Nursing Research (2cr)
Code: 7K00CT90-3028
General information
- Enrolment period
- 25.03.2020 - 24.04.2020
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 24.03.2020 - 30.06.2020
- Implementation has ended.
- Credits
- 2 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Emergency Care, Midwifery, Public Health Nursing
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Emergency Care
Objectives (course unit)
The student
- is able to justify choices with scientific arguments;
- is able to describe the scientific research process in nursing research;
- is able to differentiate the approaches of quantitative and qualitative research;
- chooses appropriate data collection and analysis methods according to the study approach;
- knows ethical guidelines in scientific research.
Content (course unit)
-recent studies in nursing science
-scientific argumentation
-research ethics
-stages of the research process
-empirical research: quantitative and qualitative
-theoretical research
-scientific data collection and analysis methods and their use
Prerequisites (course unit)
30 ects of initial stage studies completed
Location and time
Verkko-opiskelumateriaalit, äänidiat ja pohdintatehtävä
1.4 Teams-meeting; Mikä maa, mikä valuutta? klo 10
15.4 Teams - argumentointi seminaari klo 12
Exam schedules
Suorituksen hyväksyminen edellyttää annettujen tehtävien tekemistä hyväksytyllä tasolla sekä riittävää tietämystä alueesta.
Varsinainen kurssisuoritus ja arviointi sekä yksilö- ja paritehtävien perusteella (erillinen ohjeistus orientaatiossa ja tabulassa).
Assessment methods and criteria
Yksilötehtävät arvioidaan hyv./hyl. ..täydennettävää.
Pariehtävät arvioidaan numeerisesti 1-5 (erillinen ohjeistus orientaatiossa ja tabulassa).
Assessment scale
0-5
Teaching methods
Medialuennot 1 & 2 & 3
Verkko-opiskelumateriaalit ja pohdintatehtävä
Teams-meeting 1.4. klo 10
Tehtävä 1. Yksilötehtävä; palautus Moodle-alustalle 9.4 klo 10 (numeerinen arviointi)
Tehtävä 2. Pari-, tiimi-tehtävä; Argumentointi seminaari 15.4 klo 12 (hyväksytty/täydennettävää)
Learning materials
Kankkunen, P ja Vehviläinen-Julkunen, K. Tutkimus hoitotieteessä
Kylmä, J ja Juvakka, T. Laadullinen terveystutkimus
Vilkka, H. Tutki ja kehitä, soveltuvin osin
Student workload
Opiskelijan ajankäyttö yhteensä 54 tuntia.
Further information
Yksilö- ja paritehtävät palautetaan urkund-osoitteiston kautta. Lisäohjeet Tabulassa.
Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
- opiskelija ei tunne tutkimusprosessin vaiheita
- opiskelijan tietämys tutkimusotteista ja tutkimusmetodeista on hajanaista
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
- opiskelija osaa kuvata pinnallisesti tutkimusprosessin vaiheet
- opiskelija osaa tarkastella rajoittuneesti määrällistä ja laadullista tutkimusotetta
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
- opiskelija osaa kuvata hyvin tutkimusprosessin
- opiskelija tuntee määrällisen ja laadullisen tutkimusotteen periaatteet pääsääntöisesti
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
- opiskelija osaa kuvata tutkimusprosessin monipuolisesti perustellen ja käyttää ajankohtaisia esimerkkejä monipuolisesti
- opiskelija tuntee määrällisen ja laadullisen tutkimusotteen periaatteet selkeästi
- opiskelija kykenee pohtimaan ja arvioimaan eri tilanteisiin soveltuvia tutkimusmenetelmiä