Teaching and Facilitation Practice (10cr)
Code: 1L00ET91-3021
General information
- Enrolment period
- 01.07.2020 - 31.12.2021
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.08.2020 - 31.12.2021
- Implementation has ended.
- Credits
- 10 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Professional Teacher Education
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Professional Teacher Education
Objectives (course unit)
The core competence fields of teachers’ work are assessment competence, cultural competence, teaching and facilitation competence, partnership competence and wellbeing competence. They form a framework for all competence objectives.
Teacher students
- set learning and competence objectives independently, plan, implement and teach a course according to the curriculum and assess achievement of the set learning and competence objectives
- build and develop different learning environments and learning paths together with their students
- give students feedback which promotes and motivates learning
- evaluate their interaction skills
- identify and develop strengths and development needs in their teaching and facilitation competence
- give constructive peer feedback to other teacher students on planning and implementation of teaching.
Content (course unit)
The course applies the Pedagogical Approaches course contents in practice.
Key question:
How do I build my teaching and facilitation practice on modern pedagogical approaches?
Assessment criteria, pass/fail (course unit)
HYVÄKSYTTY
Opettajaopiskelija
- yhdistää teoreettista tietoa omiin kokemuksiinsa ja havaintoihinsa
- reflektoi omaa toimintaansa, kokemuksiaan ja havaintojaan ja arvioi niiden vaikutusta tietämiseensä ja osaamiseensa
- osallistuu aktiivisesti ryhmän oppimisprosessiin jakamalla asiantuntijuuttaan, hakemalla tietoa ja luomalla kollaboratiivisesti tietoa niin verkossa kuin kontaktitapaamisissa
- analysoi ja arvioi oppimistuloksia ja tehtyjä valintoja.
HYLÄTTY
Mikäli opettajaopiskelija ei ole saavuttanut osaamistavoitteita eikä ole täydentänyt osaamistaan sovitulla tavalla, opintojakso arvioidaan hylätyksi.
(Opintokokonaisuus arvioidaan suhteessa opintokokonaisuuden tavoitteisiin. Opintojakso arvioidaan suhteessa opintojakson tavoitteisiin. Opintokokonaisuuden/opintojakson itsearvioinnissa käytetään opetussuunnitelman kolmiportaista arviointikriteeristöä: kuvaileva osaaminen, soveltava osaaminen ja integroitunut osaaminen.)
Location and time
Pääosa harjoittelusta tehdään opettajaopiskelijan omassa koulussa tai muissa aidoissa oppmisympäristössä,
Exam schedules
ei tenttejä
Assessment methods and criteria
Itse-, ja vertaisarviointi, ohjaavan opettajan antama arviointi, ryhmänopettajan antama arviointi. Arviointi on osaamisperustainen. Arvioinnin perusteena ovat harjoittelusuunnitelma ja tuntisuunnitelmat, pidetyt opetustunnit ja niiden reflektoiva raportointi sekä portfoliossa oppimisen ja oman ammatillisen opettajaidentiteetin kehityksen näkyväksi tekeminen reflektoinnin kautta.
Assessment scale
Pass/Fail
Teaching methods
Opintojaksolla käytetään pääosin itsenäistä työskentelyä erilaisissa oppimisympäristöissä. Lisäksi tarvitaan yhteistyötä ohjaavan opettajan sekä muiden opettajaopiskelijoiden kanssa. Työskentelyä ohjataan myös verkkoympäristössä.
Learning materials
Moodlessa annettu suositeltu kirjallisuus ja opiskelijoiden oma tiedonhaku
Student workload
10 x 27,6h
Content scheduling
Valmistautuminen
Harjoittelusuunnitelma
Tuntisuunnitelmat
30h opetusta
Ohjauskeskustelut ohjaavan opettajan kanssa
Vertaisopiskelijoiden opetuksen havainnointi ja palaute
Reflektoiva raportointi
Completion alternatives
Osaamisen näyttö
Practical training and working life cooperation
Kehittämiskoulut ja muut ammatilliset oppilaitokset
International connections
-
Further information
Toteutus:
Opintojaksolla käytetään pääosin itsenäistä työskentelyä erilaisissa oppimisympäristöissä. Lisäksi tarvitaan yhteistyötä ohjaavan opettajan sekä muiden opettajaopiskelijoiden kanssa. Työskentelyä ohjataan myös verkkoympäristössä.
Assessment criteria - pass/fail (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Hyväksytty: Opettajaopiskelija
yhdistaa teoreettista tietoa omiin kokemuksiinsa ja havaintoihinsa
reflektoi omaa toimintaansa, kokemuksiaan ja havaintojaan ja arvioi niiden vaikutusta tietämiseensä ja osaamiseensa
osallistuu aktiivisesti ryhmän oppimisprosessiinjakamalla asiantuntijuuttaan, hakemalla tietoa ja luomalla kollaboratiivisesti tietoa niin verkossa kuin kontaktitapaamisissa
analysoi ja arvioi oppimistuloksia ja tehtyjä valintoja.
Hylätty: Mikäli opettajaopiskelija ei ole saavuttanut osaamistavoitteita eikä ole täydentänyt osaamistaan sovitulla tavalla, opintojakso arvio daan hylätyksi.