Advanced Person-Centered Care Process in Mental Health and Substance Abuse Care II (5 cr)
Code: 7L00EL02-3002
General information
- Enrolment period
- 02.07.2021 - 31.07.2021
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.08.2021 - 15.11.2021
- Implementation has ended.
- Credits
- 5 cr
- Virtual portion
- 2 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- MD in Clinical Expertise and Development
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Master's Degree Programme in Clinical Expertise and Development
Objectives (course unit)
The Student
- is able to master widely different evidence-based interventions in mental health and substance abuse care;
- is able to critically assess, develop and conduct need-adapted interventions with clients and their significant others;
- is able to work independently in demanding therapeutic relationships and is able to develop them with multidisciplinary knowledge;
- is able to critically assess and develop patient and family education as well as care coordination practices in mental health and substance abuse care;
- is able to assess the need for psychotherapy together with clients and their significant others and knows different psychotherapeutic approaches, the referral processes and ways of conducting psychotherapy;
- is able to develop and conduct person-centered assessment of care and documentation practices with other professionals, clients and their significant others using evidence-based knowledge.
Content (course unit)
- evidence-based interventions in mental health and substance abuse care, critical assessment and development of these from the person-centered and need-adapted viewpoints
- conducting and developing independent therapeutic work
- developing patient and family education as well as the care coordination practices
- assessment process for psychotherapy, referral practices, psychotherapeutic approaches and different ways to conduct psychotherapy
- person-centered, multidisciplinary assessment of care and documentation development based on the evidence-based knowledge
Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)
The student
- is able to search for information on the subject and is able to use national and international sources
- is able to apply the collected information at a descriptive level when reviewing current practices and means of action
- does not display a critical evaluation of the topic
- participates in the course inconsistently.
Assessment criteria, good (3-4) (course unit)
The student
- is able to seek evidence-based knowledge from both national and international sources, and is able evaluate the sources critically
- is able to construct both analyses and syntheses of the topic
- is able to use the acquired knowledge in critical evaluation and development of current practices
- generally participates in the course actively and professionally.
Assessment criteria, excellent (5) (course unit)
The student
- is able to retrieve evidence-based knowledge from a number of national and international sources of information, critically evaluate the studies and synthesise the collected data
- shows a profound command of the subject
- is able to evaluate current practices critically and is able to create new evidence-based practices
- participates in the course actively and professionally.
Location and time
Opintojaksoon liittyvät intensiivipäivät
järjestetään Tampereella (koronarajoitusten niin salliessa) 16-17.9.2021
Assessment scale
0-5
Further information
Opintojaksolle voivat osallistua Tampereen, Jyväskylän, Turun ja Satakunnan yamk/mielenterveys- ja päihdetyön opiskelijat näiden ammattikorkeakoulujen keskinäisen sopimuksen mukaisesti. Opintojakso ei ole avoinna muille opiskelijoille.
Mikäli ei osallistu intensiivipäiville arvosana alenee yhdellä numerolla.
Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
-Ei kykene hakemaan tietoa kansallisista ja kansainvälisistä lähteistä
-Ei sovella ja arvioi aihealueeseen liittyvää tietoa
-Ei osallistu opintojaksolle
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
-Kykenee hakemaan tietoa aihealueeseen liittyen ja käyttämään kansallisia ja kansainvälisiä lähteitä.
-Kykenee soveltamaan kuvailevalla tasolla keräämäänsä tietoa nykyisten käytäntöjen ja toimintatapojen tarkastelussa.
-Ei osoita aihealueen kriittistä arviointia
-Osallistuminen opintojaksolle vaihtelevaa
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
-Kykenee hakemaan näyttöön perustuvaa tietoa sekä kansallisista että kansainvälisistä tiedonlähteistä sekä arvioimaan lähteitä kriittisellä otteella.
-Osaa tehdä analyysia ja synteesiä aihealueesta
-Kykenee käyttämään hankkimaansa tietoa nykyisten toimintatapojen kriittisessä arvioinnissa ja kehittämisessä
-Osallistuminen opintojaksolla pääsääntöisesti aktiivista ja ammatillista.
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
-Kykenee hakemaan näyttöön perustuvaa tietoa useista kansallisista ja kansainvälisistä tiedonlähteistä, arvioimaan tutkimuksia kriittisellä otteella ja muodostamaan kerätystä tiedosta synteesin.
-Osoittaa syvällisen näkemyksensä aihealueesta
-Kykenee kriittisesti arvioimaan nykyisiä käytäntöjä ja luomaan uusia näyttöön perustuvia toimintatapoja.
-Osallistuminen opintojaksolla kokonaisuutena aktiivista ja ammatillista.