Siirry suoraan sisältöön

Go to Market (5 op)

Toteutuksen tunnus: 3H00DZ91-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
02.07.2021 - 24.08.2021
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
16.08.2021 - 20.12.2021
Toteutus on päättynyt.
Laajuus
5 op
Virtuaaliosuus
1 op
TKI-osuus
5 op
Toteutustapa
Monimuoto-opetus
Yksikkö
Liiketalous
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
suomi
Paikat
12 - 40
Koulutus
Liiketalouden tutkinto-ohjelma
Opettajat
Mika Jokinen
Minna Heikinheimo
Vastuuhenkilö
Mika Jokinen
Ryhmät
19ALIKO
Liiketalous monimuoto, myyntiosaaminen 2019
Opintojakso
3H00DZ91

Osaamistavoitteet (Opintojakso)

Opintojakson aikana opiskelija toteuttaa toimeksiantoon perustuvan myyntiprojektin.

Opiskelija osaa
- itsenäisesti suunnitella ja toteuttaa myyntiprojektin
- asettaa myyntiprojektille tavoitteet ja mittarit
- dokumentoida myyntiprojektin ja esitellä sen tulokset.

Sisältö (Opintojakso)

Miten suunnitellaan onnistunut myyntiprojekti?
Miten toteutetaan onnistunut myyntiprojekti?
Miten myyntiprojektin tuloksia mitataan?

Esitietovaatimukset (Opintojakso)

1. ja 2. vuoden opintojaksot tai vastaavat tiedot ja taidot.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (Opintojakso)

Opiskelija on tehnyt annetut tehtävät ja myyntiprojektin. Opiskelija pystyy soveltamaan perustasolla oppimaansa käytäntöön. Opiskelijan kyvyssä perustella tekemiään ratkaisuja on puutteita.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (Opintojakso)

Opiskelija on tehnyt annetut tehtävät ja myyntiprojektin. Opiskelija osaa asettaa myyntiprojektille tavoitteet ja mittarit ja ratkaista aihealueeseen liittyviä käytännön haasteita ja perustella ratkaisunsa.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (Opintojakso)

Opiskelija on tehnyt annetut tehtävät ja myyntiprojektin. Opiskelija osaa asettaa myyntiprojektille tavoitteet ja mittarit sekä analysoida saatuja tuloksia. Opiskelija osaa myös itse etsiä tietoa ja suunnitella ratkaisuvaihtoehtoja haastaviin tilanteisiin.

Aika ja paikka

ELOKUU
26.8. Klo 8:30-11:15 (Zoom) Johdanto, Hubspotin esittely, tiimien vahvistuminen ja luominen HubSpotiin

SYYSKUU
16.9. klo 17:00-18:30 (Zoom) Tiimit ovat hankkineet toimeksiantajat. Suunnitelman sparraus.
23.09.2021 klo 08.15-10.45 (Zoom) Länderin, workflown sparraus ja Q&A

LOKAKUU
6.-7.10. klo 17:00-19:00 Tiimikohtaiset sparraukset a30min. (By Kaks.io Labs)
28.10.2021 klo 08.15 - 11.00 (Zoom) Myyntiprojektin sparraus
MARRASKUU
4.11.2021 (Zoom) klo 17:00- Tiimien sparrausta etänä
18.11.2021 (Zoom) klo 17:00- Tiimien sparrausta etänä
25.11.2021 klo 08.15 - 10.45 (lähikerta) ohjeistus loppuraportointiin ja pitchaukseen

JOULUKUU
16.12.2021 klo 08.15 - 11.00 (lähikerta) Toimeksiantajien ja yhteistyökumppanien terveiset ja kurssin yhteenveto ja tulosten julkaiseminen

Aikataulu tarkentuu vielä elokuussa. Ilmoitamme silloin mahdolisista lisävalmennuksista, jotka järjestetään (ryhmän Zoom-aikoina) torstaisin klo 17:00-20:00 välisenä aikana.

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

Ei tenttiä. Opintojaksolla toteutetaan ryhmätehtävä ja sille ei ole uusintamahdollisuutta.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Arvioidaan 0-5 asteikolla

Perusteet:
Suunnitelma
Myyntihakkerointi
Teorian soveltaminen
Myyntiprojektin tulokset
Aktiivisuus
Pitchaus
Toimeksiantajan palaute
Raportointi

Tarkemmat arviointikriteerit ilmoitetaan kurssialustalla moodlessa.

Arviointiasteikko

0-5

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Tiimioppiminen
Projektisuunnitelma (tiimi)
Tekemällä – suunnitellaan, toteutetaan, mitataan, opitaan
Ohjaajien palaute
Vierailijat
Sparraukset

Oppimateriaalit

HubSpot Academy materiaaleja (ilmoitetaan tarkemmin moodlessa)
Luentomateriaalit (ilmoitetaan tarkemmin moodlessa)

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

5op laajuus

10% valmennuksiin osallistumista ja 90% itsenäistä/ryhmätyöskentelyä

Sisällön jaksotus

VAIHEET:
1. SUUNNITTELU JA VALMISTAUTUMINEN
Projektisuunnitelma ja toimeksiantajan hankinta
HubSpot järjestelmään tutustuminen

2. MYYNNINHAKKEROINTI
Digitaalisen markkinointi- ja myyntiprojektin toteuttaminen ja seuranta

3. TULOKSIEN ESITTÄMINEN JA RAPORTOINTI
loppuraportti ja pitchaus

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Ei ole.

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Kurssin aikana toteutetaan myyntiprojekti toimeksiantajalle (yritys). Lisäksi toteutuksella on mukana pääyhteistyökumppani Kaks.io Labs sekä HubSpot.

Kansainvälisyys

Osa oppimateriaaleista englanniksi.

Siirry alkuun