Siirry suoraan sisältöön

Uudet viisasten kivet a) (15 op)

Toteutuksen tunnus: 8T00BB26-3011

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
10.06.2020 - 15.10.2020
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
22.10.2020 - 26.02.2021
Toteutus on päättynyt.
Laajuus
15 op
Lähiosuus
0 op
Virtuaaliosuus
15 op
TKI-osuus
7 op
Toteutustapa
Verkossa tapahtuva opiskelu
Yksikkö
Restonomi
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
suomi
Paikat
15 - 60
Koulutus
Palveluliiketoiminnan tutkinto-ohjelma
Opettajat
Arja Luiro
Leila Kakko
Pietro Albanese
Vastuuhenkilö
Arja Luiro
Opintojakso
8T00BB26

Osaamistavoitteet (Opintojakso)

Opiskelija
- osaa kiinnittää huomiota toimialalla ja yhteiskunnassa oleviin ja syntyviin ilmiöihin, trendeihin ja heikkoihin signaaleihin
- osaa hakea uutta tutkimustietoa oman urapolkunsa mukaisesti ja tuottaa sen pohjalta konkreettisia ideoita toimialan kehittämiseen.

Sisältö (Opintojakso)

MITÄ mahdollisuuksia ala tarjoaa?
MIKSI kehittäminen, innovointi ja visiointi kuuluvat restonomin kompetenssiin ja mitä työkaluja näissä tarvitaan?
MITEN voin löytää ja tunnistaa oman urapolkuni?

Aika ja paikka

Tutkimustyön perusteet etäopetus, periodissa 2 syksyllä 2020.
Kehittäminen ja kirjallisuus etäopetus maanantaisin, tiistaisin ja keskiviikkoisin periodissa 3 keväällä 2021.

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

5 op Kirjallisuuden Moodletentti 17.2. (ohjeistus Moodlessa).
Uusintatentti 24.2. klo 16 Moodle

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Tutkimustyön perusteet:
-Tutkimusanalyysi 10 % koko opintokokonaisuudesta
-Tutkimuksen toteuttaminen 10 % koko opintokokonaisuudesta

Kirjallisuus:
-yhteistoiminnallinen oppiminen, hyväksytty tenttisuoritus (1-5) 33 % koko opintokokonaisuudesta

Kehittäminen:
-hyväksytty kehittämistehtävä (1-5), joka koostuu alla olevista osa-alueista
-ammatillinen osallistuminen (luennot/etä- ja tiimityöskentely) 14 % koko opintokokonaisuudesta
-kehittämistehtävä (tiimi) 33 % koko opintokokonaisuudesta

Arviointiasteikko

0-5

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

-luennot
-harjoitukset
-tutkimustyö
-tiimityö
-kehittämis-/projektityö
-tentti

Oppimateriaalit

3 op Tutkimustyön perusteet (syksy 2020)
-Virtuaaliaineisto (Moodle)
-Heikkilä, Tarja. 2010 (tai uudempi). Tilastollinen tutkimus. Helsinki: Edita.
-Hirsjärvi, S., Remes P., Sajavaara, P. 2009. Tutki ja kirjoita. Helsinki: Tammi.
-Menetelmäopetuksen valtakunnallinen tietovaranto.

5 op Kirjallisuus

7 op Kehittämistehtäväkohtaiset lähdemateriaalit

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

3 op Tutkimustyön perusteet syksy 2020 81h
Luennot etäopiskeluna
Harjoitustehtävät ja itsenäinen työskentely
Tutkimusanalyysi (yksilötehtävä) 1,5 op
Tutkimuksen toteuttaminen (tiimitehtävä) 1,5 op

5 op Kirjallisuus, yhteensä 135 h

7 op Kehittäminen, yhteensä 189 h
Etäopiskelu
Kehittämistyö

Sisällön jaksotus

Tutkimustyön perusteet syksy 2020
Aloitus 22.10. klo 10.00-15.00 (ZOOM)

Kirjallisuus 5 op kevät 2021
Kehittäminen 7 op kevät 2021
Aloitus 11.1.2021 klo 9.00-15.00 (ZOOM)

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

AHOT

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Työelämään suuntautuva yhteinen kehittämistehtävä ja erilaiset alaprojektit.
HUOM! Kehittämistyö voi olla konkreettinen tutkimus tai tutkimus + soveltava projekti.

Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Tutkimustyön perusteet:
-osaa tunnistaa ja määritellä tutkimustyöhön liittyvät peruskäsitteet
-suoriutuu annetuista tehtävistä ohjatusti
-tarkastelee ja arvioi asioita vain omasta näkökulmastaan

Hyväksytty kirjallisuustentti (omat arviointikriteerit Moodlessa).

Ammatillinen osallistuminen ei ole ollut aktiivista. Kehittämistyössä on puutteita. Työssä on hyödynnetty niukasti uutta tutkimustietoa ja – artikkeleita. Kehittämistyöstä voidaan tulkita, että opiskelija ei ole täysin sisäistänyt asiaa. Työssä on niukasti omaa pohdintaa. Kehittämistyö on esitelty koko ryhmälle ja toteutettu suunnitelmien mukaan. Työn laajuus ei ole suhteessa opintojakson resursseihin.

Arviointikriteerit - hyvä (3-4) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Tutkimustyön perusteet:
-osaa valita ja soveltaa erilaisia tutkimusmenetelmiä
-sitoutuu aktiivisesti tiimityöhön

Hyväksytty kirjallisuustentti (omat arviointikriteerit Moodlessa). Ammatillinen osallistuminen on ollut hyvää tasoa.

Kehittämistyö on onnistunut hyvin. Tehtävä on suoritettu ja suunnitelmia on noudatettu. Hyödynnetty uutta tutkimustietoa sekä –artikkeleita. Työhön on liitetty omaa pohdintaa. Kehittämistyöstä voi tulkita, että opiskelija on sisäistänyt asian. Kehittämistyö on esitelty koko ryhmälle ja toteutettu suunnitelmien mukaan. Työn laajuus on suhteessa opintojakson resursseihin.

Arviointikriteerit - kiitettävä (5) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Tutkimustyön perusteet:
-osaa arvioida ratkaisuvaihtoehtoja erilaisten tutkimusongelmien ratkaisuun
-osaa arvioida ja analysoida tutkimustuloksia
-toimii tiimissä vastuullisesti ja rakentavasti

Hyväksytty kirjallisuustentti (omat arviointikriteerit Moodlessa). Ammatillinen osallistuminen on ollut kiitettävää.

Kehittämistyö on onnistunut erinomaisesti. Selkeä ja monipuolinen asian käsittely ja toimivat suunnitelmat. Työssä on hyödynnetty monipuolisesti uutta tutkimustietoa sekä –artikkeleita. Työhön on liitetty ansiokkaasti omaa pohdintaa. Kehittämistyö voi tulkita, että opiskelija on sisäistänyt asian ja hallitsee sen. Kehittämistyö on esitelty asianmukaisesti koko ryhmälle ja toteutettu suunnitelmien mukaan. Työn laajuus on suhteessa opintojakson resursseihin.

Siirry alkuun