Siirry suoraan sisältöön

Palvelu vieraanvaraisuutena (10 op)

Toteutuksen tunnus: 8T00DQ58-3005

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
18.12.2020 - 15.02.2021
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
12.03.2021 - 24.04.2021
Toteutus on päättynyt.
Laajuus
10 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Restonomi
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
suomi
Paikat
0 - 50
Koulutus
Palveluliiketoiminnan tutkinto-ohjelma
Opettajat
Jaana Sahlsten
Sami Salonen
Taija Karhe
Vastuuhenkilö
Taija Karhe
Opintojakso
8T00DQ58

Osaamistavoitteet (Opintojakso)

Opiskelija osaa
- suunnitella ja toteuttaa palvelutilanteen erilaisille asiakasryhmille
- arvioida toteutunutta ruokapalvelutilannetta tuote- ja ravitsemuslaadun, kannattavuuden, ajankäytön ja asiakaskokemuksen näkökulmasta

Sisältö (Opintojakso)

MITÄ ravitsemuslaatu tarkoittaa ruokapalveluissa?
MIKSI markkinointi ja henkilökohtainen myyntityö ovat tärkeitä palvelutilanteiden järjestämisessä?
MITEN taloudellisuutta voidaan mitata ja arvioida asiakasta unohtamatta?
MITEN anniskelu- ja elintarvikelainsäädäntö tulee huomioida palvelutilanteen järjestämisessä?

Esitietovaatimukset (Opintojakso)

Ala tutuksi, raaka-aineesta asiakkaan annokseksi sekä laatu ja turvallisuus esimiehen vastuulla opintojaksot suoritettu.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (Opintojakso)

Opiskelija on suoriutunut palvelutilanteen suunnittelusta ja toteutuksesta tyydyttävästi. Toteutus ei vastannut täysin suunnitelmaa. Opiskelijan itsenäisessä työskentelyssä sekä ryhmän työskentelyssä ja suunnittelutaidoissa on ollut puutteita. Asiakkaat eivät ole olleet toteutukseen tyytyväisiä.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (Opintojakso)

Opiskelija on toteuttanut palvelutilanteen suunnitelman mukaisesti ja perustellusti ottaen huomioon erilaiset asiakasryhmät. Toteutus on ollut hyvää, joskaan se ei osoita erityistä innovatiivisuutta. Asiakastyytyväisyys ja tuloksellisuus ovat projektissa olleet hyvällä tasolla. Tiimi toimii kokonaisuutena yhteistyössä ja osoittaa hyvää ongelmanratkaisukykyä ja joustavuutta.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (Opintojakso)

Opiskelija on toteuttanut palvelutilanteen suunnitelman mukaisesti, perusteellisesti ja soveltaen opittuja taitoja. Palvelutilanne on toteutettu innovatiivisesti ja erityisen hyvää ongelmanratkaisukykyä ja joustavuutta osoittaen. Asiakastyytyväisyys ja tuloksellisuus ovat projektissa olleet erinomaisella tasolla ja eri asiakasryhmät on otettu huomioon kiitettävästi. Tiimi toimii moitteettomasti ja osoittaa hyvää ongelmanratkaisukykyä ja joustavuutta.

Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty (Opintojakso)

Failed
The student has not participated in contact lessons and done the given tasks.

Aika ja paikka

Periodi 3
Opiskelu toteutetaan etäyhteyksin Zoomissa.
12-13-3.2021.
9-10.4.2021.
23-24.2021.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Arvioinnin painotukset:

Vertaisarviointi ja osallistuminen 10 %

Ruokapalvelucase 30%

Ravitsemuslaatutehtävä 20%

Kansainvälinen asiakas 20%

Alkoholilainsäädäntö 20%

Arviointiasteikko

0-5

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Ruokapalvelucase 90 h

Ravitsemuslaatutehtävä 60 h

Kansainvälinen asiakas 60 h

Alkoholilainsäädäntö 60 h
(sisältää kontaktitunnit)

___________________________

yhteensä 270 h

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Ahot erillisen ohjeistuksen mukaan.

Arviointikriteerit - hylätty (0) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelija ei ole osallistunut kontaktiopetukseen eikä suorittanut annettuja tehtäviä.

Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelija on suoriutunut palvelutilanteen suunnittelusta ja toteutuksesta tyydyttävästi. Toteutus ei vastannut täysin suunnitelmaa. Opiskelijan itsenäisessä työskentelyssä sekä ryhmän työskentelyssä ja suunnittelutaidoissa on ollut puutteita. Asiakkaat eivät ole olleet toteutukseen tyytyväisiä.

Arviointikriteerit - hyvä (3-4) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelija on toteuttanut palvelutilanteen suunnitelman mukaisesti ja perustellusti ottaen huomioon erilaiset asiakasryhmät. Toteutus on ollut hyvää, joskaan se ei osoita erityistä innovatiivisuutta. Asiakastyytyväisyys ja tuloksellisuus ovat projektissa olleet hyvällä tasolla. Tiimi toimii kokonaisuutena yhteistyössä ja osoittaa hyvää ongelmanratkaisukykyä ja joustavuutta.

Arviointikriteerit - kiitettävä (5) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelija on toteuttanut palvelutilanteen suunnitelman mukaisesti, perusteellisesti ja soveltaen opittuja taitoja. Palvelutilanne on toteutettu innovatiivisesti ja erityisen hyvää ongelmanratkaisukykyä ja joustavuutta osoittaen. Asiakastyytyväisyys ja tuloksellisuus ovat projektissa olleet erinomaisella tasolla ja eri asiakasryhmät on otettu huomioon kiitettävästi. Tiimi toimii moitteettomasti ja osoittaa hyvää ongelmanratkaisukykyä ja joustavuutta.

Siirry alkuun