Siirry suoraan sisältöön

Brändinhallinta (5 op)

Toteutuksen tunnus: 3H-335-3010

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
02.12.2020 - 13.01.2021
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
20.01.2021 - 23.04.2021
Toteutus on päättynyt.
Laajuus
5 op
Virtuaaliosuus
4 op
Toteutustapa
Monimuoto-opetus
Yksikkö
Liiketalous
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
englanti
Paikat
15 - 40
Koulutus
Liiketalouden tutkinto-ohjelma
Opettajat
Jouni Viidanoja
Kirsi Tanner
Opintojakso
3H-335

Osaamistavoitteet (Opintojakso)

Opiskelija syventää markkinoinnin osaamista brändinhallinnan erityiskysymyksiin teorian opiskelun ja ryhmätyöskentelyn kautta.

Opiskelija
- selittää, millaisia asioita liittyy brändin rakentamiseen ja millaiset asiat auttavat tekemään brändistä vahvan ja erottuvan
- integroida markkinointiviestintäkeinot ja huomioida niitä kokonaisvaltaisesti
- hyödyntää sosiaalisen median ja mobiiliviestinnän tarjoamia mahdollisuuksia
- soveltaa brändäykseen liittyviä malleja, viitekehyksiä ja työkaluja.

Sisältö (Opintojakso)

Miten yritys voi rakentaa ja vahvistaa brändiä?
Miten integroidaan viestinnän eri tavoitteet ja keinot keskenään?
Miten voidaan hyödyntää sosiaalia medioita markkinointiviestinnässä?

Esitietovaatimukset (Opintojakso)

2. opintovuoden opintojaksot tai vastaavat tiedot ja taidot.

Aika ja paikka

Tammi-huhtikuu 2020.

Lukujärjestykseen varattu viikossa kolme tuntia, joka on tarkoitettu osittain opettajan etänä toteutettaviin alustuksiin (noin 2-3 viikon välein), työpajoihin ja testeihin ja osittain ryhmän työskentelyyn. Opintojaksossa yhden työpajan tehtävä on laatia video tuotteen brändiä tukevasta käyttökokemuksesta. Tarkempi aikataulua annetaan ensimmäisellä tapaamiskerralla.

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

Opintojaksossa on useita pienempiä yksilötestejä sekä ryhmätyönä laadittavia tehtäviä, joka esitetään useassa eri vaiheessa. Tarkempi aikataulu ensimmäisellä kerralla.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Ryhmätyöt 3 op (80 tuntia)
- brändin analysointi-, tutkimus- ja suunnitelutehtävä (suunnittelu, toteuttaminen, esitys, vertaiskommentointi, puheenjohtajuus)
- työpajat ja niihin valmistautuminen
- ohjaustapaamiset

Yksilötyöt 2 op (50 tuntia)
- työsuunnitelma
- oppimispäiväkirja (soveltuvin osin)
- itse- ja vertaisarviointi (prosessin arviointi)
- valmistautuminen opettajan alustuksiin ja testeihin

Arviointiasteikko

0-5

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Ryhmätyönä brändin analysointi-, tutkimis- ja ideointi- ja suunnittelutehtävät, työpajat, ohjaussessiot, raportti ja esitykset webinaarissa.

Yksilötyönä työsuunnitelman laadinta, itsenäinen tiedonhaku, opettajan etätapaamiseen valmistautuminen annettujen materiaalien avulla, testit, oppimispäiväkirja, itse- ja vertaisarviointi.

Oppimateriaalit

Englanninkielistä esim. J. N. Kapferer: The new strategic brand management ja K. Floor, K. 2006. Branding a Store. Amsterdam: BIS Publishers.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Ryhmätyöt 3 op (80 tuntia)
- brändin analysointi-, tutkimus- ja suunnitelutehtävä (suunnittelu, toteuttaminen, esitys, vertaiskommentointi, puheenjohtajuus)
- työpajat ja niihin valmistautuminen
- ohjaustapaamiset

Yksilötyöt 2 op (50 tuntia)
- työsuunnitelma
- oppimispäiväkirja (soveltuvin osin)
- itse- ja vertaisarvioinnin laatiminen
- valmistautuminen opettajan alustuksiin ja testeihin

Sisällön jaksotus

Tarkempi aikataulu ensimmäisellä kerralla.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Ei ole.

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Opintojakson brändin analysointi-, tutkimus- ja suunnitelu- ja työpajatehtävät voi laatia myös itse hankitulle toimeksiannolle. Yritysvierailu/-vieras.

Kansainvälisyys

Mahdolliset kansainväliset opiskelijat, osallistuminen yksikön kv-viikkoon ja englanninkielinen kansainvälinen materiaali.

Lisätietoja opiskelijoille

Opetuskieli on englanti, mikäli mukana on kansainvälisiä opiskelijoita.

Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelija on saavuttanut kurssin tavoitteet tyydyttävästi. Opiskelija ymmärtää brändäyksen lähtökohdat ja periaatteet. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää brändäyksen käsitteitä ja malleja. Opiskelijan osaamista (kansainvälisessä) tiimityössä on kehitettävä edelleen.

Arviointikriteerit - hyvä (3-4) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelija on saavuttanut kurssin tavoitteet hyvin, vaikka taidot ja taidot tarvitsevat jonkin verran jatkokehitystä. Opiskelija osaa määritellä ja soveltaa brändäyksen käsitteitä ja malleja hyvin ja osaa tehdä perustellun analyysin. Opiskelija osaa toimia (kansainvälisessä) tiimissä.

Arviointikriteerit - kiitettävä (5) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelija on saavuttanut kurssin tavoitteet erinomaisesti. Opiskelija hallitsee brändäyksen käsitteet ja mallit erinomaisella tavalla. Opiskelija osaa suorittaa sujuvan ja perustellun analyysin ja hänellä on hyvät kyvyt soveltaa oppimista. Opiskelija on arvokas jäsen (kansainvälisessä) tiimissä.

Siirry alkuun