Siirry suoraan sisältöön

Toiminnan kehittäminen palvelumuotoilun keinoin (5 op)

Toteutuksen tunnus: NY00CV46-3006

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
02.08.2020 - 25.08.2020
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
09.10.2020 - 04.12.2020
Toteutus on päättynyt.
Laajuus
5 op
Lähiosuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Liiketoiminta
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
suomi
Paikat
0 - 40
Opettajat
Tutta Tanttari
Ryhmät
AVOINAMK
Avoin amk
Opintojakso
NY00CV46

Osaamistavoitteet (Opintojakso)

Opiskelija
- tuntee palvelumuotoiluprosessin keskeiset vaiheet ja menetelmät
- osaa kriittisesti soveltaa palvelumuotoilun menetelmiä ja ajattelua omissa kehittämisprojekteissaan
- osaa sitouttaa asiakkaat ja sidosryhmät kehitystoimintaan

Sisältö (Opintojakso)

Palvelumuotoilun ja käyttäjälähtöisen kehittämisen prosessi ja menetelmät
Asiakas- ja sidosryhmäosallistaminen

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (Opintojakso)

Opiskelija tunnistaa joitain palvelumuotoiluprosessin keskeisiä vaiheita ja menetelmiä. Hän ei ole kriittisesti osannut soveltaa palvelumuotoilun menetelmiä ja ajattelua omassa kehittämisprojektissaan. Hän ei ole osannut sitouttaa asiakkaita ja sidosryhmiä kehitystoimintaan. Opiskelija on suorittanut osan annettuista tehtävistä.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (Opintojakso)

Opiskelija tunnistaa palvelumuotoiluprosessin keskeisiä vaiheita ja menetelmiä. Hän on kyennyt vertailemaan ja perustelemaan omaan kehittämisprojektiinsa valitsemansa palvelumuotoilun menetelmiä. Hän on osannut sitouttaa asiakkaita ja sidosryhmiä kehitystoimintaan. Opiskelija on suorittanut annettuja tehtäviä.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (Opintojakso)

Opiskelija ymmärtää laaja-alaisesti palvelumuotoiluprosessin keskeisiä vaiheita ja menetelmiä. Hän on kyennyt analysoimaan menetelmien hyötyjä ja valinnut siltä pohjalta palvelumuotoilun menetelmiä omaan kehittämisprojektiinsa. Hän on osannut sitouttaa asiakkaita ja sidosryhmiä kehitystoimintaan ja onnistunut viemään kehittämisprojektinsa toimeksiantajan toimintaan. Hän on koko projektin ajan osannut toimia yhteistyössä eri osapuolten kanssa vastuullisesti, joustavasti ja rakentavasti. Opiskelija on suorittanut kiitettävästi kaikki annetut tehtävät.

Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty (Opintojakso)

Opiskelija ei tunnista palvelumuotoiluprosessin keskeisiä vaiheita ja menetelmiä. Hän ei ole kriittisesti osannut soveltaa palvelumuotoilun menetelmiä ja ajattelua omassa kehittämisprojektissaan. Hän ei ole osannut sitouttaa asiakkaita ja sidosryhmiä kehitystoimintaan. Opiskelija ei ole suorittanut annettuja tehtäviä.

Aika ja paikka

09.10.2020 13.00 - 16.00 (etäopetusta)
06.11.2020 13.00 - 16.00 (lähiopetusta, jos koronatilanne sallii)
13.11.2020 13.00 - 16.00 (lähiopetusta, jos koronatilanne sallii)
27.11.2020 13.00 - 16.00 (lähiopetusta, jos koronatilanne sallii)
04.12.2020 13.00 - 16.00 (lähiopetusta, jos koronatilanne sallii)

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

- tehtävät ja projektit

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

- hyväksytyt harjoitustehtävät ja palvelumuotoiluprosessin toteutus ja -kuvaus

Arviointiasteikko

Hyväksytty/hylätty

Oppimateriaalit

Löytyy kurssin alkaessa Moodle verkko-oppimisympäristöstä.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

- 135 h, vaatii sitoutumista palvelumuotoiluprojektin toteuttamiseen ja kontaktiopetukseen osallistumiseen.

Sisällön jaksotus

kts. Moodle

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

- sovitaan henkilökohtaisesti tarpeen mukaan

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

- harjoitustyö tehdään tiimityönä joko omaan organisaatioon tai ulkopuoliselle toimeksiantajalle

Kansainvälisyys

- vieraskielinen lähdemateriaali

Arviointikriteerit - hyväksytty/hylätty (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opintojakso on hyväksytty, kun opiskelija on tehnyt hyväksyttävästi kaikki toteutuksen harjoitustehtävät ja osoittanut tuntevansa palvelumuotoiluprosessin keskeiset vaiheet ja menetelmät. Harjoitustehtävissään ja kehittämisprojektissa hän on osannut soveltaa palvelumuotoilun menetelmiä ja ajattelua sekä sitouttanut asiakkaat ja sidosryhmät mukaan kehitystoimintaan.

Siirry alkuun