Skip to main content

Disability Studies (3 cr)

Code: 7S-18-3022

General information


Enrolment period
02.12.2019 - 28.05.2021
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.01.2020 - 31.07.2021
Implementation has ended.
Credits
3 cr
Virtual portion
3 cr
RDI portion
1 cr
Mode of delivery
Online learning
Unit
Social Services
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in Social Services
Teachers
Ulla-Maija Takkunen
Hanna-Kaisa Korpikoski
Course
7S-18

Objectives (course unit)

Students
- are able to perceive disabilities from the perspective of medical model, social model, and human right model
- are able to work with disabled people of different ages in different client situations
- are able to promote inclusion and accessibility
- can search for current information on disability studies using Finnish and international sources
- can describe the principles of social rehabilitation and disability studies

Content (course unit)

Different models of disability
- Encountering disabilities
- Inclusion and accessibility
- Expert knowledge in literature and in the organisations of the field
- International perspectives

Location and time

21.4. - toukokuu 2020
Kevään 2021 rästitoteutus suoritettava 16.5. mennessä.

Exam schedules

Portfolion palautus keväällä 2021 16.5. mennessä.

Assessment scale

0-5

Teaching methods

Kontaktiopetus & itsenäiset tehtävät
Kevään 2021 toteutus: moodle alustalla tehtävät

Learning materials

ks tabula
kevät 2021: moodle

Completion alternatives

-

Practical training and working life cooperation

opintokäynti

Further information

Kesätoteutus tarkoitettu ensisijaisesti sosionomiopiskelijoille

Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija ei ole suorittanut vaadittuja tehtäviä määräaikaan mennessä. Tyydyttävän kriteerit eivät täyty suoritetuista tehtävistä.

Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

1-2 TYYDYTTÄVÄ: Tehtävät on tehty asianmukaisesti ja määräaikaan mennessä. Tekstistä on luettavissa se että opiskelija tunnistaa ja osaa nimetä vammaistyön käsitteitä ja ilmiöitä sosionomin näkökulmasta.

Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

3-4 HYVÄ: Edellisen lisäksi tekstistä voi lukea, että opiskelijan osaaminen on jäsentynyttä, arvioivaa (reflektoivaa) ja soveltavaa.

Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

5 KIITETTÄVÄ: Opiskelijan ote on em. mainittujen kriteerien lisäksi käsitteellistä, luovaa ja kehittävää (= laaja-alainen ilmiöiden ymmärrys).

Go back to top of page