Finnish for Foreigners 3 (4 op)
Toteutuksen tunnus: 5N00EK94-3002
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 01.07.2022 - 06.09.2022
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 29.08.2022 - 04.11.2022
- Toteutus on päättynyt.
- Laajuus
- 4 op
- Virtuaaliosuus
- 1 op
- Toteutustapa
- Monimuoto-opetus
- Yksikkö
- TAMK Kielet ja viestintä
- Toimipiste
- TAMK Pääkampus
- Opetuskielet
- suomi
- englanti
- Paikat
- 9 - 25
- Koulutus
- Bachelor's Degree Programme in Environmental Engineering
- Avoin ammattikorkeakoulu
- Opettajat
- Marja Oksanen
- Vastuuhenkilö
- Hilda Szabo
- Ryhmät
-
21IENVEDegree Programme in Environmental Engineering
- Opintojakso
- 5N00EK94
Osaamistavoitteet (Opintojakso)
Opiskelija ääntää suomea jo hyvin. Hän rohkenee käyttää omantasoistaan suomea myös luokan ulkopuolella saadakseen informaation välitettyä. Hän tietää, että saadakseen työtä Suomesta, kielen harjoittelu ja lisäopiskelu on välttämätöntä. Hän osaa kertoa ympäristöstään ja kuvailla sitä. Hän kykenee viestimään joistakin yksinkertaisista ympäristötekniikan asioista, esimerkiksi kierrätyksestä tai laboratoriotyöskentelystä.
Sisältö (Opintojakso)
- suomen kielen perusasioina: objektin sijat, mennen ajan aikamuodot, passiivi, tavallisimpia rektioita, rakenneharjoituksia, sanastoharjoituksia, keskustelu- ja näytelmäharjoituksia, kuullun ymmärtämisharjoituksia, luetun ymmärtämisharjoituksia, kirjoitusharjoituksia.
Esitietovaatimukset (Opintojakso)
Level A2 (CEFR) Finnish skills or
Finnish for Foreigners 1 and 2
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (Opintojakso)
Opiskelija on tehnyt hyväksyttävästi kaikki kurssitehtävät. Hän osaa kertoa jotakin tavoitteena olevista sisällöistä, mutta ilmaisu on suppeaa ja/tai puutteellista sekä rakenteiltaan hyvin virheellistä. Sekä kirjoitettua että puhuttua tuotosta on osittain vaikeaa ymmärtää. Opiskelijalle tuottaa vaikeuksia käydä keskustelua suomeksi. Myös opiskelijan puutteellinen ääntäminen saattaa hankaloittaa viestityn asian ymmärtämistä.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (Opintojakso)
Opiskelija opiskelee suomea aktiivisuutta osoittaen ja tekee siis kurssitehtävänsäkin aikataulun mukaan. Kurssiin kuuluvat pikku keskustelut luonnistuvat häneltä melko hyvin. Hän kykenee kirjoittamaan lyhyitä ympäristöönsä ja tulevaan ammattiinsa liittyviä tekstejä. Hänen ääntämisessään ei ole juurikaan moitteen sijaa.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (Opintojakso)
Opiskelijalla on positiivinen ja aktiivinen asenne kielenopiskelua kohtaan. Hän ääntää suomea selkeästi ja osaa käyttää sopivia, vaihtoehtoisia ilmauksia vuorovaikutuksessaan sekä muodostaa yleensä kieliopillisesti oikeita lauseita. Hän osaa luontevasti kertoen, kysyen ja vastaillen ottaa osaa keskusteluihin aiheista, joita on käsitelty kurssin aikana. Hän kykenee kirjoittamaan yksinkertaisia kuvauksia tai selostuksia ja hyödyntää oppimiaan sanoja ja ilmauksia uusissa yhteyksissä.
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
The times of both written and oral tests will be discussed wih students in the beginning of the course.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Let's talk about the principles in the beginning of the course. Teacher's recommendation:
To pass the course a minimum attendance 80 % is required as well as completed assignments.
Course evaluation consists of two parts:
A The written test (listening comprehension + reading comprehension + writing + structure tasks) =
50 % of the course grade
B Oral skills (video task) = 50 % of the course grade
Strong class activity can raise course grade at least in borderline cases.
Arviointiasteikko
0-5
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
study conversation, collaborative learning, discussion exercises, activating written tasks, learning simulation and games, process writing, short videos made by students
Oppimateriaalit
Study book Suomen mestari 1 uudistettu + Moodle material created and linked by the teacher.
Depending on the students' subject of interest also very pleasant extra content for them can be taken into consideration.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Two double lessons per week plus quite much independent work at home in 9 weeks: 4 ects = work of 108 hours.
Sisällön jaksotus
-
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
In case you have completed a similar course in another university, please fill in the application form in Pakki and add the necessary documents (transcript of records).
If you have informally accomplished the goals and want to discuss how to show your skill please contact the teacher via email and explain why you think you should be exempted from the course and how you would you like to develop your Finnish skills.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
No.
Kansainvälisyys
The whole group is international! :o)
Lisätietoja opiskelijoille
The first lesson on Tuesday, the 30th of August at 10.15 in the class room B6-22.
Arviointikriteerit - hylätty (0) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Students have attended contact lessons less than 80 % . They have not completed course assignments because of lack of activity or gained skills. Their ability to communicate in Finnish at the level A2.1 is insignificant and limited to make understanding possible.
Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Students have been able to complete all the assignments acceptably. They can tell something about achieved course contents, but their expression stays limited and/or insufficient and includes a lot of structural mistakes. Both spoken and written language is partly hard to understand. It is difficult for them to take part to a simple discussion. Also their incomplete pronunciation may cause difficulties to understand their speech.
Arviointikriteerit - hyvä (3-4) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Students have an active attitude towards studying Finnish language showing that by completing course tasks according to the schedule. They can cope in most achieved oral course exercises quite well. Students are able to write short texts about their environment and matters considering their becoming profession. Their pronunciation is quite good.
Arviointikriteerit - kiitettävä (5) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Students have a positive and active attitude towards learning language. They can pronounce Finnish distinctively and are able to use suitable and varied expressions in achieved course exercises using grammar mostly correct way. Students can participate in a conversation asking and responding to questions about topics studied in the course. They can write simple descriptions or summaries and recombine words and phrases into new sentences.