Skip to main content

Nursing Research (2cr)

Code: 7K00CT90-3028

General information


Enrolment period
25.03.2020 - 24.04.2020
Registration for the implementation has ended.
Timing
24.03.2020 - 30.06.2020
Implementation has ended.
Credits
2 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Emergency Care, Midwifery, Public Health Nursing
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in Emergency Care
Teachers
Tuija Rasku
Person in charge
Tuija Rasku
Course
7K00CT90

Objectives (course unit)

The student
- is able to justify choices with scientific arguments;
- is able to describe the scientific research process in nursing research;
- is able to differentiate the approaches of quantitative and qualitative research;
- chooses appropriate data collection and analysis methods according to the study approach;
- knows ethical guidelines in scientific research.

Content (course unit)

-recent studies in nursing science
-scientific argumentation
-research ethics
-stages of the research process
-empirical research: quantitative and qualitative
-theoretical research
-scientific data collection and analysis methods and their use

Prerequisites (course unit)

30 ects of initial stage studies completed

Location and time

Verkko-opiskelumateriaalit, äänidiat ja pohdintatehtävä
1.4 Teams-meeting; Mikä maa, mikä valuutta? klo 10
15.4 Teams - argumentointi seminaari klo 12

Exam schedules

Suorituksen hyväksyminen edellyttää annettujen tehtävien tekemistä hyväksytyllä tasolla sekä riittävää tietämystä alueesta.
Varsinainen kurssisuoritus ja arviointi sekä yksilö- ja paritehtävien perusteella (erillinen ohjeistus orientaatiossa ja tabulassa).

Assessment methods and criteria

Yksilötehtävät arvioidaan hyv./hyl. ..täydennettävää.
Pariehtävät arvioidaan numeerisesti 1-5 (erillinen ohjeistus orientaatiossa ja tabulassa).

Assessment scale

0-5

Teaching methods

Medialuennot 1 & 2 & 3
Verkko-opiskelumateriaalit ja pohdintatehtävä
Teams-meeting 1.4. klo 10
Tehtävä 1. Yksilötehtävä; palautus Moodle-alustalle 9.4 klo 10 (numeerinen arviointi)
Tehtävä 2. Pari-, tiimi-tehtävä; Argumentointi seminaari 15.4 klo 12 (hyväksytty/täydennettävää)

Learning materials

Kankkunen, P ja Vehviläinen-Julkunen, K. Tutkimus hoitotieteessä
Kylmä, J ja Juvakka, T. Laadullinen terveystutkimus
Vilkka, H. Tutki ja kehitä, soveltuvin osin

Student workload

Opiskelijan ajankäyttö yhteensä 54 tuntia.

Further information

Yksilö- ja paritehtävät palautetaan urkund-osoitteiston kautta. Lisäohjeet Tabulassa.

Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

- opiskelija ei tunne tutkimusprosessin vaiheita
- opiskelijan tietämys tutkimusotteista ja tutkimusmetodeista on hajanaista

Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

- opiskelija osaa kuvata pinnallisesti tutkimusprosessin vaiheet
- opiskelija osaa tarkastella rajoittuneesti määrällistä ja laadullista tutkimusotetta

Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

- opiskelija osaa kuvata hyvin tutkimusprosessin
- opiskelija tuntee määrällisen ja laadullisen tutkimusotteen periaatteet pääsääntöisesti

Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

- opiskelija osaa kuvata tutkimusprosessin monipuolisesti perustellen ja käyttää ajankohtaisia esimerkkejä monipuolisesti
- opiskelija tuntee määrällisen ja laadullisen tutkimusotteen periaatteet selkeästi
- opiskelija kykenee pohtimaan ja arvioimaan eri tilanteisiin soveltuvia tutkimusmenetelmiä

Go back to top of page