Client Work Methods I (5 cr)
Code: 7S00EL50-3002
General information
- Enrolment period
- 02.12.2019 - 05.03.2020
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.01.2020 - 31.12.2020
- Implementation has ended.
- Credits
- 5 cr
- Virtual portion
- 2 cr
- RDI portion
- 2 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Social Services
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Social Services
Objectives (course unit)
- knows the process of dialogic encounter and how to promote it at different stages of the process
- knows the main theoretical basics of supervision work
- is able to plan and carry out guidance work in a purposeful manner applying the principles of dialogue in different guidance situations with individuals and groups
- understand the importance of information management and recording in customer work
- get an idea of the potential of digital services in social work
Content (course unit)
- own communication and persistence
- resource and solution oriented work
- basics of group dynamics from the point of view of steering
- meeting and supporting a customer in crisis
- service-driven approach
- early intervention
- recording
- digital services
Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)
- can identify and define basic concepts. Knowledge is descriptive and determinative.
Assessment criteria, good (3-4) (course unit)
- structure the relationship between key concepts and phenomena
- can apply concepts and theory in a structured way
- reflect on their own experience and learning in relation to the objectives of the course
Assessment criteria, excellent (5) (course unit)
- understand horizontal entities and the relationships between them
- combine and analyze information in a professional context
- demonstrates sound and developing competence in one's own thinking and in the social field
Assessment criteria, pass/fail (course unit)
Rejected (0)
Knowledge objectives are not or only partially achieved. Content management is inconsistent and incomplete and / or incorrect. The relationship to knowledge is borrowing.
Exam schedules
5.3. klo13-16 Ryhmätentti: kirjat
30.3 klo11-12 Tenttipalaute (pakollinen)
Assessment methods and criteria
- Läsnäolokerrat pakollisia (Hyväksytty/Hylätty)
- Ryhmätentti (0-5)
Assessment scale
0-5
Teaching methods
- Luennot, alustukset
- työelämävierailijat
- harjoitukset
- videointi
- yhteistoiminnallinen oppiminen, ryhmätyöskentely
- reflektointi
- Kirjallisuuteen perehtyminen
Muutos toteutukseen koronaepidemian varotoimenpiteenä: Opintojakso toteutuu etäopetuksena 18.3. alkaen.
Learning materials
-Mönkkönen K. 2018. Vuorovaikutus asiakastyössä. Asiakkaan kohtaaminen sosiaali- ja terveysalalla. Gaudeamus.Tallinna. (HUOM! Tenttiin eivät tule luvut 7-8)
- Näkki P., Sayed T. 2015. Asiakastyön menetelmiä sosiaalialalla. Edita Publishing (Oy)
Student workload
135 tuntia
Lähiopetuskerrat
Tenttikirjallisuus
Content scheduling
(vko 34)
7.1 klo 9-10:45 KAIKKI yhteinen Info (PAKOLLINEN) + Asiakastyö sosiaalialan kontekstissa 1
2.3 klo 9-10.30 Asiakastyö sosiaalialan kontekstissa 2
5.3 klo 13-16 RYHMÄTENTTI (kirjat)
12.3 klo 9-12 a-ryhmä, Ryhmädynamiikan perusteet ryhmänohjauksen näkökulmasta
12. klo 13-16 b-ryhmä Ryhmädynamiikan perusteet ryhmänohjauksen näkökulmasta
(vko35)
18.3. klo9-12 c-ryhmä Ryhmädynamiikan perusteet ja ryhmänkehittymisen alkuvaiheet
Toteutus etäopetuksena tästä eteenpäin:
18.3. klo9-12 b-ryhmä Ammatillinen vuorovaikutus, yhteistyösuhteen luominen
18.3. klo13-16 c-ryhmä Ammatillinen vuorovaikutus, yhteistyösuhteen luominen
25.3 klo9-12 b-ryhmä Voimavarasuuntautunut lähestymistapa
25.3 klo13-16 c-ryhmä Voimavarasuuntautunut lähestymistapa
26.3. klo 9-12 a-ryhmä Ammatillinen vuorovaikutus, yhteistyösuhteen luominen
27.3 klo 9-12 a-ryhmä Voimavarasuuntautunut lähestymistapa
30.3 klo11-12 Tenttipalaute
31.3 klo9-12 a-ryhmä, Validoiva työote
31.3.10 klo13-16 b-ryhmä Validoiva työote
1.4 klo9-12: c-ryhmä Validoiva työote
7.4 klo9-12 a-ryhmä: Kriisissä olevan asiakkaan kohtaaminen
7.4. klo13-16 b-ryhmä: Kriisissä olevan asiakkaan kohtaaminen
8.4 klo9-12 c-ryhmä: Kriisissä olevan asiakkaan kohtaaminen
7.4 klo13-16 a-ryhmä Minä viestintä ja oma hyvinvointi
8.4 klo9-12 b-ryhmä Minä viestintä ja oma hyvinvointi
8.4 klo13-16 c-ryhmä Minä viestintä ja oma hyvinvointi
14.4. klo 9-12 c-ryhmä Palveluohjauksellinen työote ja varhainen puuttuminen 1
14.4. klo 13-16 b-ryhmä Palveluohjauksellinen työote ja varhainen puuttuminen 1
15.4. klo 13-16 a-ryhmä Palveluohjauksellinen työote ja varhainen puuttuminen 1
21.4. klo1 3-16 a-ryhmä: Palveluohjauksellinen työote ja varhainen puuttuminen 2
22.4. klo 9-12 b-ryhmä: Palveluohjauksellinen työote ja varhainen puuttuminen 2
22.4 klo 13-16 c-ryhmä: Palveluohjauksellinen työote ja varhainen puuttuminen 2
29.4 klo9-12 KAIKKI Digitalisaatio ja sosiaalinen media asiakastyössä