Introduction to Scriptwriting and Storytelling (3op)
Toteutuksen tunnus: IM00DR86-3003
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 04.05.2020 - 12.06.2020
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 03.08.2020 - 31.08.2020
- Toteutus on päättynyt.
- Laajuus
- 3 op
- Virtuaaliosuus
- 3 op
- Toteutustapa
- Verkossa tapahtuva opiskelu
- Yksikkö
- Media and Arts
- Toimipiste
- TAMK Mediapolis
- Opetuskielet
- englanti
- Paikat
- 10 - 30
- Koulutus
- Bachelor's Degree Programme in Media and Arts
- Opettajat
- Carita Forsgren
- Vastuuhenkilö
- Carita Forsgren
- Ryhmät
-
VAPAAVapaasti valittavat opinnot
- Opintojakso
- IM00DR86
Osaamistavoitteet (Opintojakso)
Students are able to develop a story idea into a script. Student is able to collaborate in an international student team.
Sisältö (Opintojakso)
Story structures, character development, dialogue, creating story worlds, sustainable development.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (Opintojakso)
TAMK's general instruction for grading will be applied and details agreed at the beginning of course implementation:
https://intra.tamk.fi/web/tutkinto-opinto-opas/arviointi
Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (Opintojakso)
TAMK's general instruction for grading will be applied and details agreed at the beginning of course implementation:
https://intra.tamk.fi/web/tutkinto-opinto-opas/arviointi
Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (Opintojakso)
TAMK's general instruction for grading will be applied and details agreed at the beginning of course implementation:
https://intra.tamk.fi/web/tutkinto-opinto-opas/arviointi
Aika ja paikka
Online course, August 2020
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
No exam
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Tasks, attendance, active online participation, feedback to peers and teacher(s)
Arviointiasteikko
0-5
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
Online lessons and tutoring in English, individual and group tasks, virtual learning environment (TUNI Moodle), discussions, giving and listening peer & teacher feedback, PBL when needed, learning by doing, students as teachers
Oppimateriaalit
Course materials and links given in Moodle; students are expected to search and share further links
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
The student is expected to complete the course tasks partly outside the contact teaching times
Sisällön jaksotus
Monday 3.8.2020 10-16 Course introduction / Script formatting / Story structures
Tuesday 4.8.2020 10-16 Story ideation methods / Creating characters
Thursday 6.8.2020 10-16 Dialogue writing & scene structure; milking a location for a scene
Friday 7.8.2020 10-16 Process of writing / Scene cards method
Monday 10.8.2020 10-16 Business, genres, platforms (or how to get paid as a writer)
Tuesday 11.8.2020 9-16 Script doctoring sessions in small groups
Friday 14.8.2020 10-16 Video presentation & feedback session
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
The student can pass the course without attendance by contacting the teacher beforehand and sending their portfolio of works; or through the TAMK CRETA system
Lisätietoja opiskelijoille
Preliminary requirements: good ability to use spoken and written English language in a learning situation; a PC/Mac computer and a reasonably fast web connection
Arviointikriteerit - hylätty (0) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Online attendance lower than 40%, less than 40% of the course tasks submitted (or course tasks contain grave errors and/or plagiarism)
Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
All the course tasks and the main task submitted but some tasks missing or executed poorly or after the deadline, poor attendance in the online lessons and virtual course environment
Arviointikriteerit - hyvä (3-4) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
All the course tasks and the main task submitted promptly and executed in a satisfactory manner, good attendance in the online lessons and virtual course environment
Arviointikriteerit - kiitettävä (5) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
All the course tasks and the main task submitted promptly and executed in a recommendable manner, very good attendance in the online lessons and virtual course environment, constructive feedback and advice to peers on the course