Go to Market (5 op)
Toteutuksen tunnus: 3H00DZ91-3001
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 02.07.2021 - 24.08.2021
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 16.08.2021 - 20.12.2021
- Toteutus on päättynyt.
- Laajuus
- 5 op
- Virtuaaliosuus
- 1 op
- TKI-osuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Monimuoto-opetus
- Yksikkö
- Liiketalous
- Toimipiste
- TAMK Pääkampus
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 12 - 40
- Koulutus
- Liiketalouden tutkinto-ohjelma
- Opettajat
- Mika Jokinen
- Minna Heikinheimo
- Vastuuhenkilö
- Mika Jokinen
- Ryhmät
-
19ALIKOLiiketalous monimuoto, myyntiosaaminen 2019
- Opintojakso
- 3H00DZ91
Osaamistavoitteet (Opintojakso)
Opintojakson aikana opiskelija toteuttaa toimeksiantoon perustuvan myyntiprojektin.
Opiskelija osaa
- itsenäisesti suunnitella ja toteuttaa myyntiprojektin
- asettaa myyntiprojektille tavoitteet ja mittarit
- dokumentoida myyntiprojektin ja esitellä sen tulokset.
Sisältö (Opintojakso)
Miten suunnitellaan onnistunut myyntiprojekti?
Miten toteutetaan onnistunut myyntiprojekti?
Miten myyntiprojektin tuloksia mitataan?
Esitietovaatimukset (Opintojakso)
1. ja 2. vuoden opintojaksot tai vastaavat tiedot ja taidot.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (Opintojakso)
Opiskelija on tehnyt annetut tehtävät ja myyntiprojektin. Opiskelija pystyy soveltamaan perustasolla oppimaansa käytäntöön. Opiskelijan kyvyssä perustella tekemiään ratkaisuja on puutteita.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (Opintojakso)
Opiskelija on tehnyt annetut tehtävät ja myyntiprojektin. Opiskelija osaa asettaa myyntiprojektille tavoitteet ja mittarit ja ratkaista aihealueeseen liittyviä käytännön haasteita ja perustella ratkaisunsa.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (Opintojakso)
Opiskelija on tehnyt annetut tehtävät ja myyntiprojektin. Opiskelija osaa asettaa myyntiprojektille tavoitteet ja mittarit sekä analysoida saatuja tuloksia. Opiskelija osaa myös itse etsiä tietoa ja suunnitella ratkaisuvaihtoehtoja haastaviin tilanteisiin.
Aika ja paikka
ELOKUU
26.8. Klo 8:30-11:15 (Zoom) Johdanto, Hubspotin esittely, tiimien vahvistuminen ja luominen HubSpotiin
SYYSKUU
16.9. klo 17:00-18:30 (Zoom) Tiimit ovat hankkineet toimeksiantajat. Suunnitelman sparraus.
23.09.2021 klo 08.15-10.45 (Zoom) Länderin, workflown sparraus ja Q&A
LOKAKUU
6.-7.10. klo 17:00-19:00 Tiimikohtaiset sparraukset a30min. (By Kaks.io Labs)
28.10.2021 klo 08.15 - 11.00 (Zoom) Myyntiprojektin sparraus
MARRASKUU
4.11.2021 (Zoom) klo 17:00- Tiimien sparrausta etänä
18.11.2021 (Zoom) klo 17:00- Tiimien sparrausta etänä
25.11.2021 klo 08.15 - 10.45 (lähikerta) ohjeistus loppuraportointiin ja pitchaukseen
JOULUKUU
16.12.2021 klo 08.15 - 11.00 (lähikerta) Toimeksiantajien ja yhteistyökumppanien terveiset ja kurssin yhteenveto ja tulosten julkaiseminen
Aikataulu tarkentuu vielä elokuussa. Ilmoitamme silloin mahdolisista lisävalmennuksista, jotka järjestetään (ryhmän Zoom-aikoina) torstaisin klo 17:00-20:00 välisenä aikana.
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
Ei tenttiä. Opintojaksolla toteutetaan ryhmätehtävä ja sille ei ole uusintamahdollisuutta.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Arvioidaan 0-5 asteikolla
Perusteet:
Suunnitelma
Myyntihakkerointi
Teorian soveltaminen
Myyntiprojektin tulokset
Aktiivisuus
Pitchaus
Toimeksiantajan palaute
Raportointi
Tarkemmat arviointikriteerit ilmoitetaan kurssialustalla moodlessa.
Arviointiasteikko
0-5
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
Tiimioppiminen
Projektisuunnitelma (tiimi)
Tekemällä – suunnitellaan, toteutetaan, mitataan, opitaan
Ohjaajien palaute
Vierailijat
Sparraukset
Oppimateriaalit
HubSpot Academy materiaaleja (ilmoitetaan tarkemmin moodlessa)
Luentomateriaalit (ilmoitetaan tarkemmin moodlessa)
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
5op laajuus
10% valmennuksiin osallistumista ja 90% itsenäistä/ryhmätyöskentelyä
Sisällön jaksotus
VAIHEET:
1. SUUNNITTELU JA VALMISTAUTUMINEN
Projektisuunnitelma ja toimeksiantajan hankinta
HubSpot järjestelmään tutustuminen
2. MYYNNINHAKKEROINTI
Digitaalisen markkinointi- ja myyntiprojektin toteuttaminen ja seuranta
3. TULOKSIEN ESITTÄMINEN JA RAPORTOINTI
loppuraportti ja pitchaus
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Ei ole.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Kurssin aikana toteutetaan myyntiprojekti toimeksiantajalle (yritys). Lisäksi toteutuksella on mukana pääyhteistyökumppani Kaks.io Labs sekä HubSpot.
Kansainvälisyys
Osa oppimateriaaleista englanniksi.