Skip to main content

Customer Products and Marketing (3 cr)

Code: 5P00CW78-3003

General information


Enrolment period
10.06.2021 - 10.09.2021
Registration for the implementation has ended.
Timing
30.08.2021 - 17.12.2021
Implementation has ended.
Credits
3 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Bioproduct Engineering
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in Bioproduct and Process Engineering, students who began in 2014-2018
Teachers
Taina Matis
Atte Rättyä
Course
5P00CW78

Objectives (course unit)

The student knows
- the demand and offer of paper and paperboard products and other bioproducts like pulp in Europe and global
- the indicators effecting in demand of paper and paperboard products and other bioproducts
- the global trade channels of pulp, paper and paperboard
- the main documents of foreign trade
- the main risks of foreign trade
- the Incoterms clauses of terms of delivery
- the content of Business to Business marketing
- the marketing mix of paper business
- the role of green marketing in paper business

Content (course unit)

The demand and offer of paper and paperboard products and other bioproducts like pulp in Europe and global
- the indicators effecting in demand of paper and paperboard products and other bioproducts
- the global trade channels of pulp, paper and paperboard
- the main documents of foreign trade
- the main risks of foreign trade
- the Incoterms clauses of terms of delivery
- the content of Business to Business marketing
- the content, targets and benefits of customer relationship marketing
- marketing communication: personal selling in B to B marketing sales promotion
- the role of services in bioproduct industry
- the role of green marketing in paper business

Location and time

Kurssin lähi-ja etätunnit on merkitty lukujärjestykseen. Kurssin tehtävät edellyttävät ajankäyttöä myös omalla ajalla.

Exam schedules

Kurssista ei ole tenttiä vaan kaksi harjoitustyötä, jotka kumpikin tulee suorittaa hyväksytysti.

Assessment methods and criteria

Kurssin arviointi perustuu:
Opiskelijan aktiivisuuteen ja osallistumiseen verkossa ja lähitunneilla 20%
Business Model Canvas (BMC) -tehtävä 50%
Yritystehtävä 30%

Assessment scale

0-5

Teaching methods

Kurssilla on kaksi opettajaa. Liiketalouden osuudesta vastaa Taina Matis, substanssista Atte Rättyä

Kurssilla työskennellään yhdessä ja yksin. Lähtökohta on keskusteleva ja opiskelijakeskeinen.

Learning by doing ohjatusti.

Learning materials

Kurssin oppimateriaalia on Moodlessa.

Completion alternatives

Kurssin voi hyväksilukea, jos vastaavat opinnot on aiemmin suoritettuna.

Practical training and working life cooperation

Harjoitustyöt edellyttävät oman alan toimijoiden liiketoimintaan tutustumista.
Haastattelutyö tehdään oman alan yritykseen.
Kurssin pääharjoitustyönä on Business Model Canvas itse valittuun oman alan tuotteeseen.
Harjoitustyöt tehdään parityönä, prosessin lopussa on töiden purut pienryhmissä.

Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija ei saavuta opintojakson vaatimuksia, suorituksia puuttuu tai niitä ei ole tehty hyväksytysti.

Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja.

Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija osaa määritellä hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja pystyy tekemään perusteltua analyysiä. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa.

Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet ja mallit. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa.

Go back to top of page