Theoretical Compentencies for Guidance (10 cr)
Code: 1L00EU86-3002
General information
- Enrolment period
- 01.05.2020 - 31.12.2021
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.08.2020 - 31.12.2021
- Implementation has ended.
- Credits
- 10 cr
- Virtual portion
- 5 cr
- RDI portion
- 1 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Professional Teacher Education
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Professional Guidance Counsellor Education
- Teachers
- Tarja Juurakko-Koskinen
- Harri Kukkonen
- Outi Rantanen
- Ari Jussila
- Person in charge
- Tarja Juurakko-Koskinen
- Course
- 1L00EU86
Objectives (course unit)
Knowing the most important counselling theories and justifying the chosen counselling methods by relying on guidance theories and practices.
Knowing the importance of practical theory and introducing and justifying one’s own practical theory in counselling.
Knowing the legislation, regulations and instructions governing education and counselling, as well as contents as required of guidance counsellors.
Knowing the structure, contents and goals of education so that the students can be counselled in their own individual study paths.
Acquiring and using up-to-date and reliable information required in counselling situations.
Content (course unit)
What theories is counselling based on?
What is current information which forms the basis for counselling?
Assessment criteria, pass/fail (course unit)
Opintojakso on hyväksytty, kun opiskelija
- Tuntee keskeisimmät ohjaus- ja urateoriat ja perustelee valitsemansa ohjauksen toimintatavat ohjausteorioihin ja -käytäntöihin tukeutuen.
- Tietää käyttöteorian merkityksen sekä esittelee ja perustelee oman ohjauksensa käyttöteorian.
- Tuntee koulutusta ja ohjausta ohjaavan lainsäädännön, määräysten ja ohjeiden merkityksen sekä sisällön opinto-ohjaajan työn vaatimalla tavalla.
- Tuntee koulutuksen rakenteen, sisällöt ja tavoitteet sillä tarkkuudella, että pystyy ohjaamaan opiskelijan henkilökohtaisen opiskelupolun suunnittelua.
- Hankkii ja käyttää ohjaustilanteessa tarvittavaa ajantasaista ja luotettavaa tietoa.
Kun opiskelija ei saavuta tavoitteita eikä ole täydentänyt osaamistaan sovitulla tavalla, opintojakso arvioidaan hylätyksi.
Exam schedules
ei tenttejä
Assessment scale
Pass/Fail
Teaching methods
Opiskelijan HOPSssa vahvistettu tapa
Learning materials
Sovitaan opintojakson alussa
Student workload
Opiskelijan HOPSssa vahvistettu tapa
Content scheduling
Opiskelijan HOPSssa vahvistettu tapa
Completion alternatives
Opiskelijan HOPSssa vahvistettu tapa
Practical training and working life cooperation
Opiskelijan HOPSssa vahvistettu tapa
International connections
ei tässä toteutuksessa
Assessment criteria - pass/fail (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opintojakso on hyväksytty, kun opiskelija
- Tuntee keskeisimmät ohjaus- ja urateoriat ja perustelee valitsemansa ohjauksen toimintatavat ohjausteorioihin ja -käytäntöihin tukeutuen.
- Tietää käyttöteorian merkityksen sekä esittelee ja perustelee oman ohjauksensa käyttöteorian.
- Tuntee koulutusta ja ohjausta ohjaavan lainsäädännön, määräysten ja ohjeiden merkityksen sekä sisällön opinto-ohjaajan työn vaatimalla tavalla.
- Tuntee koulutuksen rakenteen, sisällöt ja tavoitteet sillä tarkkuudella, että pystyy ohjaamaan opiskelijan henkilökohtaisen opiskelupolun suunnittelua.
- Hankkii ja käyttää ohjaustilanteessa tarvittavaa ajantasaista ja luotettavaa tietoa.
Kun opiskelija ei saavuta tavoitteita eikä ole täydentänyt osaamistaan sovitulla tavalla, opintojakso arvioidaan hylätyksi.