Siirry suoraan sisältöön

Professional Software Tools (5 op)

Toteutuksen tunnus: 5E00EK32-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
18.07.2020 - 16.08.2020
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
17.08.2020 - 23.12.2020
Toteutus on päättynyt.
Laajuus
5 op
Virtuaaliosuus
2 op
Toteutustapa
Monimuoto-opetus
Yksikkö
Environmental Engineering
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
englanti
Paikat
30 - 35
Koulutus
Bachelor's Degree Programme in Environmental Engineering
Avoin ammattikorkeakoulu
Opettajat
Jaakko Aumala
Vastuuhenkilö
Jaakko Aumala
Opintojakso
5E00EK32

Osaamistavoitteet (Opintojakso)

After completing this course, student has basic skills in the use of computer applications and resources in environmental planning and design. The aim is that, after the course, student is able to start his/her own design projects by using the introduced software tools. Examples of design softwares include programmes like AutoCAD and SketchUp.

Sisältö (Opintojakso)

Computer-aided design and drafting; technical drawing applications; 3D modeling.

Esitietovaatimukset (Opintojakso)

It is recommended that before taking this course, you have completed the Computer and Software Tools or similar course.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (Opintojakso)

Student can recognize, name and define basic concepts introduced during the course.

Student manages the assigned computer exercises under supervision. Student knows diverse courses of action but cannot justify his/her choices when using a computer programme. Completion of the assigned computer exercises is based on routine and pre-learned performance.

Student can give and receive feedback. He/she considers and assesses things from his/her viewpoint. Student takes responsibility for his/her own work.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (Opintojakso)

Student structures, applies, explains and compares things in relation to one another between field-related phenomena and concepts introduced during the course.

Student is able to select the most appropriate course of action from diverse options and justify his/her choice. Student is able to apply, make plans and solve problems by using the software tools introduced during the course.

Student can give and receive feedback actively and constructively. Student considers and assesses things both from his/her and the close community’s viewpoint. Student can cooperate responsibly and is ready to develop his/her interaction skills. Student also recognizes and follows the important courses of action in the field. Student takes responsibility and commits to the group activities in addition to his/her own work.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (Opintojakso)

Student understands extensive entities and relations between them, and is able to generalize, analyse and relate the introduced concepts to the professional context.

Student can search for diverse courses of action and solution alternatives, justify his/her choices and try new courses of action when using the software tools. Student is able to combine solution alternatives creatively or creates new ones.

Student uses feedback systematically as a professional growth tool in his/her own work and the community. Student considers and assesses himself/herself and his/her professional task. Student can cooperate responsibly, flexibly and constructively. Student works responsibly and in a committed manner considering the community and field requirements and needs.

Aika ja paikka

Ks. lukujärjestys (pakki) ja moodlessa yksitysikohtaisemmin

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

Pieniä monivalintatenttejä luokkaopetuskertojen alussa. Iso tentti kurssin lopuksi. Yksityiskohtaisemmin moodlessa.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Moodle online monivalintatenttien (quiz) arviointi pisteytyksen pohjalta. Kaksi poissaolokertaa tai kaksi huonoiten suoritettua monivalintatenttikertaa ei vaikuta tulokseen. Kurssin lopussa olevalla tentillä voi parantaa pienten tenttien tuottamaa arvosanaa, mutta se ei voi laskea sitä alaspäin. Harjoitustyöt vaikuttavat myös arviointiin. Harjoitustöiden arviointikriteerit yksityiskohtaisemmin moodlessa.

Arviointiasteikko

0-5

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Demonstraatiot, videot, harjoitustyöt, työpajatyöskentely

Oppimateriaalit

Kurssimnateriaali on saatavilla moodlessa.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Opintopisteitä vastaava

Sisällön jaksotus

Ks moodle

Lisätietoja opiskelijoille

Ks moodle

Arviointikriteerit - hylätty (0) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelija ei ole pystynyt suorittamaan hyväksyttävästi harjoitustöitään tai opiskelijalla ei ole hyväksyttäviä monivalinta / tenttituloksia (joista parempi vaikuttaa).

Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskellijalla on kaikki vaadittavat suoritukset tehtynä. Hän on osallistunut opetukseen vähintään 2/3 kerroista. Opiskelijan suorituksista on nähtävissä, että hänelle on ollut hyvin haastavaa omaksua kurssin asioita.

Arviointikriteerit - hyvä (3-4) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelija on osoittanut aktiivisuutta osallistumisessaan tunneille. Opiskelija pystyy tuottamaan perustasoisia CAD-dokumentteja ja tuntee CAD-ohjelman perusteet.

Arviointikriteerit - kiitettävä (5) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelija pystyy lähes ammattimaiseen työskentelyyn CAD-ohjelmalla. Hän ratkaisee vastaan tulevia ongelmia työssään ja pystyy auttamaan muita opiskelijoita löytämään ongelmiinsa ratkaisuja. Opiskelija saa korkeita pistemääriä monivalmitatenteistä tai erinomaisen tuloksen lopputentistä.

Siirry alkuun