Siirry suoraan sisältöön

Finnish for Foreigners 3 (4op)

Toteutuksen tunnus: 5N00EK94-3003

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
02.07.2021 - 31.07.2021
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
30.08.2021 - 29.11.2021
Toteutus on päättynyt.
Laajuus
4 op
Virtuaaliosuus
1 op
Toteutustapa
Monimuoto-opetus
Yksikkö
Environmental Engineering
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
suomi
englanti
Paikat
10 - 25
Koulutus
Bachelor's Degree Programme in Environmental Engineering
Avoin ammattikorkeakoulu
Opettajat
Marja Oksanen
Vastuuhenkilö
Hilda Szabo
Opintojakso
5N00EK94

Osaamistavoitteet (Opintojakso)

Opiskelija ääntää suomea jo hyvin. Hän rohkenee käyttää omantasoistaan suomea myös luokan ulkopuolella saadakseen informaation välitettyä. Hän tietää, että saadakseen työtä Suomesta, kielen harjoittelu ja lisäopiskelu on välttämätöntä. Hän osaa kertoa ympäristöstään ja kuvailla sitä. Hän kykenee viestimään joistakin yksinkertaisista ympäristötekniikan asioista, esimerkiksi kierrätyksestä tai laboratoriotyöskentelystä.

Sisältö (Opintojakso)

- suomen kielen perusasioina: objektin sijat, mennen ajan aikamuodot, passiivi, tavallisimpia rektioita, rakenneharjoituksia, sanastoharjoituksia, keskustelu- ja näytelmäharjoituksia, kuullun ymmärtämisharjoituksia, luetun ymmärtämisharjoituksia, kirjoitusharjoituksia.

Esitietovaatimukset (Opintojakso)

Level A2 (CEFR) Finnish skills or
Finnish for Foreigners 1 and 2

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (Opintojakso)

Opiskelija on tehnyt hyväksyttävästi kaikki kurssitehtävät. Hän osaa kertoa jotakin tavoitteena olevista sisällöistä, mutta ilmaisu on suppeaa ja/tai puutteellista sekä rakenteiltaan hyvin virheellistä. Sekä kirjoitettua että puhuttua tuotosta on osittain vaikeaa ymmärtää. Opiskelijalle tuottaa vaikeuksia käydä keskustelua suomeksi. Myös opiskelijan puutteellinen ääntäminen saattaa hankaloittaa viestityn asian ymmärtämistä.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (Opintojakso)

Opiskelija opiskelee suomea aktiivisuutta osoittaen ja tekee siis kurssitehtävänsäkin aikataulun mukaan. Kurssiin kuuluvat pikku keskustelut luonnistuvat häneltä melko hyvin. Hän kykenee kirjoittamaan lyhyitä ympäristöönsä ja tulevaan ammattiinsa liittyviä tekstejä. Hänen ääntämisessään ei ole juurikaan moitteen sijaa.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (Opintojakso)

Opiskelijalla on positiivinen ja aktiivinen asenne kielenopiskelua kohtaan. Hän ääntää suomea selkeästi ja osaa käyttää sopivia, vaihtoehtoisia ilmauksia vuorovaikutuksessaan sekä muodostaa yleensä kieliopillisesti oikeita lauseita. Hän osaa luontevasti kertoen, kysyen ja vastaillen ottaa osaa keskusteluihin aiheista, joita on käsitelty kurssin aikana. Hän kykenee kirjoittamaan yksinkertaisia kuvauksia tai selostuksia ja hyödyntää oppimiaan sanoja ja ilmauksia uusissa yhteyksissä.

Aika ja paikka

On Tuesday and on Wednesday at 11.15 - 12.45. On Tuesdays in the class room B6-22, On Wednesdays in the class room B6-31b.

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

There are smaller tests during the course and the final test will take place in the end of the course. Let's arrange its date and time together.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Regular participation - to pass the course the minimum attendance 80 % is required - and performed assignments. The grade will be given as follows: short tests during the course 33 %, video made in a small group 33 % final test 33 %. Class activity may raise a grade.

Arviointiasteikko

0-5

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Contact teaching, study conversation, cooperative learning, oral and written exercises and games.

Oppimateriaalit

We continue with a familiar material: Kristiina Kuparinen - Terhi Tapaninen - Karoliina Kuisma SUN SUOMI Finnish for beginners, also a bit of authentic material, material made or linked in Moodle by the teacher.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Two weekly double lessons - as mentioned above - almost the whole autumn term. The scheduled lunch breaks may cut our lessons both on Tuesday and on Wednesday. The break after studying Finnish in the spring causes need to revise before learned. Because this is a 4 ECT course, the total amount of student work has been estimated at least 4 x 27 hours = 108 hours. So quite much independent work is needed to improve the skills of basic Finnish. Try your best to make Finnish language your hobby!

Sisällön jaksotus

At first setting individual goals for the course and during the course actively striving for them to be able at last to reflect one's success. In the beginning a bit of revision of earlier learnt. Mainly following the order of the textbook SUN SUOMI.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

In case you have completed a similar course in another university, please fill in the application form in Pakki and add the necessary documents (transcript of records).

If you have informally accomplished the goals and want to discuss how to show your skill please contact the teacher via email and explain why you think you should be exempted from the course and how you would you like to develop your Finnish skills.

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

-

Kansainvälisyys

The whole group is international!

Lisätietoja opiskelijoille

Level A1 - A2.

Arviointikriteerit - hylätty (0) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

A student has great difficulties to understand and produce the simplest basic phrases and expressions. Pronunciation causes misunderstanding. She/he has not attended regularly contact lessons having more than 20 % absences and she/he has not managed to complete all assignments.

Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Students have been able to complete all the assignments acceptably. They can tell something about achieved course contents, but their expression stays limited and/or insufficient and includes a lot of structural mistakes. Both spoken and written language is partly hard to understand. It is difficult for them to take part to a simple discussion. Also their incomplete pronunciation may cause difficulties to understand their speech.

Arviointikriteerit - hyvä (3-4) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Students have an active attitude towards studying Finnish language showing that by completing course tasks according to the schedule. They can cope in most achieved oral course exercises quite well. Students are able to write short texts about their environment and matters considering their becoming profession. Their pronunciation is quite good.

Arviointikriteerit - kiitettävä (5) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Students have a positive and active attitude towards learning language. They can pronounce Finnish distinctively and are able to use suitable and varied expressions in achieved course exercises using grammar mostly correct way. Students can participate in a conversation asking and responding to questions about topics studied in the course. They can write simple descriptions or summaries and recombine words and phrases into new sentences.

Siirry alkuun