Siirry suoraan sisältöön

Viestintä (4op)

Toteutuksen tunnus: 3H00EO65-3002

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
02.07.2020 - 06.09.2020
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
01.08.2020 - 08.12.2020
Toteutus on päättynyt.
Laajuus
4 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Yrittäjyys (Proakatemia)
Opetuskielet
suomi
Koulutus
Yrittäjyyden ja tiimijohtamisen tutkinto-ohjelma
Opettajat
Minna-Kaisa Korpela
Annina Korpela
Ryhmät
20TIJO
Yrittäjyys ja tiimijohtaminen 2020, päivätoteutus
Opintojakso
3H00EO65

Osaamistavoitteet (Opintojakso)

Yrityskuvan- ja kulttuurin rakentaminen viestinnän keinoin:
- Opiskelija osaa suunnitella ja toteuttaa viestintää oman liiketoiminnan tarpeiden mukaisesti.
- Opiskelija pystyy laatimaan yritystoiminnan keskeiset asiakirjat.
- Opiskelija osaa kirjoittaa tutkimustietoon pohjautuvan raportin, havainnollistaa sitä sekä käyttää lähteitä ja lähdeviitteitä.
- Opiskelija osaa valmistautua kokous- ja neuvottelutilanteisiin ja toimia niissä. Hän tietää, mistä vakuuttava ja vaikuttava esiintyminen koostuu. Hän osaa esiintyä yritysesittely- ja ns. hissipuhetilanteessa.

Sisältö (Opintojakso)

Miten tehdään yritystoimintaa tukevaa viestintää?
Miten tehdään yritystoiminnan kannalta olennaiset asiakirjat?
Miten esiinnytään vaikuttavasti?

Esitietovaatimukset (Opintojakso)

ei ole

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (Opintojakso)

Opiskelija on tehnyt annetut tehtävät. Opiskelija osaa kuvailla yritysviestinnän toimintatapoja sekä peruskäsitteitä.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (Opintojakso)

Opiskelija on tehnyt annetut tehtävät. Opiskelija hallitsee yritysviestinnän toimintatapoja sekä peruskäsitteitä. Opiskelija osaa soveltaa oppimaansa käytännön tilanteisiin.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (Opintojakso)

Opiskelija on tehnyt annetut tehtävät. Opiskelija osaa yritysviestinnän toimintatapoja sekä peruskäsitteitä. Opiskelija osaa tarvittaessa myös itse etsiä tietoa ja suunnitella toimintavaihtoehtoja haastaviin tilanteisiin.

Aika ja paikka

TAMK, pääkampus ja etäopetus verkossa

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

Tenttiä ei ole. Kielenhuollon testi tarvittaessa, toteutustavasta riippuen.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Essee (arvioitava, painoarvo kurssin kokonaisarvosanassa 2/4), muut kirjalliset tehtävät (mm. kielenhuolto, liike-elämän tekstit ja lähteiden hallinta 1/4), suulliset taidot (1/4). Aktiivinen osallistuminen tuntityöskentelyyn.

Arviointiasteikko

0-5

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Luennot, harjoitukset, ryhmätyöt

Oppimateriaalit

Opettajan laatima materiaali, jaetaan Moodlen kautta.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

1 op = 27 h opiskelijan työtä -> 4 x 27 h
Tuntityöskentely ja harjoitusten tekeminen kontaktituntien ulkopuolella.

Sisällön jaksotus

Tiedot Moodlessa.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Ei ole.

Arviointikriteerit - hylätty (0) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelija ei ole osallistunut opetukseen vaadittua määrää (80 %). Arvioitavissa suorituksissa on merkittäviä puutteita tai niitä ei ole palautettu lainkaan.

Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelija viestii ymmärrettävästi ja asiatyylisesti jäljitellen malleja ja ohjeita. Opiskelija löytää lähteitä, joskin niiden käyttö ja referointi on vähäistä. Väitteiden perusteleminen on vaatimatonta. Viestien rakentaminen on hapuilevaa, ja kielen muoto- ja tyyliseikoissa on huomautettavaa.

Arviointikriteerit - hyvä (3-4) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelija viestii jäsentyneesti ja havainnollisesti sekä kohdentaa viestinsä vastaanottajan ja tilanteen mukaisesti. Opiskelija perustelee näkemyksensä. Opiskelija valitsee lähteensä tarkoituksenmukaisesti; referointi niveltyy luontevasti muuhun tekstiin. Olennainen tieto välittyy selkeästi. Viestit ovat helposti vastaanotettavia ja tekstit melko virheettömiä.

Arviointikriteerit - kiitettävä (5) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelija viestii vakuuttavasti, innostavasti ja vuorovaikutteisesti. Opiskelija perustelee näkemyksensä monipuolisesti. Opiskelija käyttää lähteitä arvioivasti ja kommentoiden.Olennainen tieto on erinomaisesti jäsennelty ja tiivistetty, ja kieli ja tyyli on hallittua.

Siirry alkuun