Siirry suoraan sisältöön

Palvelu vieraanvaraisuutena (10 op)

Toteutuksen tunnus: 8T00DQ58-3004

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
18.12.2020 - 26.02.2021
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
08.03.2021 - 30.04.2021
Toteutus on päättynyt.
Laajuus
10 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Restonomi
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
suomi
Paikat
15 - 0
Koulutus
Palveluliiketoiminnan tutkinto-ohjelma
Opettajat
Jaana Sahlsten
Sami Salonen
Taija Karhe
Pilvi Torvinen
Vastuuhenkilö
Taija Karhe
Opintojakso
8T00DQ58

Osaamistavoitteet (Opintojakso)

Opiskelija osaa
- suunnitella ja toteuttaa palvelutilanteen erilaisille asiakasryhmille
- arvioida toteutunutta ruokapalvelutilannetta tuote- ja ravitsemuslaadun, kannattavuuden, ajankäytön ja asiakaskokemuksen näkökulmasta

Sisältö (Opintojakso)

MITÄ ravitsemuslaatu tarkoittaa ruokapalveluissa?
MIKSI markkinointi ja henkilökohtainen myyntityö ovat tärkeitä palvelutilanteiden järjestämisessä?
MITEN taloudellisuutta voidaan mitata ja arvioida asiakasta unohtamatta?
MITEN anniskelu- ja elintarvikelainsäädäntö tulee huomioida palvelutilanteen järjestämisessä?

Esitietovaatimukset (Opintojakso)

Ala tutuksi, raaka-aineesta asiakkaan annokseksi sekä laatu ja turvallisuus esimiehen vastuulla opintojaksot suoritettu.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (Opintojakso)

Opiskelija on suoriutunut palvelutilanteen suunnittelusta ja toteutuksesta tyydyttävästi. Toteutus ei vastannut täysin suunnitelmaa. Opiskelijan itsenäisessä työskentelyssä sekä ryhmän työskentelyssä ja suunnittelutaidoissa on ollut puutteita. Asiakkaat eivät ole olleet toteutukseen tyytyväisiä.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (Opintojakso)

Opiskelija on toteuttanut palvelutilanteen suunnitelman mukaisesti ja perustellusti ottaen huomioon erilaiset asiakasryhmät. Toteutus on ollut hyvää, joskaan se ei osoita erityistä innovatiivisuutta. Asiakastyytyväisyys ja tuloksellisuus ovat projektissa olleet hyvällä tasolla. Tiimi toimii kokonaisuutena yhteistyössä ja osoittaa hyvää ongelmanratkaisukykyä ja joustavuutta.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (Opintojakso)

Opiskelija on toteuttanut palvelutilanteen suunnitelman mukaisesti, perusteellisesti ja soveltaen opittuja taitoja. Palvelutilanne on toteutettu innovatiivisesti ja erityisen hyvää ongelmanratkaisukykyä ja joustavuutta osoittaen. Asiakastyytyväisyys ja tuloksellisuus ovat projektissa olleet erinomaisella tasolla ja eri asiakasryhmät on otettu huomioon kiitettävästi. Tiimi toimii moitteettomasti ja osoittaa hyvää ongelmanratkaisukykyä ja joustavuutta.

Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty (Opintojakso)

Failed
The student has not participated in contact lessons and done the given tasks.

Aika ja paikka

8.3.2021-30.4.2021
Opinnot toteutetaan pääsääntöisesti etäyhteyksin. Koronatilanteen salliessa voi tulla muutoksia.

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

Alkoholilainsäädännön tentti. Ajankohta sovitaan aloituskerralla 8.3.2021.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Palvelucase
Oppimispäiväkirja
Alkoholilainsäädännön tentti

Arviointiasteikko

0-5

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Etäluennot
Harjoitukset
Tiimityöskentely

Oppimateriaalit

Sovitaan opintojakson alussa opiskelijoiden kanssa.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Etäluennot 60 tuntia
Ruokapalvelucase 110 tuntia
Oppimispäiväkirja 60 tuntia
Alkoholilainsäädäntö 40 tuntia

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

AHOT-näyttö

Siirry alkuun