Accompaniment Instrument as a Tool of Music Pedagogy (5 cr)
Code: 2X00ER46-3002
General information
- Enrolment period
- 11.06.2020 - 07.05.2021
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 31.08.2020 - 07.05.2021
- Implementation has ended.
- Credits
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Music
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 6 - 50
- Degree programmes
- Degree Programme in Culture and Arts, Music
Objectives (course unit)
Students will have acquired such skills in playing an accompanying instrument and in providing accompaniment extempore that they can function in accompaniment tasks included in the work of the music pedagogue. Students having guitar or harmonica as their main instrument may take the course on that instrument. Student having some other instrument or singing as their main instrument will take the course on the piano.
Students already posessing skills in accompanying extempore will have an opportunity to demonstrate this.
As a result of this test students will be able to receive instruction in accompanying extempore progressing from their own level. In such cases studies in accompanying extempore will be registered as studies taken in place of this course.
Content (course unit)
Basic technique in playing an accompaniment instrument
- introduction to playing classical music
-introduction to accompanying from written musical notation
-breaking free from playing confined to musical notation.
-accompanying from written chord notations
-providing accompaniment to a simple melody.
Prerequisites (course unit)
Prior knowledge is not required
Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)
Satisfactory ( 1-2)
The student has progressed in the basics of mastering the instrument. Utilizing this skill in pedagogical work remains deficient.
Assessment criteria, good (3-4) (course unit)
Good (3-4)
The student has progressed well given his/her initial proficiency. The student is able to utilize the accompaniment instrument in pedagogical work.
Assessment criteria, excellent (5) (course unit)
Excellent
In view of his/her initial level, the student`s progress has been excellent in mastery of the instrument.
The student is able to express different musical styles with liberated mastery of the instrument.
Location and time
1 lukuvuosi
Exam schedules
Ei tenttejä.
Assessment methods and criteria
Arviointi perustuu aktiivisuuteen kontaktiopetuksessa ja henkilökohtaisessa harjoittelussa, sekä lukuvuoden aikana saavutettujen taitojen hallintaan kunkin opiskelijan lähtötaso huomioon ottaen.
Assessment scale
0-5
Teaching methods
Yksilöopetus
Learning materials
Valitaan opiskelijakohtaisesti opiskelijan lähtötason mukaan Päämääränä on kehittää opiskelijan taitoja pianon hyödyntämiseen sivuinstrumenttina oman muusikon ja pedagogin työnsä tukena. Materiaalina käytetään teknisiä harjoituksia, pianomusiikkia monipuolisesti eri tyylikausilta, vapaan säestyksen materiaaleja sekä oman pääinstrumentin säestysten harjoittamista.
Student workload
Kontaktiopetusta 30 min/viikko, omaa harjoittelua opiskelijan omien aikaresurssien puitteissa..
Content scheduling
Opiskelijalähtöisesti.
Completion alternatives
AHOT
International connections
--
Further information
---
Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija ei ole osallistunut kontaktiopetukseen riittävässä määrin, eikä ole edistynyt säestysinstrumentin opiskelussa lainkaan.Valmiuksia pianon hyödyntämiseen omassa muusikon ja pedagogin työssä ei ole..
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija on jossain määrin saavuttanut edistymistä, mutta taitojen hyödyntäminen käytännön pedagogisessa työssä ja muusikkona on vielä vaikeaa. Opiskelija on kuitenkin saanut tietoa ja ymmärrystä taitojen kehittämiseen jatkossa oman työskentelyn kautta.
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija on editynyt kohtuullisesti pianonsoitossa ja kykenee riittävässä määrin hyödyntämään instrumenttia omassa toiminnassaan.muusikkona ja pedagogina. Soitossa on sävyjen hallintaa.ja eri tyylt välittyvät tulkinnoissa.
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija on osoittanut merkittävää edistymistä pianonsoiton hallinnassa ja kykenee hyödyntämään instrumenttia muusikkona tai oman pedagogisen toimintansa tukena. Soitossa on teknistä hallintaa sekä taiteellisuutta. Eri tyylikaudet välittyvät tulkinnoissa hyvin.