Client Work Methods II (5 cr)
Code: 7S00EL58-3003
General information
- Enrolment period
- 02.07.2020 - 02.10.2020
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.08.2020 - 11.12.2020
- Implementation has ended.
- Credits
- 5 cr
- Virtual portion
- 4 cr
- RDI portion
- 4 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Social Services
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Social Services
- Teachers
- Minna Putous
- Anniina Vauhkonen
- Tuija Landström
- Person in charge
- Minna Putous
- Course
- 7S00EL58
Objectives (course unit)
- is able to evaluate the service needs of different customer groups and to plan, implement and evaluate the customer service process
- apply well-founded methods in the guidance and rehabilitation of individuals, families, groups and communities in demanding life situations
- Can apply the principles of documentation in customer work
- can analyze the results of research into the effectiveness of client work methods and use the information in his / her own activities
- can apply the methods of service management and multidisciplinary networking in real situations
- can apply and leverage digitalisation to promote customer and community engagement.
Content (course unit)
- Service needs assessment, customer plans
- Identifying, meeting and supporting a traumatized person
- Motivational interview, solution-focused guidance, testing new perspectives and operational structures in guidance discussion
- Service Control
- Social information system for client work documentation
- Supporting family relationships
- Multidisciplinary and networking methods, experiential expertise
- Detective, walkable and communal approach
Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)
- can identify and define basic concepts. Knowledge is descriptive and determinative.
Assessment criteria, good (3-4) (course unit)
- structure the relationship between key concepts and phenomena
- can apply concepts and theory in a structured way
- reflect on their own experience and learning in relation to the objectives of the course
Assessment criteria, excellent (5) (course unit)
- understand horizontal entities and the relationships between them
- combine and analyze information in a professional context
- demonstrates sound and developing competence in one's own thinking and in the social field
Assessment criteria, pass/fail (course unit)
Rejected (0) Knowledge objectives are not or only partially achieved. Content management is inconsistent and incomplete and / or incorrect. The relationship to knowledge is borrowing.
Exam schedules
Tentti: 3.12. 2020 klo 9-12 (ryhmätentti moodlessa)?
Tentin palaute?
- Ohjauskeskustelutehtävän palautus suljettuun omaan ryhmän keskusteluryhmään 8.11.2020.
- Oman ryhmän ohjauskeskusteluiden vertaisarviointi tabulan ohjeiden mukaan suljetuissa ryhmissä 15.11.2020 mennessä.
- Liitä ohjauskeskustelutehtävän loppuun kaikilta saamasi palautteet ja oma yhteenvetosi oppimastasi. Palautaa tämä KOKO ohjauskeskustelutehtävä sille tarkoitettuun palautuskansioon 18.11. mennessä.
Assessment methods and criteria
- Ryhmätentti (arviointi: 0-5)
- Opetuskerrat pakollisia (Kaikki poissaolot korvataan)
¨- Dialoginen ohjauskeskustelutehtävä (Hyväksytty/Hylätty, kiitettävä korottaa arvosanaa)
Assessment scale
0-5
Teaching methods
- luennot, etätyöskentely
- flipped learning, ennakkotehtävät
- työelämäyhteys, autenttiset oppimisympäristöt
- harjoitukset, aktivoivat tehtävät
- yhteistoiminnallinen oppiminen, ryhmätyöskentely
- reflektointi
- kirjallisuus
Learning materials
Tenttiin:
- Särkelä, A. (2001). Välittäminen ammattina.
Ohjauskeskustelutehtävää varten:
- De Jong, P., Berg, I.K., Furman, B. & Mattila, A. 2012. Ratkaisukeskeisen terapian oppikirja. Helsinki: Lyhytterapiainsituutti
Dokumentaation ennakkotehtävää varten (lainataan ryhmittäin):
- Törrönen Marita, 2016, Vastavuoroinen sosiaalityö, dokumentaatioon liittyvä kappale
Student workload
Työtuntimäärä: 135h
- Lähi- ja etäopetus
- Ennakkotehtävät opetuskerroille
- Dialoginen ohjauskeskustelutehtävä ja siihen valmistautuminen 56h
- Tentti ja siihen valmistautuminen 27h
Content scheduling
30.9. klo 9-12 ZOOM Koko ryhmä Info, oppimisen suunnittelu ja tehtävät
1.10. klo 13-16 R1 LÄHIOPETUS Tarinallisuus asiakastyössä ja harjoituksia / R2 Ryhmädynamiikka ryhmänohjauksen näkökulmasta
2.10. klo 13-16 R2 LÄHIOPETUS Tarinallisuus asiakastyössa ja harjoituksia / R1 Ryhmädynamiikka ryhmänohjauksen näkökulmasta
5.11. klo 9-12 R1 Syventävä traumatyö / R2 Dokumentaatio
5.11. klo 13-16 R2 Syventävä traumatyö / R1 Dokumentaatio
2.12. klo 9-12 R1 ja R2 Verkostotyö (ja digitalisaatio)
2.12. klo 13-16 KOKO ryhmä Ohjauskeskustelutetävän palaute opettajilta (tarvitaan lisää aikaa tähän)
3.12. klo 9-12 Ryhmätentti tai ryhmien esitykset (Särkelä)
Practical training and working life cooperation
Ohjauskeskustelutehtävä on linkitetty työelämään.
Further information
HUOM! Opinnollistamisen ja opettajamuutosten takia aikataulu ja toteutussuunnitelma tulevat mahdollisesti muuttumaan.
Toteutus tarkoitettu 20ASOVA-opiskelijoille