Siirry suoraan sisältöön

Toiminnan kehittäminen palvelumuotoilun keinoin (5 op)

Toteutuksen tunnus: NY00EC71-3004

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
15.05.2020 - 28.08.2020
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
18.09.2020 - 27.11.2020
Toteutus on päättynyt.
Laajuus
5 op
Lähiosuus
3 op
Virtuaaliosuus
2 op
TKI-osuus
3 op
Toteutustapa
Monimuoto-opetus
Yksikkö
Sosiaaliala YAMK
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
suomi
Paikat
20 - 40
Koulutus
Sosiaalialan ylempi tutkinto-ohjelma
Opettajat
Tutta Tanttari
Taija Karhe
Vastuuhenkilö
Mirva Kolonen
Opintojakso
NY00EC71

Osaamistavoitteet (Opintojakso)

Opiskelija
- tuntee palvelumuotoiluprosessin keskeiset vaiheet ja menetelmät
- osaa kriittisesti soveltaa palvelumuotoilun menetelmiä ja ajattelua omissa kehittämisprojekteissaan
- osaa sitouttaa asiakkaat ja sidosryhmät kehitystoimintaan

Sisältö (Opintojakso)

Palvelumuotoilun ja käyttäjälähtöisen kehittämisen menetelmät
Asiakas- ja sidosryhmäosallistaminen

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (Opintojakso)

Opiskelija tunnistaa joitain palvelumuotoiluprosessin keskeisiä vaiheita ja menetelmiä. Hän ei ole kriittisesti osannut soveltaa palvelumuotoilun menetelmiä ja ajattelua omassa kehittämisprojektissaan. Hän ei ole osannut sitouttaa asiakkaita ja sidosryhmiä kehitystoimintaan. Opiskelija on suorittanut osan annettuista tehtävistä.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (Opintojakso)

Opiskelija tunnistaa palvelumuotoiluprosessin keskeisiä vaiheita ja menetelmiä. Hän on kyennyt vertailemaan ja perustelemaan omaan kehittämisprojektiinsa valitsemansa palvelumuotoilun menetelmiä. Hän on osannut sitouttaa asiakkaita ja sidosryhmiä kehitystoimintaan. Opiskelija on suorittanut annettuja tehtäviä.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (Opintojakso)

Opiskelija ymmärtää laaja-alaisesti palvelumuotoiluprosessin keskeisiä vaiheita ja menetelmiä. Hän on kyennyt analysoimaan menetelmien hyötyjä ja valinnut siltä pohjalta palvelumuotoilun menetelmiä omaan kehittämisprojektiinsa. Hän on osannut sitouttaa asiakkaita ja sidosryhmiä kehitystoimintaan ja onnistunut viemään kehittämisprojektinsa toimeksiantajan toimintaan. Hän on koko projektin ajan osannut toimia yhteistyössä eri osapuolten kanssa vastuullisesti, joustavasti ja rakentavasti. Opiskelija on suorittanut kiitettävästi kaikki annetut tehtävät.

Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty (Opintojakso)

Opiskelija ei tunnista palvelumuotoiluprosessin keskeisiä vaiheita ja menetelmiä. Hän ei ole kriittisesti osannut soveltaa palvelumuotoilun menetelmiä ja ajattelua omassa kehittämisprojektissaan. Hän ei ole osannut sitouttaa asiakkaita ja sidosryhmiä kehitystoimintaan. Opiskelija ei ole suorittanut annettuja tehtäviä.

Aika ja paikka

Kontaktikerrat:
18.09.2020 klo 08.30- 15.30 (etäopetusta)
29.10.2020 klo 08.30 -15.30 (lähiopetusta, koronatilanteesta riippuen)
27.11.2020 klo 08.30 - 11.30 (etäopetusta)

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

- tehtävät ja projektit

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

- hyväksytyt harjoitustehtävät, tarkemmat perusteet löytyvät opintojakson tiedoista

Arviointiasteikko

0-5

Oppimateriaalit

Löytyy verkkototeutukselta Moodle-toteutuksen alkaessa

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

- 135 h, vaatii sitoutumista projektin totetuttamiseen, kolme lähikertaa pe 18.9 klo 8.30-15.30, to 29.10. klo 8.30-15.30 ja pe 27.11. klo 8.30-11.30 ja lisäksi toimeksiannon vaatima läsnäolo

Sisällön jaksotus

kts. Moodle

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

- sovitaan henkilökohtaiseti tarpeen mukaan

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

- harjoitus/projektityö tehdään joko omaan organisaatioon tai ulkopuoliselle toimeksiantajalle

Kansainvälisyys

- vieraskielinen lähdemateriaali

Lisätietoja opiskelijoille

Opintojakso toteutetaan sekä etä- että lähiopetuksena annetun aikataulun mukaan.
Pakollinen läsnäolo kaikilla kontaktikerroilla ja sitoutuminen toimeksiantajan projektiin läpiviemiseen.

Siirry alkuun