Game Design (5op)
Toteutuksen tunnus: IM00DS60-3001
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
 - 10.06.2020 - 01.09.2020
 - Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
 
- Ajoitus
 - 01.08.2020 - 31.12.2020
 - Toteutus on päättynyt.
 
- Laajuus
 - 5 op
 
- Virtuaaliosuus
 - 3 op
 
- TKI-osuus
 - 3 op
 
- Toteutustapa
 - Monimuoto-opetus
 
- Yksikkö
 - Tietojenkäsittely
 
- Toimipiste
 - TAMK Pääkampus
 - TAMK Mediapolis
 
- Opetuskielet
 - englanti
 
- Paikat
 - 10 - 30
 
- Koulutus
 - Tietojenkäsittelyn tutkinto-ohjelma
 - Bachelor's Degree Programme in Media and Arts
 
- Opettajat
 - Pasi Pekkanen
 - Gareth Noyce
 
- Ryhmät
 - 
                        19TIKOGAME19 Tietojenkäsittely, Games Academy opintosuunta
 - 
                        19MEDIAARTDegree Programme in Media and Arts
 
- Opintojakso
 - IM00DS60
 
Osaamistavoitteet (Opintojakso)
Student is able to design  a simple board game with one unique mechanic and make a game concept presentation. Student is able to identify and discuss a range of game mechanics. He is also able to take existing game and discuss changes to design for monetisation and publishing.
                    
Sisältö (Opintojakso)
Basics of game design and different kind of game mechanics, game concept presentation, monetisation with game design.
                    
Esitietovaatimukset (Opintojakso)
None
                    
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (Opintojakso)
The student can design a simple board game with one unique mechanic.
The student is able to identify a basic game mechanics.
                    
Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (Opintojakso)
The student can identify and discuss a range of game mechanics in PC/Console games.
                    
Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (Opintojakso)
The student can pitch a game concept.
The student can take existing game and discuss changes to design for monetisation and publishing.
                    
Aika ja paikka
Workshops & e-talks
                    
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
Assignments
                    
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Personal course activity: 50 %. 
Assignments: 50 %
                    
Arviointiasteikko
0-5
                    
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
Lectures, assignments
                    
Oppimateriaalit
Tabula
                    
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
5cr about 135 working hours
                    
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Gareth Noyce, Triple Eh
                    
Kansainvälisyys
Game Designer and Producer Gareth Noyce from UK and founder in Triple Eh is one of the teachers of the course. That is why the game ideas and concepts are written in English.
                    
Lisätiedot
Aimed for Game Academy students.
                    
Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Student can design a simple board game with one unique mechanic 
Student is able to identify a basic game mechanics
                    
Arviointikriteerit - hyvä (3-4) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Student can identify and discuss a range of game mechanics in PC/Console games
                    
Arviointikriteerit - kiitettävä (5) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Student can pitch a game concept 
Student can take existing game and discuss changes to design for monetisation and publishing