Skip to main content

Process Engineering (5 cr)

Code: 5S00DY48-3004

General information


Enrolment period
05.06.2023 - 03.09.2023
Registration for the implementation has ended.
Timing
28.08.2023 - 15.12.2023
Implementation has ended.
Credits
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Electrical and Automation Engineering
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 40
Degree programmes
Degree Programme in Electrical Engineering
Teachers
Antti Välimäki
Person in charge
Jarkko Lehtonen
Tags
HYBRID
Course
5S00DY48

Objectives (course unit)

Opiskelija tuntee
- teollisuusprosessien tyypillisimmät prosessit ja niiden tekniikan.
- prosessityyppien eroavaisuudet ja erityispiirteet automaation näkökulmasta
Opiskelija osaa
- kuvailla millaisia lähtötietoja prosessitekniikasta tarvitaan automaatiosuunnitteluun.
- määritellä yksinkertaisen turva-automaatiojärjestelmän.

Content (course unit)

Opintojaksolla tutustutaan teollisuusprosesseihin automaation näkökulmasta. Prosessitekniikan perusteet, osaprosessien toiminta tyypillisimmissä teollisuusprosesseissa ja -laitoksissa sekä turva-automaatiojärjestelmät. Erilaiset prosessityypit: aikajatkuvat prosessit ja panosprosessit. Eri toimialojen erityispiirteiden esittely. Opintojakso sisältää yritysvierailuja.

Prerequisites (course unit)

Automaatiojärjestelmät tai vastaavat tiedot.

Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)

Opiskelija ymmärtää millaisia teollisuuden tyypilliset prosessit ovat ja millaisista osaprosesseista ne muodostuvat. Hän osaa välttävästi kertoa, millaisia lähtötietoja prosessitekniikasta tarvitaan automaatiosuunnitteluun. Hän osoittaa myös ymmärtävänsä mitä toiminnallisella turvallisuudella tarkoitetaan. Hän on osallistunut riittävän aktiivisesti opintojakson opetukseen.

Assessment criteria, good (3-4) (course unit)

Edellisten lisäksi osaa soveltaa oppimaansa riittävän hyvin turvallisuuteen liittyvän järjestelmän suunnittelussa.

Assessment criteria, excellent (5) (course unit)

Edellisten lisäksi opiskelija osoittaa kiitettävää osaamista ja syvällistä oppimista kurssin asioista.

Exam schedules

The exam is informed in the beginnig of the course. The failed course can be compensated by passing a new exam.

Assessment methods and criteria

Student performance assessment is based on completed home exercises and a passed exam.

Assessment scale

0-5

Teaching methods

Distance teaching.

Learning materials

Lectures, notes made by a student, other referred material by a lecturer.

Student workload

The total workload of the student is estimated at 135 hours. There are 56 lessons in distance learning, in which case approximately 79 hours must be set aside for independent work.

Content scheduling

The course contains distance teaching nearly on a weekly basis. The more detailed course structure is treated in the first class and it will be available in the course information on Moodle afterwards.

Completion alternatives

None.

Practical training and working life cooperation

Possibly visits to companies, if they can be arranged.

International connections

The course involves no travelling abroad.

Further information

For passing the course, learning by attending distance teaching classes and completing home exercises is emphasized.

Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

The student performance does not exceed the minimum level.
(Student performance assessment procedure is introduced in the beginning of the course.)

Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

The student performance is within the limits for the grade 1-2.
(Student performance assessment procedure is introduced in the beginning of the course.)

Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

The student performance is within the limits for the grade 3-4.
(Student performance assessment procedure is introduced in the beginning of the course.)

Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

The student performance reaches the highest grade 5.
(Student performance assessment procedure is introduced in the beginning of the course.)

Go back to top of page