English for Forestry Professionals (5 op)
Toteutuksen tunnus: 6M00BH44-3007
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 08.12.2019 - 24.01.2020
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 07.01.2020 - 30.04.2020
- Toteutus on päättynyt.
- Laajuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Metsätalous
- Toimipiste
- TAMK Pääkampus
- Opetuskielet
- suomi
- Koulutus
- Metsätalouden tutkinto-ohjelma
Osaamistavoitteet (Opintojakso)
Opiskelija:
- osaa toimia tarkoituksenmukaisesti työelämään liittyvissä viestintätilanteissa (esimerkiksi puhelin- ja sähköpostiviestintä)
- osaa metsäalan keskeistä termistöä englannin kielellä
- osaa kirjoittaa työnhakuun liittyviä dokumentteja ja selviytyy työhaastattelusta
- osaa esiintyä englanniksi ja pystyy kertomaan metsätalouden toimenpiteistä ja tavoitteista englanniksi
Sisältö (Opintojakso)
Työelämän viestintätilanteita, metsäalan terminologiaa, työnhaku, esiintyminen englanniksi, kielioppia tarpeen mukaan
Esitietovaatimukset (Opintojakso)
B1-tason kielitaito.
Aika ja paikka
Contact session on period 3.
Taru acts as a consultant in period 4.
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
Sähköinen sanatentti Tenttiterraariossa (osasuoritus: sanasto)
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Aims:
- knows how to act in working life communication situations
- knows the most important forestry vocabulary
- knows how to write job application documents and take part in a job interview in English
- is able to speak publicly in English and explain the principles of forestry in English
To pass the course you need to:
- submit a skills based CV and a job application
- write a business email concerning forestry/ some other written task
- give a workshop: plan, produce material, lead the session and give feedback to your fellow studets
- take a test on forest vocabulary and writing (electrical examination)
- review your language skills at the end of the course
Assessment is based on the European Language Framework
Arviointiasteikko
0-5
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
Activities in the class room concentrating on vocabulary and spoken English
Written tasks aiming for good job application documents
Acting as a teacher for students of Environmental Engineering
Oppimateriaalit
Material published in Tabula.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Period 3: Three contact hours per week, tasks to complete at home 3 hrs
Period 4: Preparing for the electronic exam,
preparing sessions for the environmental engineers
Sisällön jaksotus
Period 3: Three contact hours per week, tasks to complete at home 3 hrs
Period 4: Preparing for the electronic exam,
preparing sessions for the environmental engineers
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Completing CV and taking the electronic exam
Kansainvälisyys
Exchange students
Teaching the international group of Environmental Engineers
Lisätiedot
Riittävä suomen kielen taito.
Läsnäolovaatimus: 80% lähiopetustunneista.
Integrointi opintojaksojen "metsä omaisuutena", "metsäneuvonta" sekä "vuorovaikutus- ja esiintymistaidot" kanssa
Arviointikriteerit - hylätty (0) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Tehtäviä ei ole tehty
Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
The student completes the tasks.
The student is able to
- enter unprepared into conversation on topics that are familiar, of personal interest or pertinent to everyday life (e.g. family, hobbies, work, travel and current events).
- briefly give reasons and explanations for opinions and plans.
- write simple connected text on topics which are familiar or of personal interest. I can write personal letters describing experiences and impressions
Arviointikriteerit - hyvä (3-4) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
The student is able to
- interact with a degree of fluency and spontaneity that makes regular interaction with native speakers quite possible.
- take an active part in discussion in familiar contexts
- present clear, detailed descriptions on a wide range of subjects.
- explain a viewpoint on a topical issue giving the advantages and disadvantages of various options.
- write clear, detailed text on a wide range of subjects as well as abstracts of material related to one's own field
Arviointikriteerit - kiitettävä (5) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
C1 : The student:
- can express him/herself fluently and spontaneously without much obvious searching for expressions. - is able to use language flexibly and effectively for social and professional purposes. Is able to formulate ideas and opinions with precision and relate my contribution skilfully to those of other speakers.
can present clear, detailed descriptions of complex subjects integrating sub-themes, developing particular points and rounding off with an appropriate conclusion
- can express him/herself in clear, well-structured text, expressing points of view at some length.
- can write about complex subjects in a letter, an essay or a report, underlining what I consider to be the salient issues. Can select a style appropriate to the reader in mind
Arviointikriteerit - hyväksytty/hylätty (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Suoritettavat tehtävät
- CV, työhakemus
- liikesähköpostin tai muun dokumentin kirjoittaminen
- työpajan vetämäinen
- tentti Tenttiterraariossa
- oman kielitaidon arviointi
Arviointi perustuu eurooppalaiseen kielikehykseen.