Siirry suoraan sisältöön

Myynnin kehittäminen (5 op)

Toteutuksen tunnus: 3H00DP06-3006

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
18.01.2021 - 24.02.2021
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
08.03.2021 - 16.05.2021
Toteutus on päättynyt.
Laajuus
5 op
Lähiosuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Liiketalous
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
suomi
Paikat
40 - 160
Koulutus
Liiketalouden tutkinto-ohjelma
Opettajat
Sami Kalliokoski
Pietro Albanese
Niina Syrjälä
Anu Kallionpää
Vastuuhenkilö
Anu Kallionpää
Opintojakso
3H00DP06

Osaamistavoitteet (Opintojakso)

Opintojakson aikana markkinoinnissa keskitytään asiakassuhteiden hoitamiseen ja kehittämiseen. Opitaan myös logistiikan rooli ja merkitys yrityksen kannattavalle toiminnalle. Opiskelija perehtyy yrityksen kehittämiseen ja kansainvälistymiseen ja saa valmiuksia tällaisissa yrityksen kasvutilanteissa vaikuttavien tekijöiden huomioimiseen ja ymmärtämiseen.

MARKKINOINTI 2 op
Opiskelija
- ymmärtää asiakkuuden hallinnan merkityksen liiketoiminnassa
- on tutustunut brändin ja imagon rakentamisen perusteisiin
- ymmärtää ostokäyttäytymisen takana olevia motiiveja
- osaa tarkastella organisaation markkinointia kokonaisuutena.

LOGISTIIKKA 1 op
Opiskelija
- tietää miten logistinen ketju toimii
- ymmärtää mitä tehtäviä kuuluu hankintoihin, varastonhallintaan sekä kuljetustenhallintaan.

KANSAINVÄLISTYMINEN 2 2 op
Opiskelija
- osaa hakea markkinatietoa kohdemarkkinoista
- osaa analysoida yrityksen kansainvälistymisen syitä ja edellytyksiä
- osaa analysoida kohdemaan makroympäristöä.

Sisältö (Opintojakso)

MARKKINOINTI
Miksi asiakkuuksien ylläpito ja rakentaminen on yritykselle tärkeää?
Mitä yrityksen brändin rakentamiseen kuuluu?
Mitä syitä asiakkaiden ostokäyttäytymisen takana on?

LOGISTIIKKA
Mikä on logistiikan merkitys yrityksen liiketoiminnassa?
Mistä logistiikka koostuu?
Miten hankinta ja myynti pitäisi tasapainottaa?

KANSAINVÄLISTYMINEN 2
Minkälaisia strategioita tulee tehdä kansainvälistymispäätökseen liittyen?
Miten kansainvälinen liiketoiminta käynnistetään ja miten sitä kehitetään?
Miten kansainvälistymisessä tarvittavaa markkinatietoa hankitaan?

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (Opintojakso)

MARKKINOINTI
Opiskelija tietää asiakkuuksien ylläpidon ja rakentamisen, brändin rakentamisen sekä asiakkaiden ostokäyttäytymisen perusteet tyydyttävällä tavalla.

LOGISTIIKKA
Opiskelija tietää logistiikan perustehtävät tyydyttävällä tavalla.

KANSAINVÄLISTYMINEN 2
Opiskelija tietää kansainvälistymisen prosessin pääperiaatteet ja on osallistunut yrityksen kansainvälisyyteen liittyvän toimeksiannon suorittamiseen tyydyttävällä tasolla.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (Opintojakso)

MARKKINOINTI
Opiskelija tuntee asiakkuuksien ylläpidon ja rakentamisen, brändin rakentamisen sekä asiakkaiden ostokäyttäytymisen perusteet kattavasti.

LOGISTIIKKA
Opiskelija tuntee logistiikan perusteet kattavasti sekä osaa ymmärtää logistiikan merkityksen yrityksen liiketoiminnassa.

KANSAINVÄLISTYMINEN 2
Opiskelija tuntee yrityksen kansainvälisyyteen liittyvät sisällöt ja teemat ja kykenee täten osallistumaan kansainvälistymiseen liittyvän toimeksiannon tekemiseen.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (Opintojakso)

MARKKINOINTI
Opiskelija osaa soveltaa asiakkuuksien ylläpidon ja rakentamisen, brändin rakentamisen sekä asiakkaiden ostokäyttäytymisen perusteita eri tilanteissa.

LOGISTIIKKA
Opiskelija osaa suunnitella yrityksen toimitusketjun sekä osaa soveltaa yrityksen logistiikkaa eri tilanteissa.

KANSAINVÄLISTYMINEN 2
Opiskelija hallitsee yrityksen kansainvälisyyteen liittyvät sisällöt ja teemat ja kykenee täten laatimaan monipuolisen analyysin kansainvälistymistä harkitsevalle yritykselle.

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

Markkinointi: Moodle-verkkotentti viikko 17

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

MARKKINOINTI

Luennot ja luentotehtävät 20%
Tentti/kirjaessee 80%

Arviointiasteikko

0-5

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

MARKKINOINTI

Lähiopetus, case-työskentely

LOGISTIIKKA

Etäopetus, tuntitehtävät

Oppimateriaalit

MARKKINOINTI

Luennoilla jaettava materiaali ja kurssikirja "Yrityksen asiakasmarkkinointi"

LOGISTIIKKA

Luennolla jaettava materiaali

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

MARKKINOINTI

Luennot ja luentotehtävät 50%
Tentti/kirjaessee 50%

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

MARKKINOINTI

Moodle-verkkotentin sijaan voi suorittaa kirjaesseen.

Siirry alkuun