Siirry suoraan sisältöön

Opinnäytetyön käynnistäminen (5 op)

Toteutuksen tunnus: 3H00CK46-3025

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
25.11.2020 - 22.01.2021
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
01.01.2021 - 31.12.2021
Toteutus on päättynyt.
Laajuus
5 op
Virtuaaliosuus
4 op
TKI-osuus
5 op
Toteutustapa
Monimuoto-opetus
Yksikkö
Liiketalous
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
suomi
Koulutus
Liiketalouden tutkinto-ohjelma
Opettajat
Marja-Liisa Timperi
Arja Reinvall
Vastuuhenkilö
Arja Reinvall
Opintojakso
3H00CK46

Osaamistavoitteet (Opintojakso)

Opintojakson tavoitteet
Opintojaksokokonaisuus (15 op) muodostuu Opinnäytetyön käynnistäminen (5 op) ja Opinnäytetyön raportointi (10 op) -opintojaksoista. Opintokokonaisuuden numeraalinen arvio merkitään Opinnäytetyön raportointi opintojaksolle.
Opinnäytetyön tavoitteena on kehittää ja osoittaa opiskelijan valmiuksia soveltaa tietojaan ja taitojaan ammattiopintoihin liittyvässä käytännön asiantuntijatehtävässä (asetus).
Opinnäytetyön käynnistäminen opintojakson tavoitteena on, että opiskelija löytää opinnäytetyönsä aiheen, laatii aiheanalyysin ja käynnistää opinnäytetyön laatimisen ohjauksessa.

Sisältö (Opintojakso)

Opiskelija valitsee opinnäytetyönsä aiheen itse. Opinnäytetyön tulee olla työelämän käytännön toimeksianto tai muu työelämää hyödyttävä hanke. Opiskelija laatii aiheanalyysin, jonka hän toimittaa opinnäytetyön koordinaattorille. Koordinaattori nimeää sen perusteella opiskelijalle ohjaajan. Opiskelija jatkaa aiheanalyysiä opinnäytetyösuunnitelmaksi, jonka ohjaaja hyväksyy.Opinnäytetyön orientaatio on pakollinen osa opintojaksoa tehtävineen.

Aika ja paikka

Opiskelijoille ilmoitetaan erikseen aloitusinfosta.

Arviointiasteikko

0-5

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Aloitusinfo
Itsenäinen opiskelu ja tehtävät
Tehtävät:
- essee-tehtävä
- toisen opiskelijan opinnäytetyön arviointi
- Moodlessa olevat muut tehtävät

Aiheanalyysi
Opinnäytetyösopimus

Oppimateriaalit

Hakala, Juha T: Opinnäytetyöopas ammattikorkeakouluille
Vilkka, Hanna - Airaksinen, Tiina: Toiminnallinen opinnäytetyö
Kananen, Jorma. Opinnäytetyön kirjoittajan opas. Näin kirjoitan opinnäytetyön tai pro gradun alusta loppuun. Jyväskylän ammattikorkeakoulu.
Verkkossa olevat materiaalit tutkimusmenetelmistä
Theseuksesta opiskelijan valitsema opinnäytetyö
Moodlessa oleva materiaali

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

1 op = 27 h
5 op = 135 h

Sisällön jaksotus

Opiskelijat suorittavat oman aikataulunsa mukaisesti Moodlessa olevat tehtävät (essee-tehtävä opinnäytetyöstä, toisen opiskelijan opinnäytetyön arviointi, tehtävät käsitteistä ja opinnäytetyön raportoinnista).

Lisäksi opiskelijan tulee laatia aiheanalyysi, jonka pohjalta sovitaan opinnäytetyön ohjauksesta. Kun prosessi on edennyt siten, että opinnäytetyösopimus on allekirjoitettu, on opinnäytetyön käynnistäminen suoritettu.

Lisätiedot

Opintojaksokokonaisuus (15 op) muodostuu Opinnäytetyön käynnistäminen (5 op) ja Opinnäytetyön raportointi (10 op) -opintojaksoista. Opintokokonaisuuden numeraalinen arvio merkitään Opinnäytetyön raportointi opintojaksolle.

Arviointikriteerit - hylätty (0) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Kaikkia tehtäviä ei ole tehty. Aiheanalyysi puuttuu. Opinnäytetyösopimusta ei ole tehty.
Tehtävien vastaukset on esitetty liian suppeina ohjeisiin nähden ja/tai sisällöissä on selkeitä virheitä ja/tai lähteet puuttuvat.

Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelija osoittaa hallitsevansa tehtävien edellyttämät sisällöt edes jollain tavoin, mutta suoritus on kokonaisuutena huolimattomasti tehty, lähdemerkintöjä puuttuu ja kokonaisuus jää sirpaleiseksi tai pinnalliseksi.

Opiskelijan suorituksessa eli vastauksissa tehtäviin osa lähteistä on merkitty huolimattomasti eikä pohdinta nouse kovin ansiokkaaksi. Opiskelijan vastauksissa on nähtävissä myös pieni viimeistelemättömyys.

Arviointikriteerit - hyvä (3-4) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Kyseessä on opiskelijan perussuoritus, pieniä puutteita voi olla useammassakin arviointikohteessa.

Opiskelijan vastauksissa on pieniä puutteita jollain yksittäisellä osa-alueella, mutta kaikki arvioitavat asiat hyvällä tasolla.

Arviointikriteerit - kiitettävä (5) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelijan vastauksissa on syvällistä pohdintaa, monipuolista ja luontevaa lähteiden käyttöä, hyvää asiatekstiä ja ohjeidenmukaista toimintaa. Oma oppiminen ja asioiden laaja pohdinta tulee opiskelijan vastauksista esille.

Siirry alkuun