Kansainvälinen myyntityö (5 op)
Toteutuksen tunnus: 3H00EA01-3001
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 09.06.2021 - 26.08.2021
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 26.08.2021 - 16.12.2021
- Toteutus on päättynyt.
- Laajuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Liiketalous
- Toimipiste
- TAMK Pääkampus
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 15 - 30
- Koulutus
- Liiketalouden tutkinto-ohjelma
- Opettajat
- Juha Ikonen
- Markus Jähi
- Pauliina Airaksinen-Aminoff
- Vastuuhenkilö
- Juha Ikonen
- Ryhmät
-
19ALIKOLiiketalous monimuoto, myyntiosaaminen 2019
- Opintojakso
- 3H00EA01
Osaamistavoitteet (Opintojakso)
Opiskelija ymmärtää kansainvälisen myyntityön erityispiirteet ja on valmis työskentelemään kansainvälisessä myyntityössä.
Opiskelija
- tietää yrityksen kansainvälistymisstrategiat
- tuntee kansainvälisen uusasiakashankinnan prosessin
- ymmärtää tärkeimpien vienti- ja tuontimaiden kulttuureiden erityispiirteet
- osaa soveltaa myyntiprosessia ja myyntitekniikoita eri kulttuurien erityispiirteiden mukaisesti.
Sisältö (Opintojakso)
Minkälaisia strategioita tulee tehdä kansainvälistymispäätökseen liittyen?
Miten kansainvälinen liiketoiminta käynnistetään ja miten sitä kehitetään?
Miten suunnitellaan ja toteutetaan kansainvälistä uusasiakashankintaa?
Miten myyntiprosessia ja myyntitekniikoita sovelletaan eri kulttuureihin sopiviksi?
Esitietovaatimukset (Opintojakso)
1. ja 2. vuoden opintojaksot tai vastaavat tiedot ja taidot.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (Opintojakso)
Opiskelija on tehnyt annetut tehtävät. Opiskelija osaa kansainvälisen myyntityöhön liittyvät peruskäsitteet ja menetelmät.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (Opintojakso)
Opiskelija on tehnyt annetut tehtävät. Opiskelija hallitsee kansainvälisen myyntityöhön liittyvät peruskäsitteet ja menetelmät. Opiskelija osaa pohtia aihealueeseen liittyviä käytännön haasteita ja perustella ratkaisunsa. Opiskelija osaa soveltaa oppimaansa kansainvälisiin uusasiakashankintatilanteisiin.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (Opintojakso)
Opiskelija on tehnyt annetut tehtävät. Opiskelija hallitsee kansainvälisen myyntityöhön liittyvät peruskäsitteet ja menetelmät. Opiskelija pystyy analysoimaan aihepiiriin liittyviä käytännön ongelmia. Opiskelija osaa perustella ratkaisunsa kattavasti. Opiskelija osaa tarvittaessa myös itse etsiä tietoa ja suunnitella ratkaisuvaihtoehtoja kansainvälisiin uusasiakashankintatilanteisiin.
Aika ja paikka
Aloitusluento läsnä kampuksella 26.8. kello 12:00, tila B5-31. Ensimmäisen luennon jälkeen seuraavat kerrat eli 24.09, 28.10 ja 25.11 etänä Zoomilla. Viimeinen luentokerta 16.12. kampuksella.
Seuraa tiedottamistamme, koronatilanne voi pakottaa vaihtamaan aloitusluennon etämoodiin.
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
Kurssilla ei ole tenttiä.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Tarkemmat arviointikriteerit kuvattu opintojaksotiedoissa sekä toteutuksen Moodlessa.
Arviointiasteikko
0-5
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
Luennot virtuaaliluokassa
Ryhmätyöt
Henkilökohtaiset harjoitustehtävät
Oppimateriaalit
Bernard M.Bass: From transactional to transformational leadership: Learning to share the vision (Google scholarissa)
Vahvaselkä, Irma: Kansainvälinen liiketoiminta ja markkinointi (2009): Edita Publishing Oy
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Mikäli sinulla on oppimisvaikeuksia, ota yhteyttä luennoitsijoihin - löydämme sinulle varmasti parhaat tavat suoriutua annetuista tehtävistä.
Lisätehtäviä saatavana niitä kaipaaville.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Vierailevat luennoitsijat.
Kansainvälisyys
Vierailevat luennoitsijat.