Skip to main content

Finnish and Communication (1cr)

Code: 7K00FC26-3001

General information


Enrolment period
02.12.2019 - 15.02.2020
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.01.2020 - 01.08.2020
Implementation has ended.
Credits
1 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Social Services
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in Social Services
Teachers
Eija Lähteenmäki
Anne Sahi
Person in charge
Eija Lähteenmäki
Course
7K00FC26

Objectives (course unit)

Students
- are capable of acquiring knowledge from professional sources and evaluating their reliability
- are capable in written communications to take into account the recipient, nature and professional demands of the message
- can write structurally, convincingly and understandably

Content (course unit)

- Document standards and templates
- Writing formal text
- Grammatical correctness of language
- Working life documents, report writing, sources and references
- Instructions for report writing at TAMK

Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)

The student expresses intelligibly and asiatyylisesti, probably imitate models and instructions. The student will find sources although their use and summation are minor. It is modest to justify claims. The building of messages is clumsy and in the matters of form and stylistic matters of the language there is make remarks.

Assessment criteria, good (3-4) (course unit)

The student expresses his message structurely and illustratively and focuses it according to a receiver and situation. The student justifies his view. The student chooses his source suitably; the articulates with another text naturally. The essential information is clearly conveyed. The messages are easily received and the texts fairly faultless ones.

Assessment criteria, excellent (5) (course unit)

The student expresses his messages convincingly, inspiringly and interactively. The student justifies his view from many sides. The student uses sources speculatively and commenting. The essential information has been excellently arranged and has been sealed and the language and the style are controlled.

Location and time

Kevät ja syksy 2020

Exam schedules

Opintojaksolla ei ole tenttiä.

Assessment methods and criteria

Arviointi perustuu opinnäytetyön ideapaperin tekstiasuun.

Assessment scale

0-5

Teaching methods

Luento, työpajatyöskentely

Learning materials

Oppimateriaali jaetaan Tabulan kautta.

Student workload

1 op = 27 opiskelijan työtuntia. Luennon ja kahden työpajakerran lisäksi opiskelija kirjoittaa opinnäytetyön ideapaperin ja työstää opinnäytetyötään työparinsa kanssa.

Content scheduling

TAMKin Kirjallisen raportoinnin opas ja raporttipohja
Tiedonhankinta
Lähteiden referointi, tekstiviitteet, lähdeluettelo
Ideapaperin ja opinnäytetyön työstäminen

Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelijat eivät ole palauttaneet opinnäytetyösuunnitelmaa, tai opinnäytetyösuunnitelma ei vastaa siitä annettua ohjeistusta.

Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija viestii ymmärrettävästi ja asiatyylisesti jäljitellen malleja ja ohjeita. Opiskelija löytää lähteitä, joskin niiden käyttö ja referointi on vähäistä. Väitteiden perusteleminen on vaatimatonta. Viestien rakentaminen on hapuilevaa, ja kielen muoto- ja tyyliseikoissa on huomautettavaa.

Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija viestii jäsentyneesti ja havainnollisesti sekä kohdentaa viestinsä vastaanottajan ja tilanteen mukaisesti. Opiskelija perustelee näkemyksensä. Opiskelija valitsee lähteensä tarkoituksenmukaisesti; referointi niveltyy luontevasti muuhun tekstiin. Olennainen tieto välittyy selkeästi. Viestit ovat helposti vastaanotettavia ja tekstit melko virheettömiä.

Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija viestii vakuuttavasti, innostavasti ja vuorovaikutteisesti. Opiskelija perustelee näkemyksensä monipuolisesti. Opiskelija käyttää lähteitä arvioivasti ja kommentoiden.Olennainen tieto on erinomaisesti jäsennelty ja tiivistetty, ja kieli ja tyyli on hallittua.

Go back to top of page