Developmental Psychology (5 cr)
Code: 7S00EL30-3006
General information
- Enrolment period
- 09.12.2020 - 21.03.2021
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.01.2021 - 29.07.2021
- Implementation has ended.
- Credits
- 5 cr
- Virtual portion
- 2 cr
- RDI portion
- 1 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Social Services
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- English
- Degree programmes
- Degree Programme in Social Services
- Teachers
- Minna Putous
- Anniina Vauhkonen
- Riikkaelina Susipolku-Jensen
- Person in charge
- Minna Putous
- Course
- 7S00EL30
Objectives (course unit)
Student:
- can perceive the life cycle as a continuum and as a mental, physical, and social synthesis taking different stages and events of life into account
- can describe attachment patterns, know how they are formed, and understand their significance in the cycle of life
- can describe the development of emotional life and its significance in the different stages of life
- can describe sexual development and the importance of sexuality education taking mental, physical, and social aspects into account
Content (course unit)
- Psychological information about the different stages of life
- Knowledge about attachment patterns and the significance of emotional life
- Knowledge about traumas
- Understanding about different possibilities of the life cycle in a relation to mental healing
- Sexual development and sexuality education
Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)
Can describe goal related phenomena, theory and define basic concepts. The choices, solutions and limits of perspective are not theoretically justified or the theoretical reasoning is straightforward.
Assessment criteria, good (3-4) (course unit)
Can apply theory and concepts and structure things in relation to each other. Can define problems and tasks and justify solutions and choices. Can evaluate things and look at them from different angles.
Assessment criteria, excellent (5) (course unit)
Is able to analyze information and activities and to combine them with professional context. Is able to search for development opportunities and to justify different approaches and solutions. Can create new solutions or combine existing ones creatively.
Assessment criteria, pass/fail (course unit)
Rejected: Goal-related phenomena, theory, and basic concepts are not sufficiently defined, described, or incorrect. Content management inconsistent and incomplete or incorrect. Knowledge objectives are not or only partially achieved.
Location and time
4.5. klo 8.30-12
Kaikki: Ryhmätentti kotiryhmissä moodlessa
12.5 klo 13-14
Kaikki: Tentin palaute (pakollinen opetuskerta kaikille)
Exam schedules
4.5. klo 8.30-12
Kaikki: Ryhmätentti kotiryhmissä moodlessa. Opetuskerrat + Johnson, Sue ja Auvinen, Petri (2015). Suojelen sinua kaikelta: kuinka rakastaa ja tulla rakastetuksi.
12.5 klo 13-14
Kaikki: Tentin palaute (pakollinen opetuskerta kaikille)
Assessment methods and criteria
* Keskustelu läheisen kanssa tehtävä (Hyväksytty/Hylätty)
* Ryhmätentti (arviointi 0-5) (TAMKin yhteinen arviointikehikko, löytyy tabulasta)
* Lähiopetuskerrat (pakollisia)
Assessment scale
0-5
Teaching methods
- Luennot
- Flipped learning
- Kirjallisuus
- Aktivoivat tehtävät
- Reflektointi
- Ryhmätyöskentely
- Elokuva
- Aidot oppimisympäristöt
- Oman minuuden ja elämän kokemuksen soveltaminen
Student workload
5op = 135h
Lähiopetus ja ryhmätyöskentely
Keskusteluläheisen kanssa 10h
Itsetuntemustehtävä 10h
Tenttikirjallisuuden opiskelu 65h
Content scheduling
8.3 klo10-12
Aloitusinfo + opintojakson tehtävät (Itsetuntemus + keskustelu läheisen kanssa) + Ryhmätyöskentelytehtävien ohjeistus + ryhmäytyminen (Minna, Riikkaelina, Anniina)
8.3 klo13-16
Kotiryhmätyöskentelyä: Itsetuntemustehtävän aloitus (valokuvat)
15.3 Klo13-16
Psyka1: Johdanto kiintymyssuhteisiin (Riikkaelina)
Psyka2 : Tunne-elämän jatkumo 1 (Minna)
Psyka 3: Seksuaalikasvatus (Anniina)
16.3 Klo9-12
Psyka3: Johdanto kiintymyssuhteisiin (Riikkaelina)
Psyka1 : Tunne-elämän jatkumo 1 (Minna)
Psyka2: Seksuaalikasvatus (Anniina)
16.3 Klo13-16
Psyka2: Johdanto kiintymyssuhteisiin (Riikkaelina)
Psyka3 : Tunne-elämän jatkumo 1 (Minna)
Psyka1: Seksuaalikasvatus (Anniina)
22.3. klo 9-12 Kotiryhmätyöskentelyä: Isän merkitys lapsen kehityksessä (tehtävä moodlessa)
29.3 klo9-12
Psyka 1: Johdanto traumatietoon (Riikkaelina)
Psyka 2: Tunne-elämän jatkumo 2 (Minna)
Psyka 3: Kiintymyssuhdehäiriöt (Anniina)
30.3 klo9-12
Psyka 3: Johdanto traumatietoon (Riikkaelina)
Psyka 1: Tunne-elämän jatkumo 2 (Minna)
Psyka 2: Kiintymyssuhdehäiriöt (Anniina)
30.3 klo13-16
Psyka 2 Johdanto traumatietoon (Riikkaelina)
Psyka 3 Tunne-elämän jatkumo 2 (Minna)
Psyka 1 Kiintymyssuhdehäiriöt (Anniina)
9.4 Klo9-12
Kotiryhmätyöskentelyä: Seksuaalisuustehtävä (tehtävä moodlessa)
13.4. Klo9-11.15
Ylisukupolvien tehtävän aloitus: Elokuva (Riikkaelina ja Minna)
13.4 Klo12.15-15.15
Ylisukupolvien tehtävän jatko: Kotiryhmätyöskentelyä
20.4 klo9-12
Ryhmäjako löytyy moodlesta "linkit opetuskerroille"-otsikon alta:
Ylisukupolvien tehtävän purku (Riikkaelina)
Aikuisuuden kiintymyssuhteet: Parisuhde (Minna)
Vanhuus + keskusteluläheisen kanssa tehtävän purku (Anniina)
20.4 klo13-16
Ryhmäjako löytyy moodlesta "linkit opetuskerroille"-otsikon alta:
Ylisukupolvien tehtävän purku (Riikkaelina)
Aikuisuuden kiintymyssuhteet: Parisuhde (Minna)
Vanhuus + keskustelu läheisen kanssa tehtävän purku (Anniina)
22.4 klo13-16
Ryhmäjako löytyy moodlesta "linkit opetuskerroille"-otsikon alta:
Ylisukupolvien tehtävän purku (Riikkaelina)
Aikuisuuden kiintymyssuhteet: Parisuhde (Minna)
Vanhuus + keskusteluläheisen kanssa tehtävän purku (Anniina)
26.4 Klo13-16
Kotiryhmätyöskentelyä: Itsetuntemustehtävän purku (ohjeistus moodlessa)
4.5. klo 8.30-12
Kaikki: Ryhmätentti kotiryhmissä moodlessa
12.5 klo 13-14
Kaikki: Tentin palaute (pakollinen opetuskerta kaikille)