Siirry suoraan sisältöön

ICT-palvelun kehittämisprojekti (3op)

Toteutuksen tunnus: 4A00CM85-3016

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
10.06.2020 - 01.09.2020
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
01.08.2020 - 31.12.2020
Toteutus on päättynyt.
Laajuus
3 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Tietojenkäsittely
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
suomi
Koulutus
Tietojenkäsittelyn tutkinto-ohjelma
Opettajat
Pekka Yliruusi
Ryhmät
18TIKOWEB
18 Tietojenkäsittely, Web-palveluiden suuntautumispolku
Opintojakso
4A00CM85

Osaamistavoitteet (Opintojakso)

Hyväksytyn suorituksen osaamistavoitteet:
Opiskelijatiimi osaa hyödyntää osaamisensa ICT-palvelun kehittämisprojektissa.
Opiskelijatiimi tuottaa ICT-palvelun.
Opiskelijatiimi esittelee liiketoimintamallin.

Sisältö (Opintojakso)

Ydinkysymyksiä sisällöstä:
Miten ideoin ryhmän osaamisesta palvelun?
Miten suunnittelen ja toteutan palvelun laadukkaasti?
Onko palvelulla markkinoita?

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

Ei tenttiä

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Opiskelijan aktiivisuus projektissa esim.
-Läsnäolo
-Ammattitaidon osoittaminen ICT-projektissa
-Projektin lopputuotoksen esittely + loppuraportti
-Vertaisarvionti
-Asiakkaan antama arvio projektiryhmän/yksittäisen opiskelijan työskentelystä
-Muut tehtävät opintojakson aikana

Arviointiasteikko

0-5

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Aidot oppimistilanteet kuten projektin ohjausryhmäkokoukset, asiakkaan kanssa kokoustaminen ja projektiryhmien kokoukset. Lisäksi aidot työtehtävät ja niistä oppiminen. Ongelmaperustainen oppiminen.

Oppimateriaalit

Opetus- ja opiskelumateriaali määräytyy asiakkaalle tehtävän projektin tehtävien perusteella.

Oheismateriaalia
http://doc.aldebaran.com/2-4/software/choregraphe/index.html

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Opintojakso jakautuu kahdelle jaksolle ja opiskelijan oletetaan tekevän opintojaksolla asiakkaan projektin hyväksi n. 5,5 tuntia per viikko.

Sisällön jaksotus

Projekti sijoittuu lukuvuoden kahdelle ensimmäiselle periodille 14-16 viikon ajalle. Jaksotus määräytyy asiakkaalle tehtävän projektin mukaan.

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Tavoitteena opintojaksolla on aina tehdä aito projekti oikealle asiakkaalle.

Lisätietoja opiskelijoille

Opintojakso toteutetaan yhdessä opintojakson ICT-projektien johtaminen kanssa. Opintojaksoon kuuluu käytännön projekti.
Opiskelijan työtä on kaikkiaan tässä projektissa 6 op:n eli 162 tunnin edestä.
Opintojakson tavoitteet
Opiskelija
-osaa selvittää ICT-teknologiaan liittyviä asioita ICT-alan ammattilaisen tavoin?
-osaa toimia asiakasrajapinnassa ICT-ammattilaisena
-toteuttaa oikealle asiakkaalle tehtävän/palvelun, joka auttaa asiakasta liiketoimissaan?

Arviointikriteerit - hylätty (0) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

- Opiskelija tekee projektin eteen erittäin vähän tai ei mitään, eikä ole läsnä asiakas ja projektitiimin tapaamisissa.
- Opiskelija erotetaan projektitiimistä tai projektitiimi arvioi opiskelijan työpanoksen nollan arvoiseksi.

Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

- Opiskelija on läsnä asiakastapaamisissa ja/tai opettajan ja/tai asiakkaan järjestämissä ohjaustapaamisissa.
- Opiskelijan työpanos vertaisarvioinnissa arvioidaan vähintään tyydyttäväksi.
- Opiskelija on palauttanut opintojaksoon liittyvät tehtävät ja suorittanut ne hyväksytysti.

Arviointikriteerit - hyvä (3-4) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

- Opiskelija on läsnä asiakastapaamisissa ja opettajan ja asiakkaan järjestämissä ohjaustapaamisissa sekä tarvittaessa muissa kokouksissa.
- Opiskelijan työpanos vertaisarvioinnissa arvioidaan merkittäväksi.
- Asiakas arvioi opiskelijan työpanoksen merkittäväksi asiakasprojektissa.
- Opiskelija on palauttanut opintojaksoon liittyvät tehtävät ja suorittanut ne hyväksytysti.

Arviointikriteerit - kiitettävä (5) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

- Opiskelija on läsnä asiakastapaamisissa ja opettajan ja asiakkaan järjestämissä ohjaustapaamisissa sekä tarvittaessa muissa kokouksissa.
- Opiskelijan työpanos vertaisarvioinnissa arvioidaan erittäin merkittäväksi .
- Asiakas arvioi opiskelijan työpanoksen erittäin merkittäväksi asiakasprojektissa.
- Opiskelija on palauttanut opintojaksoon liittyvät tehtävät ja suorittanut ne hyväksytysti.

Siirry alkuun