Siirry suoraan sisältöön

Professionell svenska för handelsbranschen, muntlig (2op)

Toteutuksen tunnus: 3B00CX20-3006

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
09.12.2019 - 10.01.2020
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
07.01.2020 - 17.05.2020
Toteutus on päättynyt.
Laajuus
2 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
suomi
Paikat
0 - 40
Koulutus
Bachelor's Degree Programme in International Business
Opettajat
Sari Hanska
Opintojakso
3B00CX20

Osaamistavoitteet (Opintojakso)

Ruotsin suullisella opintojaksolla perehdytään ammatilliseen kielenkäyttöön liike-elämän vuorovaikutustilanteissa. Eurooppalainen viitekehys: taitotaso B1.

Opiskelija
- osaa suullisesti kertoa itsestään, koulutuksestaan, työkokemuksestaan ja- tehtävistään sekä käyttää alansa erikoisterminologiaa
- osaa viestiä asiakaslähtöisesti erilaisissa suhdeverkostoissa ja asiakaskontakteissa
- pystyy seuraamaan oman alansa kehitystä ja osallistumaan siihen eri kanavien kautta (media, konferenssit, kirjallisuus).

Sisältö (Opintojakso)

Mitä opiskelija osaa suullisesti viestiä osaamisestaan ja työympäristöstään kohdekielellä?
Mitä opiskelija tarvitsee onnistuakseen monikulttuurisessa asiakaslähtöisessä vuorovaikutuksessa kohdekielellä?
Miten opiskelija kehittää osaamistaan ja hankkii tietoa omalta alaltaan kohdekielellä?

Esitietovaatimukset (Opintojakso)

-

Aika ja paikka

3. periodi: 8.1. - 2.3.2020 maanantaisin klo 14.15 - 16.45 tilassa B6-25 (HUOM! Ke 8.1.2020 klo 8.15 - 10.45 tilassa B6-25)
4. periodi: XX

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

Suullinen tentti pienryhmissä ma 17.2.2020 klo 14.15 alkaen tilassa B6-25.
Suullisen uusinta sovitaan erikseen.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Jatkuva näyttö sekä suullinen tentti (ryhmäkeskustelu). Läsnäolo 75 %.

Arviointiasteikko

0-5

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Lähiopetus, argumentointi, esitelmät, yhteistoiminnallinen oppiminen, harjoitukset, suullinen tentti.

Oppimateriaalit

Kirja: Hanska-Aare Sari, Keränen Marit, Lehtoviita Kirsi, Pirttilä Mia: Gå med vinst! (Edita) ja opettajan lisämateriaali.
Kirjaa on saatavilla myös digitaalisessa muodossa: https://www.editapublishing.fi/tuote/ga-med-vinst-affarssvenska-for-hogskolor

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Koko ruotsin kielen 5 opintopisteen opintojakso suoritetaan samanaikaisesti (Professionell svenska i handelsbranschen, muntlig 2 op ja Professionell svenska i handelsbranschen, skriftlig 3 op). Lähiopetus 60 h ja opiskelijan itsenäinen työskentely 60 h (sis. virtuaaliosuuden).

Sisällön jaksotus

Opetusta 1. ja 2. periodilla.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

-

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

-

Kansainvälisyys

-

Lisätietoja opiskelijoille

Esitiedot: lukion ruotsi tai vastaavat tiedot.

Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelija osaa
- kertoa lyhyesti itsestään (koulutus, työkokemus, osaaminen) ja esitellä perustiedot yrityksestä, tuotteista ja palveluista
- kommunikoida ennakoitavissa suullisissa työelämän tilanteissa, mutta tarvitsee apua
- tulkita ja tuottaa tavallisimpia liike-elämän viestejä (mm.puhelin)
- tunnistaa pohjoismaisen toimintaympäristön piirteitä
- ottaa selvää oman alansa julkaisujen pääsisällöstä

Arviointikriteerit - hyvä (3-4) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelija osaa
- kertoa itsestään (koulutus, työkokemus, osaaminen) ja esitellä selkeästi yritystä, tuotteita ja palveluita suhteellisen vaivattomasti
- kommunikoida suhteellisen sujuvasti ja aktiivisesti erilaisissa ennakoitavissa suullisissa työelämän tilanteissa
- ottaa huomioon pohjoismaisen toimintaympäristön erityispiirteitä
- hyödyntää oman alansa julkaisutarjontaa

Arviointikriteerit - kiitettävä (5) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelija osaa
- esitellä monipuolisesti itseään (koulutus, työkokemus, osaaminen) sekä yritystä, sen tuotteita ja palveluita ja analysoida tunnuslukuja
- kommunikoida luontevasti ja sujuvasti erilaisissa haastavissakin suullisissa työelämän tilanteissa (mm. asiakkuuksien luominen ja ylläpitäminen)
- työskennellä menestyksellisesti pohjoismaisessa toimintaympäristössä
- hyödyntää, soveltaa ja analysoida oman alansa julkaisuja

Siirry alkuun