Siirry suoraan sisältöön

Projektinhallinnan dynamiikka ja menetelmät (5 op)

Toteutuksen tunnus: 3H00FE23-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
25.11.2020 - 14.01.2021
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
14.01.2021 - 21.05.2021
Toteutus on päättynyt.
Laajuus
5 op
Virtuaaliosuus
3 op
Toteutustapa
Monimuoto-opetus
Yksikkö
Liiketalous
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
suomi
Paikat
15 - 32
Koulutus
Liiketalouden tutkinto-ohjelma
Opettajat
Hanna Saraketo
Taina Matis
Vastuuhenkilö
Hanna Saraketo
Ryhmät
20ALITAI
Liiketalouden tutkinto-ohjelma 2020, monimuoto, Ikaalinen
Opintojakso
3H00FE23

Osaamistavoitteet (Opintojakso)

Tässä opintojaksossa perehdytään projektimuotoiseen työskentelyyn aina sen vaiheiden tuntemisesta työkaluihin, resurssien hallintaan ja brändivaikutuksiin asti.

Opiskelija osaa
- käyttää tarkoituksenmukaisia projektityökaluja,
- tuntee viestinnän merkityksen osana projektityöskentelyä ja osaa edistää projektin toimintaa viestinnän keinoin käyttäen hyväkseen strategiaa, kohderyhmäjaotteluja ja tarkoituksenmukaisia kanavia,
- käyttää neuvottelutaitoja hyödykseen,
- laatia kirjallisia tuotoksia projektien tarpeisiin, soveltaa IT-taitoja sekä hyödyntää sosiaalisen median kanavia,
- toimia projektimuotoisissa työtehtävissä.

Sisältö (Opintojakso)

Mitä projekteissa tapahtuu, miten projekteissa toimitaan ja miten niitä johdetaan?
Mitä työkaluja on projektinhallinnan avuksi? Miten niitä hyödynnetään?
Miten tehdään yhteisökuva-, brändi- ja profilointityötä?
Miten viestintäkanavia käytetään tarkoituksenmukaisesti?
Miten neuvottelutaitoja voi hyödyntää omassa työssään?

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (Opintojakso)

Opiskelija tietää projektityöskentelyt periaatteet ja työkaluja ja on käyttänyt jotain niistä. Hän tuntee projektien dynamiikkaa vain joko teoria- tai käytäntöpainotteisesti. Omista projektinhallinta ja -johtamistaidoista on vähäiset näytöt.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (Opintojakso)

Opiskelija hallitsee projektityöskentelyn käsitteistön, yleiset prosessit ja tavallisimmat työkalut. Hän on soveltanut niitä käytäntöön. Hän on osoittanut ymmärtävänsä viestinnän ja brändinrakentamisen kytköksen niin yksittäiseen projektiin kuin yritystoiminnan kokonaisuuteen. Hän osaa työskennellä projekteissa ja arvioida niiden johtamista.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (Opintojakso)

Opiskelija hallitsee projektityöskentelyn periaatteet ja osaa johtaa projektia. Hän tietää, miten tarkoituksenmukaiset työkalut valitaan ja hänellä on kokemusta niiden käytöstä. Hän osaa yhdistää sisäisen ja ulkoisen viestinnän niin yksittäiseen projektiin kuin yrityksen kokonaiskuvaan ja brändiin.

Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty (Opintojakso)

Opiskelija ei ole tosoittanut osaamistaan opintojakson tavoitteiden osoittamalla tavalla.

Aika ja paikka

Ennakkotehtävä tammikuun alussa
Kontaktipäivät Lukkarikoneessa/Pakissa.

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

Alustavasti
helmikuun kontaktipäivillä määritelmätentti
maaliskuun (?) kontaktipäivillä ns. hullu tentti projektinhallinnasta
joka lähipäivillä näyttöjä tiimi kerrallaan; toukokuussa loppunäytöt

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Tarkemmin Moodlessa tehtävänantojen yhteydessä:
Projektityöskentely tiimissä - itse- ja vertaisarviointi
Tentit ja näytöt
Tehtävät ohjeiden mukaisesti
Alustukset ohjeiden mukaisesti

Arviointiasteikko

0-5

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Kevään 2021 moduuli kokoaa yhteen opintojaksot Markkinointi ja markkinointiviestintä, Palvelumuotoilu ja Projektinhallinnan dynamiikka ja menetelmät. Toteutus on integroitu.

Kontaktipäivät 2 pv/kk, joiden aikana orientoidutaan, kirkastetaan ajatuksia ja selvennetään oppeja, motivoidutaan sekä hankitaan ja jaetaan osaamista yhdessä.
Etäjaksot, joiden aikana tehdään tehtäviä yhdessä ja erikseen. Tehtävät edellyttävät tiedonhankintaa kirjallisuudesta, verkkolähteistä, haastatteluista yms., työstämistä, käytäntöön vientiä ja analysointia.
Perustana on tiimioppiminen. Valmentajat, opettajat ja asiantuntijat auttavat oppimaan.

Oppimateriaalit

Bergström, S. & Leppänen, A. 2018. Yrityksen asiakasmarkkinointi.
Pelin, R. Projektinhallinnan käsikirja.
Muu teemojen mukainen kirjallisuus

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

3 opintojaksoa x 5 op x 27 h = 405 h opiskelijan työtä

Sisällön jaksotus

Orientaatio ja oppimistavoitteet
Projektin suunnittelu, toteutus, raportointi
Opitun näyttäminen

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Valinnaisesta suoritustavasta on sovittava etukäteen valmentajatiimin kanssa. Ehdotus on tuotava valmentajatiimille ajoissa.

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Harjoitustehtäviin kuuluu työelämälähtöinen projekti, jonka opiskelijatiimit hankkivat itsenäisesti.

Arviointikriteerit - hylätty (0) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelija ei ole antanut panostaan projektin suunnitteluun, toteutukseen tai raportointiin. Hän ei ole palautteesta huolimatta toiminut dynamiikkaa edistävästi. Hän ei ole kytkenyt projektityötä markkinoinnin, markkinointiviestinnän ja palvelumuotoilun menetelmiin. Hänen panoksensa kontaktipäivissä on ollut huomaamaton.

Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelija on suorittanut näytöt, tentit ja tehtävät. Hän on työskennellyt projektitiimissä ja opiskeluryhmässä, mutta hänen panoksensa on ollut vähäinen.

Arviointikriteerit - hyvä (3-4) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelija on suorittanut näytöt, tentit ja tehtävät hyvin. Hän on ollut aktiivinen työskentelijä projektitiimissä ja opiskeluryhmässä, jakanut osaamistaan ja edistänyt yhteistä oppimista.

Arviointikriteerit - kiitettävä (5) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelija on suorittanut näytöt, tentit ja tehtävät erinomaisesti. Hän on ollut aktiivinen työskentelijä projektitiimissä ja opiskeluryhmässä, jakanut osaamistaan ja edistänyt yhteistä oppimista.

Siirry alkuun