Siirry suoraan sisältöön

Maahanmuuttajan koulutuspolun tukeminen ammatillisessa koulutuksessa (5op)

Toteutuksen tunnus: 1L00FH41-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
01.04.2020 - 31.05.2020
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
01.06.2020 - 09.08.2020
Toteutus on päättynyt.
Laajuus
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Verkossa tapahtuva opiskelu
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
suomi
Koulutus
Ammatillinen opettajankoulutus
Opettajat
Kosti Nivalainen
Vastuuhenkilö
Kosti Nivalainen
Opintojakso
1L00FH41

Osaamistavoitteet (Opintojakso)

Koulutus lisää opetus- ja ohjaushenkilöstön osaamista maahanmuuttajataustaisen opiskelijan koulutuspolun nivelvaiheissa ja opiskelupolun haastavissa tilanteissa.

Sisältö (Opintojakso)

Verkko-opintokokonaisuus koostuu viidestä opintomoduulista. Opiskelija voi suorittaa joko kaikki moduulit tai vain osan niistä. Opiskelu tapahtuu itsenäisesti omaan tahtiin opiskellen.

Koulutuksen osat:
Maahanmuuttajan kotouttamisprosessi ja koulutuspolku
Vaihtoehdot kotoutumiskoulutuksen jälkeen
Suomen kielen kehittyminen ja oppimisvalmiudet
Ohjaustaidot monikulttuurisissa kohtaamisissa
Kiinnittyminen työelämään

Aika ja paikka

Digma- alusta

Arviointiasteikko

Hyväksytty/hylätty

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Verkkokurssi

Oppimateriaalit

verkkoamateriaali

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

5 X 27 t

Sisällön jaksotus

Opintokokonaisuus koostuu viidestä eri moduulista

1)Maahanmuuttajan kotouttamisprosessi ja koulutuspolku.

2) Kohti ammatillisia opintoja.

3) Suomen kielen kehittyminen ja oppimisvalmiudet kotoutumiskoulutuksen jälkeen.

4) Ohjaustaidot monikulttuurisissa ohjaustilanteissa

5) Kiinnittyminen työelämään. Osaamistavoitteet: Tässä osiossa perehdyt maahanmuuttajaopiskelijan työelämävalmiuksien ja urasuunnittelutaitojen kehittämiseen. Saat myös valmiuksia tukea työelämän edustajia maahanmuuttajaopiskelijoiden ohjaamisess

Arviointikriteerit - hyväksytty/hylätty (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

annettujen tehtävien tekeminen ja niden hyväksyminen

Siirry alkuun