Seminars in Automation Engineering (3 cr)
Code: 5S00BM27-3004
General information
- Enrolment period
- 02.12.2020 - 14.01.2021
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 07.01.2021 - 07.05.2021
- Implementation has ended.
- Credits
- 3 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Electrical and Automation Engineering
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 20
- Degree programmes
- Degree Programme in Electrical Engineering
Objectives (course unit)
Opiskelija osaa tehdä itsenäisesti teknisen selvityksen, analyysin ja raportin automaatioalan ajankohtaisesta aiheesta. Opiskelija osaa lukea, analysoida automaatioalan teknistä selvitystä ja argumentoida sen sisältöä ja toteutusta.
Content (course unit)
Opintojaksolla käsitellään automaatiotekniikan ajankohtaisia kysymyksiä yhteistoiminnallisin menetelmin.
Prerequisites (course unit)
Opintojakson suorittaminen edellyttää positiivista asennetta, ahkeraa työskentelyä, runsasta ajankäyttöä sekä opiskelumateriaalin käyttämistä, jotta esitettävät sisällöt opitaan ja tavoitteeksi asetettu osaaminen saavutetaan. Ahkeruudella menestykseen!
Assessment methods and criteria
Opintojakson keskeiset oppimistavoitteet liittyvät opinnäytetyöprosessiin. Mitä akateemisesti laadukas teksti tarkoittaa, ja miten kirjoitetusta sisällöstä pidetään laadukas esitelmä? Sekä kirjoitetun tekstin että esitelmän laatu pilkotaan opintojaksolla osiin, ja opintojakson arviointi perustuu näiden laatukriteerien toteutumiseen.
Assessment scale
0-5
Teaching methods
Automaatiotekniikan seminaarit -opintojaksolla opiskelijaryhmät valitsevat automaatiotekniikkaan liittyvän ajankohtaisen aiheen, jota työsteteään seminaarityön muodossa koko opintojakson ajan. Seminaariaiheesta kirjoitetaan akateemisesti laadukas (insinööritäsmällinen sisältö, puhdas kieliasu, korrektit muotoseikat) raportti, josta tavoitellaan olevan merkittävästi hyötyä opinnäytetyön tekemiseen. Lisäksi kurssin loppupuolella järjestetään seminaaripäivä, jossa opiskelijaryhmät esittelevät aiheitaan esitelmien muodossa.
Learning materials
Oppimateriaalina toimivat Moodlessa jaettavat sähköiset materiaalit.
Student workload
Opintojakso on kolmen opintopisteen laajuinen, mikä tuntimääränä (27 h/op) tarkoittaa noin 80 tunnin kokonaiskuormaa. Korona-aikana opintojaksolla on etäopetusta videoiden ja live-tuntien muodossa noin 15 tunnin verran, joten noin 65 tuntia jää opiskelijan omaehtoisen opiskelun määräksi. Valtaosa tästä (noin 40 h) on varattu akateemisesti laadukkaan kirjallisen raportin tekemiseen. Esitelmän osuus on noin 15 tuntia.
Content scheduling
Opintojakso alkaa työparien muodostamisella ja seminaarityön aiheiden valinnalla. Kurssin alkupuolella pidetään myös seminaaritöiden aiheiden esittelyt yhteisenä tapahtumana. Sen jälkeen alkaa seminaarityön kirjallisen raportin kirjoittaminen Moodlesta löytyvien ohjeiden avulla. Opintojakson opettajat antavat kirjallisista raporteista huolellisen palautteen, jonka pohjalta työparit viimeistelevät lopullisen version. Opintojakson lopussa järjestetään seminaaripäivä, jossa seminaaritöitä esitellään esitelmien muodossa.
Completion alternatives
Opintojakson kokonaissuoritus koostuu kahdesta pakollisesta osasuorituksesta, jotka ovat kirjallinen raportti sekä esitelmä seminaarityön aiheesta.
Further information
Toteutusten 5S00BM27-3004 Automaatiotekniikan seminaarit (ryhmä 17I230) ja 5S00BM28-3006 Sähkövoimatekniikan seminaarit (ryhmä 17I210) opetus on yhdistetty.
Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Arvosana on hylätty, jos tyydyttävän arvosanan kriteerit eivät täyty.
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija osaa tuottaa laadultaan tyydyttävää akateemista tekstiä, jossa sisällön esittämisen täsmällisyys, kielioppiasiat ja tekstin muotoseikat ovat tyydyttävällä tasolla. Lisäksi opiskelija osaa pitää laadultaan tyydyttävän esitelmän.
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija osaa tuottaa hyvälaatuista akateemista tekstiä, jossa sisällön esittämisen täsmällisyys, kielioppiasiat ja tekstin muotoseikat ovat hyvällä tasolla. Lisäksi opiskelija osaa pitää laadultaan hyvän esitelmän.
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija osaa tuottaa kokonaisvaltaisesti kiitettävää akateemista tekstiä, joka on sisällöllisesti täsmällistä, kieliopillisesti puhdasta ja muotoseikoiltaan moitteetonta. Lisäksi opiskelija osaa pitää kokonaisvaltaisesti kiitettävän esitelmän.
Englanniksi