavereihin ja tehnyt jonkin verran töitä omalle projektille.

Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija on osallistunut kurssin yhteisiin projektipalavereihin, tehnyt töitä omalle projektille ja pystyy osoittamaan tuotoksia, joiden eteen projektin aikana tehnyt työtä. Opiskelija on osoittanut yhteistyökykyä omassa projektiryhmässään.
Englanniksi

Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija on osallistunut aktiivisesti kurssin yhteisiin projektipalavereihin ja tehnyt kiitettävästi töitä omalle projektille ja pystyy osoittamaan kiitettävän määrän tuotoksia, joiden eteen projektin aikana tehnyt työtä. Opiskelija on osoittanut aloitekykyä ja kiitettävää yhteistyökykyä projektiryhmässä.

Go back to top of page