Opinnäytehankkeen raportointi (5 op)
Toteutuksen tunnus: 2E00BK06-3016
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 02.07.2020 - 22.10.2020
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 23.10.2020 - 18.12.2020
- Toteutus on päättynyt.
- Laajuus
- 5 op
- Virtuaaliosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Verkossa tapahtuva opiskelu
- Yksikkö
- Media-ala
- Toimipiste
- TAMK Mediapolis
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 0 - 30
- Koulutus
- Media-alan tutkinto-ohjelma
Osaamistavoitteet (Opintojakso)
Opiskelija osaa havainnollistaa opinnäytetyöprosessiaan visuaalisilla ja kirjallisilla dokumenteilla sekä kuvata ja arvioida ammatillista projektiaan. Hän osaa soveltaa projektin raportoinnin kannalta hyödyllisiä tutkimus- ja analyysimetodeja sekä hallitsee tutkimusviestinnän periaatteet. Opiskelija osaa antaa ja ottaa vastaan vertaispalautetta opinnäyteseminaarissa.
Sisältö (Opintojakso)
Jaksolla perehdytään opinnäytetyön perusmalleihin, tavoitteisiin ja TAMKin opinnäyteohjeisiin. Harjoitellaan valittujen tutkimusmenetelmien käyttämistä. Opiskelija tekee opinnäytetyönsä aiheesta ensimmäisen kirjallisen version.
Aika ja paikka
2. periodi Mediapolis, Teams
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Kurssin arvioinnissa sovelletaan TAMKin yleisiä arviointikriteerejä: https://intra.tamk.fi/web/tutkinto-opinto-opas/arviointi
Kurssin suorittaminen edellyttää sitä, että kaikki kurssitehtävät on tehty hyväksytysti ja arvioinnin muut perusteet toteutuvat vähintäänkin tyydyttävästi.
Arviointiasteikko
0-5
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
Opetus Teamsissa, itsenäinen-/pienryhmätyöskentely Moodlessa, kurssitehtävät.
Oppimateriaalit
Oppimateriaali opettajalta ja Moodlesta. /
Suositeltavaa luettavaa:
Hirsjärvi, S., Remes, P. & Sajavaara, P. 2009. Tutki ja kirjoita. 15. uudistettu painos. Helsinki: Tammi.
Hyvärinen, M., Nikander, P. & Ruusuvuori J. (toim.). 2017. Tutkimushaastattelun käsikirja. Tampere: Kustannusosakeyhtiö Vastapaino.
Ojasalo, K., Moilanen, T. & Ritalahti, J. 2014. Kehittämistyön menetelmät. Uudenlaista osaamista liiketoimintaan. 3. uudistettu painos. Helsinki: SanomaPro.
Sekä erilaiset menetelmäoppaat omasta seminaarityön aiheesta ja tutkimusmenetelmistä riippuen.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opetus ja Moodle-työskentely 40%
Itsenäinen työskentely ja kurssitehtävät 60%
Sisällön jaksotus
Seminaarikurssi alkaa 23.10. ja päättyy 18.12.2020. Kokoontumiskerrat ovat Teamsissa perjantaisin klo 9-12, ellei toisin ilmoiteta: 23.10., 30.10., 6.11., 13.11., (kirjoitustauko), 27.11., 4.12. (kirjoitustauko) ja 18.12.2020.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Opinnäytehankkeen raportointi eli seminaarikurssi suoritetaan syksyllä 2020 ensisijaisesti etäopetuksessa. Muista tavoista neuvotellaan erikseen kurssin opettajien kanssa.
Lisätietoja opiskelijoille
Kokoontumiskerrat (7 kpl) Teamsissa: 23.10., 30.10., 6.11., 13.11., (kirjoitustauko), 27.11., 4.12. (kirjoitustauko) ja 18.12.2020. Kurssi painottuu seminaarityön tekemiseen, ja siihen sisältyy seminaarityötä edistäviä kurssitehtäviä sekä oman seminaarityön itsearviointi. Tehtävien aiheina ovat rajaus ja fokusointi, sisällysluettelo, lukujen kirjoittaminen ja viittauskäytännöt sekä lopullisen seminaarityön palauttaminen, esittely ja opponointi. Kurssilla työskennellään aluksi yhdessä ja loppupuolella pääasiassa kahdessa ryhmässä, joiden kokoonpano selviää ensimmäisen kokoontumiskerran jälkeen.
Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Opiskelijan aktiivisuus, osallistuminen sekä kurssitehtävien taso ovat heikkoja ja puutteellisia. Tehtävien palautukset ovat pääsääntöisesti myöhässä. Tietämyksen ja perustelujen osoittaminen sekä vertaispalautteen antaminen ovat tasoltaan heikkoa tai tyydyttävää. Opiskelijan itsearviointi on vähäistä.
Arviointikriteerit - hyvä (3-4) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Opiskelijan aktiivisuus, osallistuminen sekä kurssitehtävien taso ovat hyviä. Tehtävien palautukset ovat pääsääntöisesti ajallaan. Opiskelija osoittaa hyvää tietämystä, osaa perustella valintojaan ja päätelmiään, antaa vertaispalautetta ja osaa arvioida omaa suoritustaan hyvin.
Arviointikriteerit - kiitettävä (5) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Opiskelijan aktiivisuus, osallistuminen sekä kurssitehtävien taso ovat kiitettäviä. Tehtävät on palautettu ajallaan. Opiskelija osoittaa kiitettävää tietämystä, perustelee valintojaan ja päätelmiään, antaa vertaispalautetta ja osaa arvioida omaa suoritustaan erinomaisesti.