Disability Studies (3 cr)
Code: 7S-18-3022
General information
- Enrolment period
- 02.12.2019 - 28.05.2021
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.01.2020 - 31.07.2021
- Implementation has ended.
- Credits
- 3 cr
- Virtual portion
- 3 cr
- RDI portion
- 1 cr
- Mode of delivery
- Online learning
- Unit
- Social Services
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Social Services
- Teachers
- Ulla-Maija Takkunen
- Hanna-Kaisa Korpikoski
- Course
- 7S-18
Objectives (course unit)
Students
- are able to perceive disabilities from the perspective of medical model, social model, and human right model
- are able to work with disabled people of different ages in different client situations
- are able to promote inclusion and accessibility
- can search for current information on disability studies using Finnish and international sources
- can describe the principles of social rehabilitation and disability studies
Content (course unit)
Different models of disability
- Encountering disabilities
- Inclusion and accessibility
- Expert knowledge in literature and in the organisations of the field
- International perspectives
Location and time
21.4. - toukokuu 2020
Kevään 2021 rästitoteutus suoritettava 16.5. mennessä.
Exam schedules
Portfolion palautus keväällä 2021 16.5. mennessä.
Assessment scale
0-5
Teaching methods
Kontaktiopetus & itsenäiset tehtävät
Kevään 2021 toteutus: moodle alustalla tehtävät
Learning materials
ks tabula
kevät 2021: moodle
Completion alternatives
-
Practical training and working life cooperation
opintokäynti
Further information
Kesätoteutus tarkoitettu ensisijaisesti sosionomiopiskelijoille
Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija ei ole suorittanut vaadittuja tehtäviä määräaikaan mennessä. Tyydyttävän kriteerit eivät täyty suoritetuista tehtävistä.
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
1-2 TYYDYTTÄVÄ: Tehtävät on tehty asianmukaisesti ja määräaikaan mennessä. Tekstistä on luettavissa se että opiskelija tunnistaa ja osaa nimetä vammaistyön käsitteitä ja ilmiöitä sosionomin näkökulmasta.
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
3-4 HYVÄ: Edellisen lisäksi tekstistä voi lukea, että opiskelijan osaaminen on jäsentynyttä, arvioivaa (reflektoivaa) ja soveltavaa.
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
5 KIITETTÄVÄ: Opiskelijan ote on em. mainittujen kriteerien lisäksi käsitteellistä, luovaa ja kehittävää (= laaja-alainen ilmiöiden ymmärrys).